Strona 1 z 2

Zużycie oleju

: wt sty 23, 2007 23:23
autor: bogik
Witam
mam pare pytań odnośnie zużycia oleju, jakie są zazwyczaj przyczyny brania oleju przez silnik? oprócz walniętych uszczelek. Właśnie taki problem mam z swoi autem, sprowadziłem go z niemiec w sierpniu ubiegłego roku, napewno stał od 1 do góra 4 miesięcy nieodpalany, po przyjeździe do kraju wymieniłem uszczelke pod klawiaturą potem pod miską oleju, ale chyba nadal zrzera olej :( Zastanawiam sie czy nie wymienic czasem uszczelkim pod głowicą, czy są jeszcze inne powody tracenia oleju??

Re: Zużycie oleju

: wt sty 23, 2007 23:26
autor: krisvw
bogik pisze:Witam
mam pare pytań odnośnie zużycia oleju, jakie są zazwyczaj przyczyny brania oleju przez silnik? oprócz walniętych uszczelek. Właśnie taki problem mam z swoi autem, sprowadziłem go z niemiec w sierpniu ubiegłego roku, napewno stał od 1 do góra 4 miesięcy nieodpalany, po przyjeździe do kraju wymieniłem uszczelke pod klawiaturą potem pod miską oleju, ale chyba nadal zrzera olej :( Zastanawiam sie czy nie wymienic czasem uszczelkim pod głowicą, czy są jeszcze inne powody tracenia oleju??
są są np twarde gumki (uszczelniacze zaworowe) jesli autko było wczesniej przegrzane to istnieje taka mozliwość:/ siemeringi na rozrzadzie lub tez na tyle silnika dokładnie ile Ci kolego tego oleju ubywa????? :grrr:

[ Dodano: 23 Sty 2007 22:31 ]
dodam ze moj gofer stał ponad rok nie odpalany i oleju połyknął przez pierwsze 10000 poltora literka teraz kulam drugie 10000 mianowicie zrobiłem 6700 i dolałem poł literka wiec mysle ze sie normuje :)

: wt sty 23, 2007 23:34
autor: bogik
nie wiem dokładnie ale tak na 1000km około 0.2 może 0.3 litra ( ale nie jestem pewien) dodam że silnik ma już 219tyś przejechane i można było zauważyć wycieki oleju spod uszczelek dlatego je wymieniłem, a jest jakaś możliwość sprawdzenia co w nim nie tak i na jakies zasadzie??

: wt sty 23, 2007 23:38
autor: krisvw
kurcze hmmm jesli chodzi o uszczelniacze to jedynie zwalić głowice i je wymienic bo robotu "kupa" a siemeringi na rozrzadzie to zwalic pokrywe rozrzadu i patrzec czy nei leci co do tyłu motoru to odkrecic blache na łaczeniu silnika ze skrzynia bodajrze na 3 srobki na klucz 11 i luknąć tam czy susza jak duzy ubytek to nie sposob tego przeoczyć:) ja mam nakulane 170000 i kto wie ile bujniete jest a tak nei łyka oliwki jedynie co gubie to płyn bo chłodnice mam strzeloną od jakiegoś gada:/

: wt sty 23, 2007 23:45
autor: bogik
coś mi sie wydaje że to mogą być te "siemeringi na rozrzadzie" bo jak patrzałem w kanale to od strony rozrządu widać spywający olej na misce oleju ale dla pewności pojade jeszcze do znajomego mechanika, jeszcze jedno możesz mi powiedzieć jaki koszt ewentulalnie bedzie tych siemeringi?? i uszczelniaczy??

: wt sty 23, 2007 23:48
autor: krisvw
na przod silnika siemeringi kosztuja u nas w skepach 10 zł za sztuke natomiast na tył silnika ja do mojego płaciłem 27 zł ile Ci mechanik skasuje nie wiem ale jak juz bedziesz sie za to brał to wymien wszytskiena przodzie silnika a jak wyglada rozrzad??? jesli nei był wyminiany to przy okazji to zrob:)) :hehe:

: wt sty 23, 2007 23:50
autor: marek2907
w moim byłym golfiku MK3 1,8 ABS przez 10tyś km nie ubyło ani grama oleju ( mobil 1 półsyntetyk )
w/g umowy kupna autko miało na chulane 250 tysi teraz jeżdzi nim braciszek i silnik dalej suchutki a autko z 92roku

: wt sty 23, 2007 23:53
autor: krisvw
ahhhh z tym połykaniem to roznie oceniac jedni mowią o 2E ze lubia połykac inni ze nie sam nei wiem komu wierzyc :/ wiec sam to sprawdzam ja jezdze na mineralnym booo juz ma powyzej 170 tys i nei wiem ile kulniete bezpieczniej tak :))

: śr sty 24, 2007 00:36
autor: eidos
ja bym sie nad tymi gumkamki przy zaworach przyjrzal, stosunkowo maly koszt ich wymiany bo nie trzeba glowicy sciagac, a efekty moga byc zaskakujace

spoko

: śr sty 24, 2007 08:23
autor: MZiobro
zacznij od uszczelniaczy zaworowych...przeciez to sie robi raz dwa...gora 2h....
Dodam tylko ze podawane mozliwe zuzycie oleju w nowszych autach np.opel corsa z 2004 moze wynosic do 0.6 na 1000.....

: śr sty 24, 2007 12:07
autor: bogik
ok dzieki wielkie a moze jakaś mała instrukcja?? bo jestem zielony w tych sprawach :/

: śr sty 24, 2007 13:37
autor: budzio18
wymien sobie usczelniacxze zaworow!
mi taz w 2E lylak olej i to dosc sporo myslelem ze juz po silniku bo prawie litra na 1000km
pojechalem do kumpla co tam raobi przy atach i on sprawdzil mi cisnienie
okazalo sie ze jest ksiazkowe i powiedzial ze na 99% to gumki
kupilme uszczelniacze ok 4zl za sztuke
kumpel wymienil mi to bez sciagania glowicy takze obeszlo sie bez dodatkowych kosztow
dalem mu 100zl i bylo ok!
potem proba oleju :)
wymienilem olej i jazda
1000km nic nie ubylo 2000 tez bez zmina
chyba dolalem jakies 0.5 na 14tys
kupel mowil ze tyle to jest ok i nie ma sei czym martwic!
auto ma teraz 22500tys smiga az milo jezdze na total quartz 7000 10W40
aa jak umpel wymontowal gumki to hoho byly twarde jak "skala" takze wymien uszczelniacze i mysle ze bedzei po klopocie :)

: śr sty 24, 2007 18:05
autor: MZiobro
robilem kolezdze mk1 gti 1800 praktycznie co tankowanie to bylo odrazu tankowanie oleju :grin: ,wymienilem uszczelniacze iiii jest swiety spokoj....a uszczelniacze twarde jak skala....

: śr sty 24, 2007 20:37
autor: bogik
ok wiec zabiore sie za wymiane uszczelniaczy tylko ile musze kupic do mk3 1.8 ??