Strona 1 z 3

Założyłem MFA do TDI 1Z lecz nie działa

: pt sty 19, 2007 18:59
autor: marcin-kielce
Witam. Jakiś czas temu wpadłem na pomysł żeby załorzyć MFA do swojego mk3 TDi 1Z z 1994r. Kupiłem zegary z oryginalnymi srebrnymi tarczami i MFA od Ibizy, kupiłem także manetkę i czujnik temp oleju (czujnik temp zewnętrznej narazie pominałem). Dziś założyłem zegary, założyłem manetki, zrobiłem i podłączyłem wiązkę przewodów od manetek do skrzynki bezpieczników, podłączyłem także czujnik temp. oleju wszystko według opisów z forum i strony vwgolf.pl i niestety MFA nie zadziałało.... :( zawiodłem sie :( . Jest jeszcze taki motyw że jak założyłem nowe zegary to wszystko działa, lecz kontrolka od ręcznego świeci sie cały czas. W starych zegarach tak nie było.

PROSZĘ O POMOC JAK ROZWIĄZAĆ TEN PROBLEM I OD CZEGO W OGÓLE ZACZĄĆ....!

: śr sty 24, 2007 14:44
autor: KUBEK
podejrzewam że nie ma u ciebie jakiegoś kabelka i przez to nie działa - trezeba by poszukać według schematów elektrycznych

: śr sty 24, 2007 16:25
autor: marcin-kielce
a gdzie mogę znaleść takie schematy?

: śr sty 24, 2007 18:07
autor: greg
Obrazek

[ Dodano: Sro Sty 24, 2007 5:20 pm ]
http://www.kfz-kabelbaum.de/assets/s2dm ... a8801.html
http://www.kfz-kabelbaum.de/assets/s2dm ... ce862.html
http://www.kfz-kabelbaum.de/assets/s2dm ... 26a01.html

: śr sty 24, 2007 18:39
autor: marcin-kielce
ano i dodam jeszcze ze w zegarach z MFA które założyłem cały czas świeci sie kontrolka od ręcznego, w starych zegarach bez MFA nie było tego proglemu. To chyba bedzie dowodzić, że rzeczywiście któreś piny w liczniku są inaczej. Bedę musiał to przejżeć a sprawy nie ułatwia mi to że wszystkie przewody które dochodzą do zegarów są koloru białego....

: śr sty 24, 2007 23:47
autor: greg
marcin-kielce, ale wtyczka ma numery a patrzyłeś tutaj? http://vw2.info/vwforum/mfamk3.html

[ Dodano: Sro Sty 24, 2007 10:49 pm ]
ewentualnie masz rozpiskę w lopisie montażu zegarów z mk4

: czw sty 25, 2007 00:38
autor: michas28
we wiazce z licznika do skrztynki brakuje ci 5 kabli
brakujace kable to
licznik = skrzynka bezpiecznikow
4 = U2/14
6 = U2/8
15 = U2/4
17 = U1/1
19 = U1/2

i jeszcze jednego od 26 pinu licznika do 9 pinu kostki komputera
w opisie z linka podanego przez kolege greg, jest blad co do podlaczenia czujnika temp zewnetrznej prawidlowe pozycje w skrzynce bezpiecznikow to G1/2 i G2/2 kable te trzeba przeba przedluzyc do czujnika temperatury zewnetrznej
co do temp oleju to brakuje ci kabla idacego od okraglej kostki wiazki silnika do skrzynki bezpiecznikow pozycja G2/1 bo kawalek tegokabla od czujnika do tej okraglej kostki juz jest w instalacji
jezeli dolozysz te brakujace kabel wszystko powinno chodzic

a ta palaca sie kontrolka jest od wskaznika zuzycia klockow mozna ja zgasic odpowiada zato 14 pin w liczniku trzeba dac na niego mase lub wykozystac montujac klocki ze wskaznikiem zuzycia i dorabiajac brakujaca instalacje

: czw sty 25, 2007 10:04
autor: marcin-kielce
michas28 dziękuję Ci za ta odpowiedz, jest bardzo przejrzysta w zrozumiała, teraz wiem już wszystko co i jak :) jeszcze dziś postaram sie z tym pobawić i przeciągnąć przewody ze skrzynki do zegarów i zgasić tą kontrolkę bo zaczyna być trochę denerwująca :) odezwę sie jak coś zdziałam w tym kierunku i mam nadzieje że mi sie uda...

P.S nie wiecie gdzie można nabyć jakiś tańszy czujnik temp zewnętrznej? Oryginalny kosztuje 75 zł a na szrotach w moim mieście nic takiego nie ma...

: czw sty 25, 2007 15:49
autor: bigozz
coś pogibałes. Ja też zrobiłem taka podmiankę zrobiłem instalację i wszystko bangla. P.S. MFA nie działa tzn co?
Nie przełącza funkcji czy pokazuje ---?
A od komputera do licznika podciągnąłeś sygnał o zurzyciu paliwa?

[ Dodano: Czw Sty 25, 2007 15:03 ]
Sprawdziłem fioletowy przewód z wtyczki od zegarów połącz do 9 pinu komputera silnika.

[ Dodano: Czw Sty 25, 2007 15:04 ]
V1>> przełącznik MFA 2 (biały)

V2>> przełącznik MFA 1 (niebieski)

V3>> przełącznik MFA 3 (czarny)

V4>> przełącznik MFA 4 (czerwony)

V to gniazdo w skrzynce z bezpiecznikami 1-4 to oznaczenia pinów w tym gnieździe.
Mfa 1-4 to oznaczenia pinów we włączniku z MFA

[ Dodano: Czw Sty 25, 2007 15:09 ]
a przewody od licznika do skrzynki bezpieczników powinieneś mieć ja przynajmniej miałem a oryginalnie MFA nie było.

: czw sty 25, 2007 17:40
autor: marcin-kielce
dzięki koledze michas28 rozwiązałem prawie wszystkie problemy. A jeśli chodzi o twoje pierwsze pytanie bigozz to MFA po założeniu licznika, przełączników i zrobieniu instalacji od przełączników do skrzynki z bezpiecznikami nie odpaliło w ogóle tak jakby go nie było. Lecz dziś spędziłem trochę czasu przy samochodzie i doszedłem do tego że nie ma 5 przewodów z licznika do skrzynki + przewodu do ECU. Zrobiłem tą instalację i działa :)

Nie udało mi sie tylko wygasić tej ciąglę swiecącej sie kontrolki od hamulców, podpinałem pod pin 14 masę tak jak pisał michas28 lecz nie dało to żadnego efektu, kontrolka cały czas sie świeci...

: czw sty 25, 2007 21:16
autor: michas28
marcin-kielce pisze:Nie udało mi sie tylko wygasić tej ciąglę swiecącej sie kontrolki od hamulców, podpinałem pod pin 14 masę tak jak pisał michas28 lecz nie dało to żadnego efektu, kontrolka cały czas sie świeci...
nie pamietam dokladnie, niemam teraz auta poniewaz jestem za granica ale wiem ze ta kontrolke zgasilem ewentualnie mozesz wyjac zarowke jezeli cie to drazni
napisz czy jak zaciagasz reczny to zapala ci sie kontrolka od recznego druga czy niema zadnej reakcji. za hamulce czyli kontrolke recznego i poziomu plynu hamulcowego odpowiada 18 pin licznika i musi byc podlaczony do U2/10

: czw sty 25, 2007 21:33
autor: bigozz
14 pin w liczniku odpowiada za kontrolę od zużycia klocków
ale jak go podłączysz do masy to tak jakbyś miał zdarte klocki przecierz to właśnie tak działa. najlepiej odłącz całkowicie ten przewód i wtedy zobacz.
P.S. A masz czujniki zdarcia przy klockach z przodu czy nie?

: czw sty 25, 2007 23:46
autor: inek01
bigozz pisze:14 pin w liczniku odpowiada za kontrolę od zużycia klocków
ale jak go podłączysz do masy to tak jakbyś miał zdarte klocki przecierz to właśnie tak działa
Raczej dziala na odwrot. W klocku jest zatopiony kabel, jak klocek sie zedrze, kabel sie przedrze i przerwie obwod.

: pt sty 26, 2007 00:11
autor: marcin-kielce
kontrolka od hamulców jest jedna i świeci sie praktycznie cały czas po przekręceniu stacyjki, nie ma na to wpływu hamulec ręczny nawet gdy jest zwolniony kontrolka nadal się świeci (stało sie tak odrazu po zmianie zegarów, na starych zegarach bez MFA kontrolka działała prawidłowo). Oryginalnie do pinu 14 nie było nic podłączone i sie świeciła, teraz podłączyłem masę i też sie świeci.....

o rety taka niby pierdoła a tyle możliwości.... :)

no nic już raczej nie da sie zrobić po podłączeniu do kostki licznika dodatkowych przewodów do MFA w kostce zostało jeszcze tylko jedno wolne wejście...


A no jest jeszcze jeden problem: MFA nie pokazuje temp oleju...:( Mam czujnik wkręcony w filtr oleju w to oryginalne miejsce gdzie powinien być, przeprowadzony nowy przewód od czujnika do skrzynki bezpieczników na pozycję G2/1
A mimo to nie chodzi.... na wyświetlaczu 3 poziome kreski.

"Połączenie 1: Wskaźnik temperatury oleju; skrzynka bezpieczników G2/1 do wskaźnika temperatury oleju (wkręcany w filtr oleju"