Strona 1 z 2

Olej-Termostat?

: pt sty 19, 2007 21:01
autor: Jasio_Zawodnik
Panowie, z miesiac temu robiłem poł generalny remont silnika. Po naprawie ,gdy wjeżdżam na obwodnice i trzymam samochód przy predkości licznikowej jakies 150-160km/h ok 5tyś obrotów przez 10-20min jest wszystko okej ale gdy zwolnie zjade w jakąś boczną droge gdzie sobie smigam ok 50km/h zaczyna mi na kilka chwil piszczeć kontrolka oleju lecz po 30-40sekundach kontrolka przestaje zawracać gitare, poziom oleju jest w normie, filtr oleju wymieniony, termostat wymieniłem na jakieś 89 stopni z tego co pamietam,. Moje pytanie czy podczas szybszej jazdy przy 5tyś obrotów silnik jest doskonale chłodzony powietrzem lecz kiedy sie zwolni powietrze juz tak dobrze nie chłodzi a chłodnica sie nie wyrabia i temp oleju jest za wysoka....?? to może być przyczyną zapalania sie tej irytującej kontrolki oleju??
P.S. seryjnie, jakiej temperatury termostaty były montowane w mk2 1.8 gti8v ??

: pt sty 19, 2007 21:10
autor: Steryd126
Miałem to samo , zatrzymałem sie na 5 min i było ok, z tym że ja mam silnik 1,4 i w sumie katowałem go na maxa i musle że to było to a olej mam mobila 10/40 też jestem ciekawy co napiszą na ten temat inni.

: ndz sty 21, 2007 04:00
autor: Jasio_Zawodnik
niestety u mnie olej ze względu na wiek i przebieg to 15/40 Elf-a, pytanie czy to jest mocno szkodliwe?

: ndz sty 21, 2007 19:03
autor: Adamtd
Jasio_Zawodnik pisze: robiłem poł generalny remont silnika
To znaczy co było robione?
Jasio_Zawodnik pisze:rzymam samochód przy predkości licznikowej jakies 150-160km/h ok 5tyś obrotów przez 10-20min
Woła o pomstę do nieba - takie rzeczy po remoncie silnika.....a dotarcie silnika to gdzie?

: czw sty 25, 2007 00:24
autor: Jasio_Zawodnik
Adamtd,

dotarcie silnika było, spokojna głowa!
a co do remontu to był niestety tak zwany remont szwdzki, wymiana pierścieni bez szlifu cylindrów, do tego rozrząd,płyny,oleje,filtry,kolocki:P i miedzy innymi termostat... i z tąd moje pytanie co dolega golfikowi?? a w sumie temperaturze oleju.

: czw sty 25, 2007 08:09
autor: Adamtd
Jasio_Zawodnik, wygląda na to że chyba remont powinnien być większy...ale najlepiej by było zmierzyć to ciśnienie oleju

: czw sty 25, 2007 08:42
autor: bodzio_j
Jasio_Zawodnik, nie robiłeś panewek a one mają istotny wpływ na ciśnienie oleju. Po szybkiej jeżdie temperatura oleju jest dość wysoka, to powoduje że jest nieco rzadzsy i stąd chwilowe obniżenie ciśnienia i brzęczenie.

: sob sty 27, 2007 02:28
autor: Jasio_Zawodnik
ma to bardzo negatywny wpływ na kondycje silnika? czy można narazie sie tym nie przejmować?

: sob sty 27, 2007 09:17
autor: ADi997
Kolega też tak zrobił, motorek mu brał olej to zmienił pierścienie a za miesiąc czasu zaczęła mu pomrugiwać kontrolka od oleju, potem motor głośniej chodził aż nie dało się go śłuchać, rozebrał a tu panewek prawie nie było. Nowe panewki, wał do szlifowania i korbowody do prostowania. Teraz jest elegancko, silniczek pracuje jak zegarek.

: sob sty 27, 2007 18:07
autor: Adamtd
Jasio_Zawodnik pisze:ma to bardzo negatywny wpływ na kondycje silnika?
Może mieć wpływ dokładnie śmiertelny dla silnika

: sob sty 27, 2007 18:54
autor: bodzio_j
Jasio_Zawodnik pisze:ma to bardzo negatywny wpływ na kondycje silnika? czy można narazie sie tym nie przejmować
Wywalona panewka może doprowadzić do zniszczenia bloku. Jeśli się zatrze, to może się obrócić, a wtedy...szkoda mówic

: pn sty 29, 2007 21:31
autor: Jasio_Zawodnik
czyli nie ma szansy że to wina termostatu ze sie za późno załącza?? skoro przed naprawą było wszystko okej i tak nagle po naprawie z miejsca te tarapaty, to tak z dnia na dzień sie panewki skiepściły??

[ Dodano: Pon Sty 29, 2007 9:52 pm ]
bo chłopaki zacząłem się stresować że moją mała pszczółka sie źle czuje, ale kiedy mi ta kontrolka oleju pali sie raz na dwa tygodnie po ostrzejszej dłuższej jeździe...
napewno to nie może być termostat?? chłopaki... dajcie troche nadziei... pozytywnych stron... i jeszcze teraz jak kupiłem głośniki... i jestem spłukany...:/

[ Dodano: Pon Sty 29, 2007 9:56 pm ]
a i w sumie jaki jest mniej wiecej koszt takiego zabiegu...:(??

: śr mar 28, 2007 10:57
autor: Golfiarz217
u siebie miałem podobny problem. Kupiłem autko 3 tygodnie temu. Wszystko ok a tu kontrolka oleju sie zapaliła(olej był w silniku) no wiec pojechałem na warsztat i chłopaki zmienili mi na LOTOSA minerała i kontrolka przstała migać. Ale pojawił se drugi problem przy niskich obrotach albo inaczej...jak leciutko mu dodaje gazu to wtedy cos stuka w silniku. Pojechałem do mechaników i od razu zawał serca bo powiedzieli mi 1000zł za remont!!!! Powiedzieli że to panewki a jak wymiana panewek to wał do szlifu potem gadali cos o pierscieniach i głowicy a ja stałem i i serce 220volt!!!
Doradzcie mi cos kurde czy chca mnie wyrabać na kase czy co jest? czy wystarcvzy tylko panewki wymienic . Wcale nie stuka az tak głosno ale nie weim narazie autem jeżdze pomału ...

: śr mar 28, 2007 14:38
autor: T.O.B.I.
Golfiarz217, jaki masz silnik? mnie sie wydaje ze to szklanki ci stukaja ja tez tak mialem, wymienilem olej na shell hellix 10-40 i dobry filtr i jest spokoj
Jasio_Zawodnik, to napewno nie termostat, mi sie wydaje ze masz slaby olej i moze byc wadliwy albo kiepski filtr oleju, juz bylo to na forum zdaza sie ze filtr ogranicza cisnienie oleju