Strona 1 z 1
Nagły spadek mocy w TDI
: sob lut 26, 2005 15:06
autor: tommi3
Mój ojciec ma passata B4 '94 1.9 TDI 90KM, podczas przyspieszania nagle po osiągnięciu 120km/h (na 5 biegu) nastepuje taki nagły spadek mocy (auto przestaje przyśpieszać, co jest wyrażnie odczuwalne i co zresztą widać po liczniku, dopiero po kilku sekundach powoli znowu zaczyna "isć do przodu", można ewentualnie zdjąć nogę z gazu i ponownie wcisnąć(ale nie odrazu) i też idzie)...czym jest to spowodowane coś z turbo jest nie tak(to mi tylko do głowy przychodzi) czy co??
Corvax, kiedy poruszyłem ten temat w innym temacie, powiedział, żeby paska na diagmoze wziąść, ale może ktoś z Was miał już coś takiego w swoim aucie, lub wie co to może być. Proszę o info, z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi...
: ndz lut 27, 2005 00:48
autor: Corvax
Przyczyn może być tak wiele, że nie ma sensu gdybać, począwszy od elektroniki N75, przepływka, Ecu i masa innych czujników i elementów wykonawczych, skończywszy na mechanicznych typu przycięty wastegate, lub nieszczelność w układzie ciśnieniowym......
: ndz lut 27, 2005 15:22
autor: birkov
czy auto jest głośniejsze
: ndz lut 27, 2005 15:22
autor: birkov
czy auto jest głośniejsze
: ndz lut 27, 2005 21:00
autor: tommi3
birkov pisze:czy auto jest głośniejsze
Nie, nie jest głośniejsze, ale zrobie tak jak radzi Corvax pojade na diagnoze... podłączymy paska do komputera i zobaczymy...
: pn lut 28, 2005 00:05
autor: marcinvw
widzialem juz taki przypadek w passacie B4 stracil nagle moc i glosni zaczol pracowac,okazalo sie ze przesjkoczyl rozrzad,bo obluzowalo sie kolo pasowe na wale korbowym to czesta usterka w TDI,wiec sprawdz czy kolo pasowe alby kulawo sie nie kreci,i zerknij tez na napinacz paska rozrzadu...
: pn lut 28, 2005 01:16
autor: KriSSo
Pewnikiem przepływka
.
: pn lut 28, 2005 15:17
autor: Corvax
marcinvw pisze:widzialem juz taki przypadek w passacie B4 stracil nagle moc i glosni zaczol pracowac,okazalo sie ze przesjkoczyl rozrzad,bo obluzowalo sie kolo pasowe na wale korbowym to czesta usterka w TDI,wiec sprawdz czy kolo pasowe alby kulawo sie nie kreci,i zerknij tez na napinacz paska rozrzadu...
Bardzo czesta usterka silników 1Z, koło zębate ze sciętym klinem na wale, objawia sie trudnościami z rozruchem, w skrajnych przypadkach auto potrafi nieodpalic wcale. Dodatkowe objawy to wzmozone dymienie i utrata mocy w całym zakresie prędkości obrotowych. Przyczyna - niefachowa wymiana rozrządu. Warto przy wymianie rozrządu zwrócic uwagę ne to koło.