Strona 1 z 3

Wtrysk wielopunktowy, a "zwykła" inst. gazowa

: pt lut 25, 2005 12:05
autor: Mariusznia
Nie znam się na tym w ogóle. To tak tytułem wstępu :grin: .
Próbowałem znaleźć opcję wyszukiwania postów z tym tematem, ale nie znalazłem (moze słabo szukałem, ale sie szybko zrażam i mis się nie chce... ups). Wyszukiwarka Google mnie nie iteresuje, bo... też miś się nie chce tego przeglądać... No.
Prościej się spytać (nawet narażając się na straszliwe sankcje loży oburzonych, że temat był 57 razy przerabiany).
Więc się pytam ->
Czy ktoś instalował taką zwykłą (no nie wiem jak to fachowo nazwać w odróżnieniu od tej do sekwencyjnego wtrysku) instalację gazową do silnika 1,8l z wielopunktowym wtryskiem (Wiejski Golf). Jest ona o połowę tańsza, niż istalacja z tym sekwencyjnym wtryskiem i podobno się sprawdza. Podobno... Ktoś inny mnie straszył jakimiś wybuchami, wyrzucaniem filtra powietrza, gaśnięciem na wolnych obrotach i takietam...
Jak macie jakieś doświadczenie, to... pomóżcie niedoświadczonemu... Zgórne dźwięki :-).

Re: Wtrysk wielopunktowy, a "zwykła" inst. gazowa

: pt lut 25, 2005 12:23
autor: Borys
Mariusznia pisze:Nie znam się na tym w ogóle. To tak tytułem wstępu :grin: .
Próbowałem znaleźć opcję wyszukiwania postów z tym tematem, ale nie znalazłem (moze słabo szukałem, ale sie szybko zrażam i mis się nie chce... ups). Wyszukiwarka Google mnie nie iteresuje, bo... też miś się nie chce tego przeglądać... No.
Prościej się spytać (nawet narażając się na straszliwe sankcje loży oburzonych, że temat był 57 razy przerabiany).
Więc się pytam ->
Czy ktoś instalował taką zwykłą (no nie wiem jak to fachowo nazwać w odróżnieniu od tej do sekwencyjnego wtrysku) instalację gazową do silnika 1,8l z wielopunktowym wtryskiem (Wiejski Golf). Jest ona o połowę tańsza, niż istalacja z tym sekwencyjnym wtryskiem i podobno się sprawdza. Podobno... Ktoś inny mnie straszył jakimiś wybuchami, wyrzucaniem filtra powietrza, gaśnięciem na wolnych obrotach i takietam...
Jak macie jakieś doświadczenie, to... pomóżcie niedoświadczonemu... Zgórne dźwięki :-).
ja miałem na poczatku zwykłu mikser montowany przed przepływomierzem, jeden jedyby raz miałem wybuch LPG (przepływka poszła do kosza) ale to tylko i wyłacznie z mojej winy bo dodałem gazu przy odpalaniu, a tak 0 problemów. W tej chwili mam zamontowany podcisnieniowy mikser z przepustnica tzw BLOS i jest równie dobrze. troche wiecej pali ale i lepiej jedzie.

zwykła instalka siętrez bdb sprawdza opod warunkiem ze układ zapłonowy, tj przewody swiece palec, kopołka sa sprawne bez przebic.

a moja instalka poprzenio wyglądała tak

Obrazek

: pt lut 25, 2005 13:01
autor: rakmk3
ja ci radzę jednak zainstalować instalację sekwencyjną, będzie ci chodzić bez nieoczekiwanych przygód i na mocy nic nie stracisz nie mówiąc już o spalaniu, a z instalacją zwykłą to jest tak że jeśli byś miał silnik na jednopunkcie to bez zastanowienia mógłbyś ją założyc, jednak przy twoim silniku to jest mimo wszystko ryzyko - wg mnie raz zapłacić więcej niżby potem sie narobiło dziadostwa.

: pt lut 25, 2005 13:03
autor: MarcingolF
Podstawa to zadbać o układ zapłonowy ( zgadzam się z Borysem ) . Miałem kiedyś Golfa 1.4 na wielopunkcie i z plastikowym kolektorem dolotowym ze zwykłą instalacją drugiej generacji. Przez 50 tkm jak go miałem ani razu mi nie wystrzelił , także nie miałem żadnych problemów z gazem.

: pt lut 25, 2005 14:25
autor: ralv
rakmk3 pisze:ja ci radze˛ jednak zainstalowac´ instalacje˛ sekwencyjna˛, be˛dzie ci chodzic´ bez nieoczekiwanych przygód i na mocy nic nie stracisz nie mówia˛c juz˙ o spalaniu, a z instalacja˛ zwyk?a˛ to jest tak z˙e jes´li bys´ mia? silnik na jednopunkcie to bez zastanowienia móg?bys´ ja˛ za?oz˙yc, jednak przy twoim silniku to jest mimo wszystko ryzyko - wg mnie raz zap?acic´ wie˛cej niz˙by potem sie narobi?o dziadostwa.
swieta prawda mialem II na "zwyklym" gazie z jednopunktem i bylo ok.
natomiast moj kumpel zainstalowal taka sama na wielopunkcie i po 10 tys strzelil mu kolektor, rezultat : pare stow w plecy bo dorabial metalowy a z plastikowego zostaly strzepy. wiec jesli masz zamiar troche pojezdzic swoim gofrem to zainwestuj w sekwencje , duzo drozej ale swiety spokoj.
ja mam taki w swojej 4 i po 35 000 wymienilem filtry oczyscilem reduktor a kosztowalo mnie to 250 zl (raz na rok mozna tyle chyba wydac zeby miec spokojnie jezdzic)

: pt lut 25, 2005 18:52
autor: Mariusznia
Och -> dźwięki wielkie za porady. No cóż... tak sobie myślę, że mogłem wyrać Golfa z wtryskiem jednopunktowym, ale sqsił mnie dużo mniejszy przebieg i kupiłem wersję z wielopunktem... I przez to mam większy wydatek na gaz (bo chyba faktycznie jak już, to zainwestuję w sekwencyjny wtrysk... drogo... ale coż... za głupotę się płaci...).

: pt lut 25, 2005 19:33
autor: Borys
Mariusznia pisze:Och -> dźwięki wielkie za porady. No cóż... tak sobie myślę, że mogłem wyrać Golfa z wtryskiem jednopunktowym, ale sqsił mnie dużo mniejszy przebieg i kupiłem wersję z wielopunktem... I przez to mam większy wydatek na gaz (bo chyba faktycznie jak już, to zainwestuję w sekwencyjny wtrysk... drogo... ale coż... za głupotę się płaci...).
stary tu nic nie strzela a jak juz strzeli to tylko przepływka leci kolektor nie pęka nic sie z nim nie dzieje masz aluminiowy, a instalowanie sekwekcji w takim starym (bez obrazy) wtrysku to juz rozrzutność maxymalna i przerost formy nad treścią,
zainstaluj zwykła instalację II generacji z emulatorm sondy i silniczkiem krokowym tylko nie instaluj zadnych klap antystrzałowych to bezsens.

ale wybor pozostawiam dla ciebie

Re: Wtrysk wielopunktowy, a "zwykła" inst. gazowa

: sob lut 26, 2005 00:54
autor: jaskowisnia
Mariusznia pisze:Nie znam się na tym w ogóle. To tak tytułem wstępu :grin: .
Próbowałem znaleźć opcję wyszukiwania postów z tym tematem, ale nie znalazłem (moze słabo szukałem, ale sie szybko zrażam i mis się nie chce... ups). Wyszukiwarka Google mnie nie iteresuje, bo... też miś się nie chce tego przeglądać... No.
Prościej się spytać (nawet narażając się na straszliwe sankcje loży oburzonych, że temat był 57 razy przerabiany).
Więc się pytam ->
Czy ktoś instalował taką zwykłą (no nie wiem jak to fachowo nazwać w odróżnieniu od tej do sekwencyjnego wtrysku) instalację gazową do silnika 1,8l z wielopunktowym wtryskiem (Wiejski Golf).
Jaki ten Golf jest właściwie: czy to jest MkII z wtryskiem niby wielopunktem Digifant I ??
Jest ona o połowę tańsza, niż istalacja z tym sekwencyjnym wtryskiem i podobno się sprawdza. Podobno... Ktoś inny mnie straszył jakimiś wybuchami, wyrzucaniem filtra powietrza, gaśnięciem na wolnych obrotach i takietam...
Jak macie jakieś doświadczenie, to... pomóżcie niedoświadczonemu... Zgórne dźwięki :-).

: sob lut 26, 2005 01:54
autor: Mariusznia
Nie znam się na tym. W serwisie VW powiedzieli, że to jest wtrysk wielopunktowy, dlatego się tego trzymam :kac: .

To stary dość stary samochodzik (1992r.), ale ma przejechane 72.000km (i serwis potwierdził, że wygląda na taki przebieg), był garażowany i to taki dość rzadko spotykany model. Może i bym się więc kiedyś szarpnął na "lepszą" instalację. Oczywiście jednak, że wolałbym tańszą, jak się też sprawda. Dlatego też "zapościłem" tutaj.

: sob lut 26, 2005 02:26
autor: marceliii
ja mam na wtrysku wielopunktowym,ale instalka drugiej generacji,i jak narazie sprawuje się dobrze,strzał był podobno,ale to za czasu poprzedniego właściciela,mi się jeszcze nie zdarzyło.
:)

: sob lut 26, 2005 08:16
autor: luki58
To ja sie podepne. A jak wyglada sprawa instalki LPG w 16V KR. Zamontowana jest I Generacji. Co o tym sadzicie ?

: sob lut 26, 2005 09:10
autor: piott
ja miałem w poprzednim samochodzie (Ibiza) wielopunktowy wtrysk a instalkę nawet bez silniczka krokowego. Strzelało non stop ale znajomy miał z silniczkiem i też mu się to samo działo. Tab była troche inna sprawa. Przytkałem troche wlot powietrza i skręciłem trochę na śrubie. Zużycie paliwa było w normie, z silnikiem też sie nic złego nie działo. W przypadku takiego samochodu jak twój i z tym przebiegiem myślę, że jednak warto wydać więcej kasy na sekwencyjny. Moja ibiza była stara i "intensywnie eksploatowana" więc mi na niej za bardzo nie zależało.

: ndz lut 27, 2005 02:24
autor: Mariusznia
Noooo... to może zacznę zbierać pieniądzorki do skarpety na tą inst. sekwencyjną.

: ndz lut 27, 2005 03:15
autor: marceliii
Zastanów się dobrze czy warto,no bo jeśli masz zamiar autko sprzedać za 3 lata,a cena senkwencyjnej jest dośc duża,i do tego rocznie robisz powiedzmy 10-15 tyś.km to lepiej zainwestowac te pieniądze w droższe paliwo,co sie jeszcze zwróci albo wyjdzie na równi bez zbędnych kłopotów.
:)