Strona 1 z 1

Problemy z ubywaniem oleju !!!

: śr sty 24, 2007 18:51
autor: piecia1985
Kupilem auto miesiac temu zrobilem juz nim 5000km noi spojrzalem na miarke i jest na minimum jaka moze byc przyczyna brania oleju,bo silnik ma 164000km z ksiazka serwisowa po pierwszym wlasicielu.Az dziwne sam juz nie wim co robic!!!!

: śr sty 24, 2007 19:04
autor: Szosownik
jak bierze olej to uszczelniacze do wymiany

: śr sty 24, 2007 19:06
autor: budzio18
sprawdz cisnienie w cylindrach
jak bedzie ok a nigdzie nie zlokalizowales wycieku to beda do wymiany uszczelniacze zaworow

: śr sty 24, 2007 19:08
autor: Szosownik
chyba że masz jakiś wyciek

: śr sty 24, 2007 19:10
autor: piecia1985
a sprawdzenie cisnienia na cylindrach ile kosztuje?i ile tak srednio zaplace za wymiane tych uszczelniaczy na zaworach

: śr sty 24, 2007 19:37
autor: koonrad
mi za wymiane uszczelniaczy mechanik powiedział 200,-
a zrobiłem sobie sam w garażu i wyniosło mnie to 34,-(8x3zeta+uszczelka pod klawiature)

: śr sty 24, 2007 20:13
autor: Paweł Marek
koonrad pisze:a zrobiłem sobie sam w garażu i wyniosło mnie to 34,-(8x3zeta+uszczelka pod klawiature)
koonrad jak wyjąłeś stare. I czy jakiejś tulejki używałeś jak wkładałeś nowe. Miałeś jakieś narzędzia czy jakiś domowy sposób

: śr sty 24, 2007 20:40
autor: koonrad
kawałek płaskownika 40cm długi, 3cm szeroki i oszywiście sztywny
wywierciłem w nim parę otworów (jeden wiekszy aby wyjmować zabezpieczenia zaworów, i parę małych) płaskownik przez te małe otwory przykręcałem do szpilek od dekla klawiatury tak aby pasowało mi pod konkretny zawór, dociskałem ręką płaskownik i przez większy otwór mogłem lajtowo zdiąć zabezpieczenie.

a żeby zawór nie opadł(bo nie ściagałem głowicy) wykręciłem świece i gdy tłok był na dole przez otwór świecy wkładałem sznur, następnie przekręcałem wałem aby tłok poprzez ten sznur docisnął zawór.
i wsio

: śr sty 24, 2007 20:47
autor: budzio18
mi wszystko robil kolega takze sprawdzanie mialem za free
uszczelniacze tak jak pisalem

: śr sty 24, 2007 20:54
autor: minoryt
Mnie brał 0,7 0,8 litra na 1000 km,auto jest u mechaniora dam znać co i jak

: śr sty 24, 2007 21:23
autor: Paweł Marek
koonrad pisze:kawałek płaskownika 40cm długi, 3cm szeroki i oszywiście sztywny
wywierciłem w nim parę otworów (jeden wiekszy aby wyjmować zabezpieczenia zaworów, i parę małych) płaskownik przez te małe otwory przykręcałem do szpilek od dekla klawiatury tak aby pasowało mi pod konkretny zawór, dociskałem ręką płaskownik i przez większy otwór mogłem lajtowo zdiąć zabezpieczenie.

a żeby zawór nie opadł(bo nie ściagałem głowicy) wykręciłem świece i gdy tłok był na dole przez otwór świecy wkładałem sznur, następnie przekręcałem wałem aby tłok poprzez ten sznur docisnął zawór.
i wsio
Ale ja pytałem o same gumki. To co napisałeś to jasne, tylko chodzi mi o wyjęcie i włożenie samych uszczelniaczy z trzonka. Czy łatwo wychodzą, czy trzeba jakieś szczypce i czy przy wkładaniu używałeś jakiegoś narzędzia żeby nie zepsuć gumki przy wkładaniu na trzonek na gniazdach od zabezpieczenia

: czw sty 25, 2007 03:36
autor: koonrad
Paweł Marek pisze:Ale ja pytałem o same gumki. To co napisałeś to jasne, tylko chodzi mi o wyjęcie i włożenie samych uszczelniaczy z trzonka. Czy łatwo wychodzą, czy trzeba jakieś szczypce i czy przy wkładaniu używałeś jakiegoś narzędzia żeby nie zepsuć gumki przy wkładaniu na trzonek na gniazdach od zabezpieczenia
znaczy się, stare to wyciągałem takimi sczypcami, bo były całkiem twarde i łamliwe
a przed montarzem nowych przesmarowałem dokładniej trzonek olejem aby lżej weszły te uszczelniacze i dopasowałem kawałek tulejki którą umieściłem gumki głęboko tam gdzie powinny sie znajdować, i tyle.
u mnie jest ok więc nic nie schrzaniłem tak robiąc