Strona 1 z 2

diagnostyka 1.8 RP i bledy

: wt sty 23, 2007 21:31
autor: plazma
Wiec ostatnio zrobiłem diagnostyke kodami (silnik 1,8 rp) odczytałem 4 kody
1232 - Silnik biegu jałowego
2312 czujnik temp chłodzenia
2341 paliwo-powietrze poza zakresem
2343 bogaty skład spalin

niebieski czujnik zakupiłem i wymieniłem, silniczek krokowy także i tu właśnie nie wiem czy dobrze zrobiłem ze go wymieniłem bo po powtórnym zczytaniu kodów (po wcześniejszym resecie ecu) wyskoczył mi kod
2342-sonda lambda
teraz moje pytanie czy jest możliwe że niepotrzebnie wymieniłem silniczek krokowy czy to przez tą sonde mógł wyskoczyć w kodach błąd silnika krokowego? i dlaczego nie było tego kodu wcześniej? sonda po wymianie krokowca padła czy co???? :grrr:

: wt sty 23, 2007 22:21
autor: homsky
plazma pisze:czy jest możliwe że niepotrzebnie wymieniłem silniczek krokowy czy to przez tą sonde mógł wyskoczyć w kodach błąd silnika krokowego?
Przez sondę nie wyskoczy ci błąd silniczka krokowego, jesli wczęsniej wyskakiwal ci błąd krokowca to albo faktycznie był on wadliwy , albo kiepskie było połaczenie ECU-krokowiec (słabe styki na kostce itd) , wymieniłes krokowca i błędu 1232 już nie ma, wymieniłes niebieski czujnik i błedu 2312 tez nie ma, chociaż błąd czujnika tez mógł sie przypadkowo pojawić, wystarczy na sekunde zdjąc wtyczke z czujnika na pracującym silniku i błąd juz jest zanotowany w ECU.
Najlepiej było poprawić wszystkie styki do czujników zrobic reset i przejechać sie z 5km po czym ponownie zczytac kody czy ponownie sie nie pojawiają. Ale wymieniłes krokowca i czujnik i OK , błędów nie ma i gra , tylko sie wykosztowałeś trochę . Czy oprucz błędów w ECU były jakies niepokojące objawy , zła praca silnika itd ???

Wszytkie trzy błędy 2341 , 2342 , 2343 wskazują na usterke samej sondy lub obwodu sterowania sondy lambda , wczesniej pojawiały sie błędy 2341 i 2343 teraz pojawia się błąd 2342 , czyli trzeba sie przyjżec najpierw kondycji samej sondy która teraz i wczesniej prawdopodobnie nie pracowala dobrze. Sonde najlepiej sprawdzic na oscyloskopie.

Jeszcze pytanko do ciebie czy nie masz instalacji LPG ??? Przy pracy na LPG wystepowanie błedów 2341 , 2342 lub 2343 to normalka .

: wt sty 23, 2007 23:11
autor: plazma
homsky pisze:wystarczy na sekunde zdjąc wtyczke z czujnika na pracującym silniku i błąd juz jest zanotowany w ECU.
:blush: tego nie wiedziałem. jak zamontowałem krokowca to zauważyłem że nie docisłem wtyczki i jak silnik pracował to ją wypiąłem i podpiąłem z powrotem czyli wtedy ecu musiał złapać błąd reset robiłem wcześniej czyli czeka mnie reset i kolejne czytanie kodów. mam nadzieje ze już nie będzie błędu sondy. jeśli by był to znaczy że sonda do wymiany?

nie posiadam instalacji lpg na paliwku pomykam :pub:

: wt sty 23, 2007 23:32
autor: homsky
plazma pisze:mam nadzieje ze już nie będzie błędu sondy. jeśli by był to znaczy że sonda do wymiany?
Kody błyskowe są tylko wskazówkami w dalszej szczegółowej diagnozie , a nie sa wyrokiem ostatecznym w podejmowaniu decyzji o wymianie danego elementu, kody pomagaja zmniejszyć zakres poszukiwania usterki , jesli po kolejnym resecie bład sondy sie znowu pojawi to nie oznacza że trzeba ja wymienic tylko najpier dokładnie sprawdzić aby potwierdzic jej usterke bądź wykluczyć - polecam dobrego elektronika/elektryka który dysponuje oscyloskopem i zbadac przebieg napiecia przy róznych obrotach silnika.

Nie napisales mi czy masz jakies niepokojące objawy złej pracy silnika.

: wt sty 23, 2007 23:37
autor: plazma
homsky, a powiedz mi ile mniej wiecej pali twój rp-ek w mieście w taką pogode jak teraz na sredniej długości odcinkach trasy (ok15-20km)

: wt sty 23, 2007 23:41
autor: homsky
plazma pisze:powiedz mi ile mniej wiecej pali twój rp-ek w mieście w taką pogode jak teraz na sredniej długości odcinkach trasy (ok15-20km)
Ja latam na LPG i teraz przy robieniu do pracy jednorazowo odcinków 12km pali mi 10 , maksymalnie 11

[ Dodano: Wto Sty 23, 2007 22:46 ]
Dla przykładu ci powiem, że jak miałem padniętą sondę całkowicie (zwarcie do masy ) to w lecie w tych samych warunkach palił mi 16 litrów benzyny.

: śr sty 24, 2007 10:16
autor: plazma
dzisiaj znowu zrobiłem reset ecu pojezdziłem troche i czytałem kody znów wyskoczył
2342 sonda
tylko sie zastanawiam czy jakby padła sonda nie było by też kodów doty skladu paliwa, że mieszanka za bogata albo coś takiego a tu tylko błąd sondy lambda.
bedzie trzeba jechać do elektryka. czy każdy warsztat może mi to sprawdzić?

: śr sty 24, 2007 17:14
autor: homsky
plazma pisze:bedzie trzeba jechać do elektryka. czy każdy warsztat może mi to sprawdzić?
Niewazne czy mechanik czy elektryk, wazne żeby wiedział jak sprawdzić sonde, pisałem że najlepszy do sprawdzenia sondy jest oscyloskop bo mozna stwierdzić jakie oscylacje napięcia sondy sa i z jaka czestotliwościa te oscylacje wystepują. zwykłym miernikiem tego nie sprawdzisz

: śr sty 24, 2007 17:27
autor: zajac
sorry ze podpinam sie pod temat moze powiecie mi co moze byc przyczyna tego ze auto mi sie przymula miedzy 2000 a 3000 obrotow

mialem padniety komp ale zanim go wymienilem wlozylem caly mono wtrysk od passata byl sprawdzony i dzialal potem wymienilem komp czujniki temperatury resetowalem nowy komputer i czasem dziala ok a czasem sie przymula i spaliny smierdza jak w duzym fiacie

dodam ze mam lpg

: śr sty 24, 2007 17:31
autor: homsky
zajac pisze:mialem padniety komp ale zanim go wymienilem wlozylem caly mono wtrysk od passata byl sprawdzony i dzialal potem wymienilem komp czujniki temperatury resetowalem nowy komputer i czasem dziala ok a czasem sie przymula i spaliny smierdza jak w duzym fiacie

dodam ze mam lpg
te przymulanie występuje na LPG czy na benzynie, na ciepłym czy na zimnym silniku ???? jaka masz instalacje z komputerem czy bez ???

: śr sty 24, 2007 19:10
autor: plazma
teraz to ja juz nie wiem co jest grane :grrr:
byłem ustawić zapłon na stroboskop (był za późny)i teraz nie wiem dlaczego wolne obroty mam na poziomie 2000rpm nie zawsze czasami są ok ale taki sam objaw miałem jak mi pękł wąż od między kolektorem dolotowy a serwem. Czy to też wina tej przeklętej sondy??? :grrr: czy może znowu coś innego.
wytłumaczcie mi to bo ja jestem początkujący jezeli chodzi o golfa ale nie dam sie i poznam wszystkie tajniki :hehe: :grin:

: śr sty 24, 2007 20:43
autor: zajac
homsky pisze:
zajac pisze:mialem padniety komp ale zanim go wymienilem wlozylem caly mono wtrysk od passata byl sprawdzony i dzialal potem wymienilem komp czujniki temperatury resetowalem nowy komputer i czasem dziala ok a czasem sie przymula i spaliny smierdza jak w duzym fiacie

dodam ze mam lpg
te przymulanie występuje na LPG czy na benzynie, na ciepłym czy na zimnym silniku ???? jaka masz instalacje z komputerem czy bez ???
przymulanie jest tylko na benzynie i nie ma znaczenia czy cieply czy zimny raz chodzi ok a raz sie muli a na lpg pali malutko i ladnie lata

: wt lut 12, 2008 23:20
autor: RasPL
się może podepnę bo moje wolne obroty też są powyżej 2000RPM nie ważne czy zimny czy ciepły, no i kod 2343, auto jeździ na benzynie, nie jest zagazowane

: śr lut 13, 2008 18:22
autor: plazma
RasPL pisze:się może podepnę bo moje wolne obroty też są powyżej 2000RPM nie ważne czy zimny czy ciepły, no i kod 2343, auto jeździ na benzynie, nie jest zagazowane
wężyk sprawdzałeś? może w jakimś inny miejscu bierze lewe powietrze? musiałbyś to posprawdzać. a tak przy okazji nie znasz może jakiegoś szpeca z naszych okolic od zapłonu i tym podobnych, chodzi mi o jakiegoś konkretnego kolesia bo jak widzę jak sie za ustawianie zapłonu biorą mechanicy u których byłem to mnie szlag trafia:/