Strona 1 z 2

Problem z pompką centralnego zamka

: czw sty 25, 2007 12:50
autor: matnun
Mam problem z zamkiem centralnym w Ibizie TDI 98 r, 3d centralny zamek chyba taki sam jak w mk3. Przy zamykaniu drzwi pompke słychac przez jakas 1 minute, ale wszystko zamyka poprawnie. Natomiast pozniej przy otwieraniu kluczykiem pompka nie pompuje wogole i otwieraja sie tylko 1 dzwi.
Jaka moze byc tego przyczyna??

: czw sty 25, 2007 12:55
autor: inek01
matnun pisze:Przy zamykaniu drzwi pompke słychac przez jakas 1 minute, ale wszystko zamyka poprawnie
Wiec wyglada na niszczelnosc w przewodach powietrznych.
matnun pisze:Natomiast pozniej przy otwieraniu kluczykiem pompka nie pompuje wogole i otwieraja sie tylko 1 dzwi.
Mikrowlacznik w zamku :-k Otwieraja sie jedne drzwi, bo krecisz do konca jakbys nie mial centralnego :bajer:
Jak wyglada otwieranie z drzwi pasazera ?

: czw sty 25, 2007 13:54
autor: falla_x
matnun, jesli zamyka ale nei chce otworzy c to moze byc tak jak mowi inek01, czyli nieszczelnosc na jakims przewodzie ale mnei sie wydaje ze poprostu juz masz padnieta pompke ja mialem to samo, zdejmij przewod z pompki i dmuchnij w nia powinno sie otworzy pozniej zassij powietrze powinno sie zamknoc , jesli tak jest zanczy ze masz szczeny uklad i padnieta pompke poporstu juz nie pompuje powietrza znaczy nei owiera tylko zamyka, a otwiera sie tylko jedne dzwi bo otwierasz je mechanicznie a nei przez pompke datego tak jest u mnei bylo to samo jeszcze spruboj zamknac drugie dzwi z kluczyka tez pewnie zamkna sie tylko mechanicznie zostalo by tylko jeszcze sprawdzic styki przy pompce czy nei zasniedzialy i ewentulana wymiana pompki max 150zl na allegro ja kupilem za 90

: czw sty 25, 2007 13:57
autor: matnun
A jak najlepiej sprawdzic gdzie jest ta nieszczelność??
A co to za mikrowłacznik?? bo przy otwieraniu od kierowcy rzeczywiscie zachowuje sie jakby nie bylo centralki, str pasarzera jeszcze nie sprawdzalem, ael mysle ze jest podobnie...

: czw sty 25, 2007 14:00
autor: falla_x
matnun pisze:A jak najlepiej sprawdzic gdzie jest ta nieszczelność??
tak jak napisalem zdejmij wezyk z pompki i dmuchaj zasysaj powietrze tlko rob to ustami a nie sprezarka :) bo ci silowniczki rozsadzi :)

: czw sty 25, 2007 14:00
autor: inek01
BTW Wiekszosc posiadaczy Mk3 nie umie poslugiwac sie centralnym camkiem. To nie Mk2 gdzie nie ma silownika w drzwiach kierowcy i trzeba krecic do konca :bajer:
Silownik wypycha/wciaga rygiel a ludzie na sile chca mu pomoc :panna:

[ Dodano: Czw Sty 25, 2007 13:01 ]
matnun pisze:str pasarzera jeszcze nie sprawdzalem, ael mysle ze jest podobnie...
Nie mysl, tylko sprawdz ;)

: czw sty 25, 2007 14:02
autor: falla_x
matnun, a powiedz mi jak otwierasz to slychac pompke jesli nei to pompka, jesli mial bys nie szczelnosc i dzialajaca pompke to bys slyszal jak pompka pracuje i powietrze syczy gdziesz przy dzwiach i pompka pracowala by caly czas

: czw sty 25, 2007 14:06
autor: matnun
Jeszcze nie wiem tylko czemu przy otwieraniu nie slychac wogole tej pompki?? powinna chyba probowac pompowac to powietrze a z powodu nieszczelnosci dzwi by sie nie otwierały...
thx za pomoc

: czw sty 25, 2007 14:08
autor: inek01
falla_x pisze:matnun, a powiedz mi jak otwierasz to slychac pompke jesli nei to pompka, jesli mial bys nie szczelnosc i dzialajaca pompke to bys slyszal jak pompka pracuje i powietrze syczy gdziesz przy dzwiach i pompka pracowala by caly czas
Nie wykluczaj tez mikrowlacznika, bo jak nie bangla, to jest tak jakbys w ogole nie otwieral i pompka nie zadziala.

matnun, Sprawdz jak wyglada sprawa otwierania z drzwi pasazera, to sie wyjasni.

: czw sty 25, 2007 14:09
autor: falla_x
matnun pisze:nie wiem tylko czemu przy otwieraniu nie slychac wogole tej pompki
chyba nie wczytujesz sie w to co pisze :) nie slychac poniewaz ona wogule nie dziala przy otwieraniu 2 powody :
1) padneita pompka
2) zasniedziale styki

[ Dodano: Czw Sty 25, 2007 1:11 pm ]
inek01 pisze:Nie wykluczaj tez mikrowlacznika
nom to tez moze byc powod

[ Dodano: Czw Sty 25, 2007 1:15 pm ]
jeszcze jest jeden sposob jesli masz miernik to sprawdzasz 2 przewody przy pompce jest szary i zielnoy ??inek01, przypomnij moze bo juz nei pamietam i jak podepniesz sie przy pompce pod karzdy z przewodow osobno i przekrecisz kluczyk na zamykanie i otwieranie to miernik powinieni pokazywac napiecie cos kolo 12v jesli ten mikro wlacznik padniety nie bedize podawal napiecia do pompki

: czw sty 25, 2007 14:33
autor: matnun
OK jeszczesprawdze tym miernikiem.
Przd chwila sprawdzalem, dokladniej i od strony pasarzera jak i od kierowcy centralka nie otwiera dzwi, zamykanie dziala z obydwu stron. Wyciagnolem pompke styki sa czyste, ale na pompowanie/ wypompowywanie powietrza do tej rurki reaguje tylko klapka przy baku- przednie dzwi nie otrwieraja sie ani nie zamykaja....

: czw sty 25, 2007 14:36
autor: falla_x
matnun pisze:reaguje tylko klapka
bo za slabo duchasz klapka jes blize i to doniej idzie najpierw powietrze one zamykaja sie jedne po drugich wiec dmuchaj dluzej az sie uklad napelni caly

: czw sty 25, 2007 14:38
autor: inek01
matnun pisze:Przd chwila sprawdzalem, dokladniej i od strony pasarzera jak i od kierowcy centralka nie otwiera dzwi
No to falla_x, dobrze trafiles z ta pompka.

: czw sty 25, 2007 14:47
autor: undertow
U mnie było podobnie tyle, że pompka działała trochę krócej.. ok 15/20 sekund

już kiedyś o tym pisałem :helm: :
Na początek poproś jakiegoś dobrego "słuchacza" - na przemian zamykaj i otwieraj drzwi, a słuchacz namierza :grin: - nieszczelność w pneumatyku powinna być słyszalna, za zwyczaj gdzieś w okolicach drzwi.

W moim przypadku był to układ zamontowany w drzwiach.. wężyki były ok ale rozszczelnił się ów układ (na łączeniu ktoś już próbował uszczelnić i spaprał robotę) dodatkowo gumowy tłoczek już przepuszczał powietrze. Układ uszczelniłem gorącym klejem, a tłoczek potraktowałem gęstym olejem i jest gitara.

ps. największy problem miałem przy ściąganiu tapicerki :jezor: ..korbka od otwierania okien - ale podobno ten pierwszy raz zawsze jest trudny :hmm:


edit: doczytałem: nie słyszysz pompki.. no i wszystko jasne