Wtrysk wielopunktowy, a "zwykła" inst. gazowa

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Mariusznia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: czw lut 24, 2005 00:35
Lokalizacja: Warszawa/Poznań

Wtrysk wielopunktowy, a "zwykła" inst. gazowa

Post autor: Mariusznia » pt lut 25, 2005 12:05

Nie znam się na tym w ogóle. To tak tytułem wstępu :grin: .
Próbowałem znaleźć opcję wyszukiwania postów z tym tematem, ale nie znalazłem (moze słabo szukałem, ale sie szybko zrażam i mis się nie chce... ups). Wyszukiwarka Google mnie nie iteresuje, bo... też miś się nie chce tego przeglądać... No.
Prościej się spytać (nawet narażając się na straszliwe sankcje loży oburzonych, że temat był 57 razy przerabiany).
Więc się pytam ->
Czy ktoś instalował taką zwykłą (no nie wiem jak to fachowo nazwać w odróżnieniu od tej do sekwencyjnego wtrysku) instalację gazową do silnika 1,8l z wielopunktowym wtryskiem (Wiejski Golf). Jest ona o połowę tańsza, niż istalacja z tym sekwencyjnym wtryskiem i podobno się sprawdza. Podobno... Ktoś inny mnie straszył jakimiś wybuchami, wyrzucaniem filtra powietrza, gaśnięciem na wolnych obrotach i takietam...
Jak macie jakieś doświadczenie, to... pomóżcie niedoświadczonemu... Zgórne dźwięki :-).



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: Wtrysk wielopunktowy, a "zwykła" inst. gazowa

Post autor: Borys » pt lut 25, 2005 12:23

Mariusznia pisze:Nie znam się na tym w ogóle. To tak tytułem wstępu :grin: .
Próbowałem znaleźć opcję wyszukiwania postów z tym tematem, ale nie znalazłem (moze słabo szukałem, ale sie szybko zrażam i mis się nie chce... ups). Wyszukiwarka Google mnie nie iteresuje, bo... też miś się nie chce tego przeglądać... No.
Prościej się spytać (nawet narażając się na straszliwe sankcje loży oburzonych, że temat był 57 razy przerabiany).
Więc się pytam ->
Czy ktoś instalował taką zwykłą (no nie wiem jak to fachowo nazwać w odróżnieniu od tej do sekwencyjnego wtrysku) instalację gazową do silnika 1,8l z wielopunktowym wtryskiem (Wiejski Golf). Jest ona o połowę tańsza, niż istalacja z tym sekwencyjnym wtryskiem i podobno się sprawdza. Podobno... Ktoś inny mnie straszył jakimiś wybuchami, wyrzucaniem filtra powietrza, gaśnięciem na wolnych obrotach i takietam...
Jak macie jakieś doświadczenie, to... pomóżcie niedoświadczonemu... Zgórne dźwięki :-).
ja miałem na poczatku zwykłu mikser montowany przed przepływomierzem, jeden jedyby raz miałem wybuch LPG (przepływka poszła do kosza) ale to tylko i wyłacznie z mojej winy bo dodałem gazu przy odpalaniu, a tak 0 problemów. W tej chwili mam zamontowany podcisnieniowy mikser z przepustnica tzw BLOS i jest równie dobrze. troche wiecej pali ale i lepiej jedzie.

zwykła instalka siętrez bdb sprawdza opod warunkiem ze układ zapłonowy, tj przewody swiece palec, kopołka sa sprawne bez przebic.

a moja instalka poprzenio wyglądała tak

Obrazek


www.vrservice.pl

rakmk3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: śr lut 23, 2005 15:31
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: rakmk3 » pt lut 25, 2005 13:01

ja ci radzę jednak zainstalować instalację sekwencyjną, będzie ci chodzić bez nieoczekiwanych przygód i na mocy nic nie stracisz nie mówiąc już o spalaniu, a z instalacją zwykłą to jest tak że jeśli byś miał silnik na jednopunkcie to bez zastanowienia mógłbyś ją założyc, jednak przy twoim silniku to jest mimo wszystko ryzyko - wg mnie raz zapłacić więcej niżby potem sie narobiło dziadostwa.


MK III 1,8ABS full option

MarcingolF
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 12:39
Lokalizacja: WLKP
Kontakt:

Post autor: MarcingolF » pt lut 25, 2005 13:03

Podstawa to zadbać o układ zapłonowy ( zgadzam się z Borysem ) . Miałem kiedyś Golfa 1.4 na wielopunkcie i z plastikowym kolektorem dolotowym ze zwykłą instalacją drugiej generacji. Przez 50 tkm jak go miałem ani razu mi nie wystrzelił , także nie miałem żadnych problemów z gazem.


MarcingolF

Awatar użytkownika
ralv
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 13:51
Lokalizacja: wolomin, radzymin

Post autor: ralv » pt lut 25, 2005 14:25

rakmk3 pisze:ja ci radze˛ jednak zainstalowac´ instalacje˛ sekwencyjna˛, be˛dzie ci chodzic´ bez nieoczekiwanych przygód i na mocy nic nie stracisz nie mówia˛c juz˙ o spalaniu, a z instalacja˛ zwyk?a˛ to jest tak z˙e jes´li bys´ mia? silnik na jednopunkcie to bez zastanowienia móg?bys´ ja˛ za?oz˙yc, jednak przy twoim silniku to jest mimo wszystko ryzyko - wg mnie raz zap?acic´ wie˛cej niz˙by potem sie narobi?o dziadostwa.
swieta prawda mialem II na "zwyklym" gazie z jednopunktem i bylo ok.
natomiast moj kumpel zainstalowal taka sama na wielopunkcie i po 10 tys strzelil mu kolektor, rezultat : pare stow w plecy bo dorabial metalowy a z plastikowego zostaly strzepy. wiec jesli masz zamiar troche pojezdzic swoim gofrem to zainwestuj w sekwencje , duzo drozej ale swiety spokoj.
ja mam taki w swojej 4 i po 35 000 wymienilem filtry oczyscilem reduktor a kosztowalo mnie to 250 zl (raz na rok mozna tyle chyba wydac zeby miec spokojnie jezdzic)



Awatar użytkownika
Mariusznia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: czw lut 24, 2005 00:35
Lokalizacja: Warszawa/Poznań

Post autor: Mariusznia » pt lut 25, 2005 18:52

Och -> dźwięki wielkie za porady. No cóż... tak sobie myślę, że mogłem wyrać Golfa z wtryskiem jednopunktowym, ale sqsił mnie dużo mniejszy przebieg i kupiłem wersję z wielopunktem... I przez to mam większy wydatek na gaz (bo chyba faktycznie jak już, to zainwestuję w sekwencyjny wtrysk... drogo... ale coż... za głupotę się płaci...).



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » pt lut 25, 2005 19:33

Mariusznia pisze:Och -> dźwięki wielkie za porady. No cóż... tak sobie myślę, że mogłem wyrać Golfa z wtryskiem jednopunktowym, ale sqsił mnie dużo mniejszy przebieg i kupiłem wersję z wielopunktem... I przez to mam większy wydatek na gaz (bo chyba faktycznie jak już, to zainwestuję w sekwencyjny wtrysk... drogo... ale coż... za głupotę się płaci...).
stary tu nic nie strzela a jak juz strzeli to tylko przepływka leci kolektor nie pęka nic sie z nim nie dzieje masz aluminiowy, a instalowanie sekwekcji w takim starym (bez obrazy) wtrysku to juz rozrzutność maxymalna i przerost formy nad treścią,
zainstaluj zwykła instalację II generacji z emulatorm sondy i silniczkiem krokowym tylko nie instaluj zadnych klap antystrzałowych to bezsens.

ale wybor pozostawiam dla ciebie


www.vrservice.pl

jaskowisnia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: sob lut 26, 2005 00:36
Lokalizacja: Warszawa; Łomża
Kontakt:

Re: Wtrysk wielopunktowy, a "zwykła" inst. gazowa

Post autor: jaskowisnia » sob lut 26, 2005 00:54

Mariusznia pisze:Nie znam się na tym w ogóle. To tak tytułem wstępu :grin: .
Próbowałem znaleźć opcję wyszukiwania postów z tym tematem, ale nie znalazłem (moze słabo szukałem, ale sie szybko zrażam i mis się nie chce... ups). Wyszukiwarka Google mnie nie iteresuje, bo... też miś się nie chce tego przeglądać... No.
Prościej się spytać (nawet narażając się na straszliwe sankcje loży oburzonych, że temat był 57 razy przerabiany).
Więc się pytam ->
Czy ktoś instalował taką zwykłą (no nie wiem jak to fachowo nazwać w odróżnieniu od tej do sekwencyjnego wtrysku) instalację gazową do silnika 1,8l z wielopunktowym wtryskiem (Wiejski Golf).
Jaki ten Golf jest właściwie: czy to jest MkII z wtryskiem niby wielopunktem Digifant I ??
Jest ona o połowę tańsza, niż istalacja z tym sekwencyjnym wtryskiem i podobno się sprawdza. Podobno... Ktoś inny mnie straszył jakimiś wybuchami, wyrzucaniem filtra powietrza, gaśnięciem na wolnych obrotach i takietam...
Jak macie jakieś doświadczenie, to... pomóżcie niedoświadczonemu... Zgórne dźwięki :-).



Awatar użytkownika
Mariusznia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: czw lut 24, 2005 00:35
Lokalizacja: Warszawa/Poznań

Post autor: Mariusznia » sob lut 26, 2005 01:54

Nie znam się na tym. W serwisie VW powiedzieli, że to jest wtrysk wielopunktowy, dlatego się tego trzymam :kac: .

To stary dość stary samochodzik (1992r.), ale ma przejechane 72.000km (i serwis potwierdził, że wygląda na taki przebieg), był garażowany i to taki dość rzadko spotykany model. Może i bym się więc kiedyś szarpnął na "lepszą" instalację. Oczywiście jednak, że wolałbym tańszą, jak się też sprawda. Dlatego też "zapościłem" tutaj.



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » sob lut 26, 2005 02:26

ja mam na wtrysku wielopunktowym,ale instalka drugiej generacji,i jak narazie sprawuje się dobrze,strzał był podobno,ale to za czasu poprzedniego właściciela,mi się jeszcze nie zdarzyło.
:)


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
luki58
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: ndz wrz 19, 2004 23:25
Lokalizacja: Krakow
Auto: VW Passat B6 Variant 2.0 TDi CR CBDC+ ; Seat Cordoba 6L 1.9 ASZ+ ; VW Passat B5 Variant 1.9 TDI AHU+
Silnik: CBDC

Post autor: luki58 » sob lut 26, 2005 08:16

To ja sie podepne. A jak wyglada sprawa instalki LPG w 16V KR. Zamontowana jest I Generacji. Co o tym sadzicie ?



piott
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 18:55
Lokalizacja: konin
Auto: Golf 7 Variant
Kontakt:

Post autor: piott » sob lut 26, 2005 09:10

ja miałem w poprzednim samochodzie (Ibiza) wielopunktowy wtrysk a instalkę nawet bez silniczka krokowego. Strzelało non stop ale znajomy miał z silniczkiem i też mu się to samo działo. Tab była troche inna sprawa. Przytkałem troche wlot powietrza i skręciłem trochę na śrubie. Zużycie paliwa było w normie, z silnikiem też sie nic złego nie działo. W przypadku takiego samochodu jak twój i z tym przebiegiem myślę, że jednak warto wydać więcej kasy na sekwencyjny. Moja ibiza była stara i "intensywnie eksploatowana" więc mi na niej za bardzo nie zależało.



Awatar użytkownika
Mariusznia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: czw lut 24, 2005 00:35
Lokalizacja: Warszawa/Poznań

Post autor: Mariusznia » ndz lut 27, 2005 02:24

Noooo... to może zacznę zbierać pieniądzorki do skarpety na tą inst. sekwencyjną.



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » ndz lut 27, 2005 03:15

Zastanów się dobrze czy warto,no bo jeśli masz zamiar autko sprzedać za 3 lata,a cena senkwencyjnej jest dośc duża,i do tego rocznie robisz powiedzmy 10-15 tyś.km to lepiej zainwestowac te pieniądze w droższe paliwo,co sie jeszcze zwróci albo wyjdzie na równi bez zbędnych kłopotów.
:)


No cóż , na sprzedaż
:(

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 250 gości