Strona 1 z 2

Nierówne obroty silnika

: pn sty 22, 2007 18:31
autor: Mike2000
Niedawno zakupilem Goferka III 1,4 i zauważyłem ,że po odpaleniu nierówno chodzi silnik.Co 15-20 sek.na 2-3 sek.skaczą obroty o jakies 150 do góry.Nie wiem czy to normalka czy coś jest nie tak .Pozatym ten mały silniczek przy spokojnej jeżdzie pali mi 8.5-9 litra benzyny wydaje mi sie ze powinien palić ok 7.
Z góry dziękuje za porady.

: pn sty 22, 2007 18:45
autor: dziejo
8.5-9
mały pojemnościa ale bardzo żarłoczny wbrew pozorom nie jest to naj ekonomiczniejsza wersja silnikowa na razie nie przejmuj sie tymi obrotami za to odpowiedzialny jest min. czujnik temperatury - sam silniczek krokowy , sonda lambda i temu bym się przyjrzał blizej

: pn sty 22, 2007 20:26
autor: Mike2000
Dzieki -tak bardzo sie nie przejmuje tymi ,bo auto jeżdzi.Tylko się zastanawiałem czy to jest norma w 11 latku.Bede musiał sprawdzić tego krokowca i lambde.Martwi mnie najbardziej to spalanie -nie wiem czy wymienic filtr powietrza albo coś innego żeby spalal troche mniej ,o ile wogóle można zmniejszyć troche to spalanie,no i ciekaw jestem w jaki sposob.

: pn sty 22, 2007 20:32
autor: dziejo
Mike2000 pisze:nie wiem czy wymienic filtr powietrza
owszem ma również wpływ na prawidłowa pracę silnika wbrew pozorom od niego duzo zalezy
nie nagrzewaj go na postoju ! duzy wpływ na spalanie ma sama technika jazdy a po drugie jeżeli nie posiadasz polskiej wersjii to proszę
http://vw2.info/galerie/mk3/index.htm

: pn sty 22, 2007 20:41
autor: Szosownik
jak mi skakały obroty to zrobiłem mu reseta
no i pomogło

: pn sty 22, 2007 21:00
autor: Mike2000
dziejo pisze:duzy wpływ na spalanie ma sama technika jazdy
oki spoko ale jeśli go nie butuje,i w zasadzie nie przekraczam 3000,a latam nim glównie do pracy 20km w jedna strone i spowrotem to troche sporo chla.
Wielke dzieki za instrukcje polukam sobie troche.
Szosownik pisze:jak mi skakały obroty to zrobiłem mu reseta
no i pomogło
kolego Szosowniku co znaczy zrobić reseta ? :)

: pn sty 22, 2007 21:06
autor: dziejo
pozwolisz że odpowiem :odłaączasz na jakiś czas akumulator

: pn sty 22, 2007 21:12
autor: Szosownik
dokładnie odłączam go na całą noc
rano idę podłączam odpalam i zostawiam na wolnych obrotach aż do włączenia wentylatora
żadnego gazowania no i na benzolu chodzi

[ Dodano: 22 Sty 2007 20:18 ]
jak zaczynałem jazdę odrazu po podłączeniu i bez czekania aż się nagrzeje pomagało tylko na 1 dzień
Marek 2907 mi podpowiedział żebym poczekał no i miał rację
spokój na długi czas

: pn sty 22, 2007 21:40
autor: Mike2000
Zrobie reseta no i zobaczymy.
A co z tym spalaniem mozna pokombinować?
Bo jeszcze w katalizatorze brzeczy mi cos delikatnie .
Nie znam tego auta bo niedawno je nabyłem i nie wiem co w nim piszczy,a i sam sie kupa znam ,ale dzieki wam mam nadzieje że coś lizne wiedzy.
BIG THANKS

: sob maja 05, 2007 10:46
autor: kedzior
witam wszystkich ...

czy tzw "RESET" mozna zrobic takze po podlaczeniu do VAG-a? czy tylko poprzez odpiecie akumulatora?

pozdrawiam

: sob maja 05, 2007 14:29
autor: Szosownik
kedzior pisze:witam wszystkich ...

czy tzw "RESET" mozna zrobic takze po podlaczeniu do VAG-a? czy tylko poprzez odpiecie akumulatora?

pozdrawiam
jak najbardziej VAG-iem kasuje się błędy

: sob maja 05, 2007 23:15
autor: Jacenty85
Odłączenie akumulatora w wersji AEX nie daje nic. Reset mozna sobie robić w mono motroniku ale nie tu. Odpięcie aku nawet na dwa dni nie usuwa błędów gdyż tu błędy zapisują się w ECU. Pomaga jedynie podpięcie pod VAG przegranie programu i kasowanie błędów. Jeśli faluje po dalszej jeździe przez pare sekund to jest całkiem normalne ale powinno ustąpić. Falowanie może być spowodowane kilkoma sprawami. Jeśli jest to bardzo gwałtowny skok może świadczyć o przebiciu na kablach WN, jeśli skoki są łągodne mogą świadczyć o zabrudzonej przepustnicy ( NIE MA SILNICZKA KROKOWEGO jest nastawnik przepustnicy a coś co nazywamy wewnętrznym silnikiem krokowym to tylko zwykły silniczek poruszający kilka trybików), przyspieszony bądź spowolniony zapłon lub uszkodzona sonda (jeśli dzieje się to na rozgrzanym silniku) Usterki wyżej wymienione można wyeliminować poprzez: wyczyszczenie przepustnicy, sprawdzenie kabli, kopułki i palca oraz podpięcie się pod komputer. Wówczas należy przegrać program usunąć błędy i dokonać wprowadzenia nastawów podstawowych, później wziąć lampe w rękę i ustawić kąt wyprzedzenia na 6 stopni przy 1500 obrotach (do takiej wartości podniesie sobie auto obroty po wejściu w nastawy podstawowe na pracującym silniku) i odczytać prace sondy. Jeśli sonda pracuje w złym zakresie bądź za wolno to trzeba ją wymienić. Po dokonaniu tych czynności auto powinno pracować równo. Jeśli nie pracuje równo przepustnica może byc do wymiany (w to wątpię). Co do spalania to rożnie bywa ale sprawdzenie sondy Ci to wyjaśni.

: ndz maja 06, 2007 18:14
autor: Mike2000
Dziwne bo ja już dawno temu zrobiłem reseta i jak dotej pory problem z obrotami ustąpił.

: ndz maja 06, 2007 18:21
autor: Jacenty85
Mylisz pojęcia. Nie dokonałeś reseta przez odczepienie aku tylko co najwyżej pomogłeś ustawić się przepustnicy na nowo. Jesli miałeś błędy w kompie to takowe nadal zostały. Jesli nie to oczywiscie komp jest czysty