Strona 1 z 1

Problem z temperatura silnika

: pt sty 19, 2007 11:54
autor: Yat
Witam serdecznie. Mam dziwny problem z temp. silnika podczas jazdy. Przy normalnej jezdzie na 2500 obr. temp. na wskazniku jest w okolicy 50-60 st. C. Myslalem ze czujnik padl ale jak podgazuje tak do 4000 obr. i utrzymam te obroty to wzrasta. Ale natychmiast po spadku obrotow na 2500 wychladza sie ponownie do ww temp. A przeciez nie ma mrozow to strach pomyslec co by bylo, nie wiem 30 st.C na silniku, to przeciez spali jak smok. Czy taka sytuacja jest normalna czy to jakas awaria.

Pozdrawiam
Yat

: pt sty 19, 2007 12:00
autor: jarvr6
SPRAWDZ TERMOSTAT.PO URUCHOMIENIU ZIMNEGO SILNIKA W MIARE NAGRZEWANIA CHWYC DOLNY I GORNY WAZ CHLODNICY.JEZELI OBA BEDA CIEPLE TO WYMIEN TERMOSTAT :jezor:

: pt sty 19, 2007 14:30
autor: petek20
A jak sprawdziłeś że czujnik temperatury silnika dobrze działa, musisz zmierzyć miernikiem jaką wartość pokazuje ale jak jest zimny czujnik, niestety nie wiem w jakim przedziale powinien być dobry ten czujnik, ale w dobrym warsztacie powinieneś się dowiedzieć oni mają dużo katalogów z takimi danymi, ja tesh tak miałem, a wskazówka powinna byc zawsze na środku przy włączonym silniku jak się rozgrzeje- to znaczy że czujnik jest OK, jeżeli to nie pomoże to musi być coś innego pozdr

: pt sty 19, 2007 14:45
autor: Jerzas
A czy na postoju jak dasz troche popracować silnikowi to rozgrzewa się do 90 stopni i włącz się dmuchawa( powinna się właczyć przy 92-96 stopni)? Jesli tak to znaczy, ze termostat do wymiany, bo ten co masz nie zamyka się. Dodatkowo mozesz to sprawdzić tak jak jarvr6 napisał. dolny wąż od chlodnicy powinien być zinmy ąz do osiągnięcia temperatury około 87 stopni.

[ Dodano: 19 Sty 2007 13:58 ]
Możesz sprawdzić czy wskaznik nie przekłamuje mierząć opór czujnika według tabeli: Obrazek

: pt sty 19, 2007 15:18
autor: gruchol
Yat,
Ja miałem taka sama sytuacje jak Ty, wymieniłem termostat i teraz jest wszystko ok.

: pt sty 19, 2007 15:22
autor: Yat
Super dzieki sprawdze i rure i czyjnik :okej:

pozdrawiam
Yat

: pt sty 19, 2007 15:39
autor: Jerzas
Jesli to termostat (a jestem przekonany, ze tak) to masz tu od razu link to tematu w którym znajdziesz wskazówki odnosnie samodzielnej wymiany.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=81851

: pt sty 19, 2007 15:59
autor: pawel3
MAM PYTANIE- jak odróżnić oryginalny termostat od podróbki których na obecny rynku jest masę. chodzi mi konkretnie o Wahlera, ma jakieś znaki szczególne???, bo wiadomo że do pudełka można wzystko włożyć,a papier na pudełku wszystko przyjmie, proszę ojakieś wskazówki żebym przy zakupie wiedział że w ręce trzymam właśnie Wahlera...

: pt sty 19, 2007 16:48
autor: Jerzas
Na termostatach wahler jest napisane wahler na samym termostacie takze nie da sie podmienic.

: pt sty 19, 2007 16:52
autor: pawel3
Dobrze wielki dzięki...