Mam zamiar zrobić glebe. jakie koszty, co wybrac?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Witoos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: śr cze 07, 2006 17:08
Lokalizacja: Lubartów

Mam zamiar zrobić glebe. jakie koszty, co wybrac?

Post autor: Witoos » czw sty 18, 2007 18:29

Chciałbym posadzić swoją fure na glebe i mam kilka pytań poniewaz jestem zielony jezeli chodzi o te sprawy.
Mianowicie ile mnie to wyniesie. Jaki rodzaj wybrac? Jakiej firmy?


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=79550]MÓJ MK3 Zapraszam[/url]
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=72ec560f30f9f85f][img]http://images39.fotosik.pl/40/72ec560f30f9f85fm.jpg[/img][/url]

wczyz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: pn cze 13, 2005 18:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: wczyz » czw sty 18, 2007 18:37

Cześć! Koszty zależą głównie od tego jak nisko chcesz posadzić samochod. Do -40mm możesz wymienić tylko sprężyny i pozostawić seryjne amortyzatory. Jeżeli chcesz posadzić jeszcze niżej, to musisz raczej napewno wymienić sprężyny i amortyzatory. Osobiście mogę wypowiedzieć się tylko na temat wymiany sprężyn. Ja miałem H&R -40mm na seryjnych amortyzatorach i jeździło się calkiem dobrze. Niestety zimowy dojazd do domu zmusił mnie do powrotu na seryjne sprężyny. Koszt wymiany samych sprężyn, to ok. 250zł (sprężyny używane) + ok. 100 za wymianę + ok. 70zł za ustawienie zbieżności. Co do wymiany na tzw. KIT (sprężyny+amortyzatory), to niesty nie orientuję się, ale najlepiej przeszukaj Allegro - napewno da Ci to jakiś obraz cen. pozdrawiam!

[ Dodano: Czw Sty 18, 2007 17:39 ]
AAA, firmy warte zainteresowania (same sprężyny), to H&R, Eibach, FK, Weitec



Awatar użytkownika
kkk13
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 23:17
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Mam zamiar zrobić glebe. jakie koszty, co wybrac?

Post autor: kkk13 » czw sty 18, 2007 18:55

Witoos pisze:Chciałbym posadzić swoją fure na glebe i mam kilka pytań poniewaz jestem zielony jezeli chodzi o te sprawy.
Mianowicie ile mnie to wyniesie. Jaki rodzaj wybrac? Jakiej firmy?

Cześć, jak chcesz 'glebe' to musisz sobie odpowiedzieć na pytanie, do czego ma auto służyć.. Jesli ma być na zloty tylko, albo do pokazywania w garażu, to możesz nawet zrobić i -60 albo 80mm, bo widziałem że niektórzy na forum i takie zawieszenia nawet mają, tylko zastanawiam się jak Oni takimi autami sie poruszają.. Jeśli myślisz że im niżej, tym lepiej, bo będzie poprawa wygądu plus będziesz 'Kubica po zakretach' - to raczej to pierwsze się spełni, a to drugie juz na 99% niekoniecznie.. Krótko mówiąc, jak obiżysz auto, tylko samymi sprężynami, to będzie Ci się zdawało że jest lepiej, ale zapewniam Cię że realnie będzie tylko gorzej, a upływ czasu bedzie tylko to dobitnie potęgował, wposatci wywalonych amorów, trzasków, wychlastanych silentblocków..
Zatem, jeśli chcesz tylko poprawić wygląd, a przy tym poruszać się autem noramlnie na co dzień i wykorzystywać auto do tego, do czego zostało stworzone, czyli przemieszczania naszych czterech liter, to szukaj sprężyn tylko delikatnie obniżających, max to -30, w praktyce szukaj najlepiej od wersji GT/GTI sprężyn fabrycznych, lub renomowanych tylko Eibach lub H&R.. Jesli zaś chcesz oprucz wygladu poprawić bezpieczeństwo i zachowanie auta, zrób to z głowa i kup po pierwsze dobre amorki, powymieniaj gumy, ewentualnie pozakładaj rozpórki.. Wtedy możesz obniżyć auto delikatnie, nieco utwardzić, ale bez jakiejś kupy typu pseudo-gwint Supersport czy sprężyn minus 50mm i więcej, bo tylko zagrożenie stworzysz na drodze..
I pamietaj ,że każdy kto będzie Cię namawiał tutaj na rozwiązanie typu 'chłopie obniżaj ile dasz rade i bedzie wypas' , bo takie na kilku forach 'podpowiedzi' widywałem - jest albo złośliwy, albo nie ma pojęcia o użytkowaniu auta i prawidłowym jego prowadzeniu..



Awatar użytkownika
Witoos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: śr cze 07, 2006 17:08
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: Witoos » czw sty 18, 2007 19:04

Wiec myslac o glebie cały cas miałem zamiar obniżyc troche auto. Zeby nie "sterczało" wysoko, dobrze trzymało sie drogi i zebym mógł wykozystywać je tak jak teraz.
Wymiana sprężyn to podstawa, wiec jakie wybrać? Co do amortyzatorów to i tak nadają sie do wymiany wiec jak juz bede robił to wszystko. Tak więc jaki amorki wybrać? Jakie sprężyny i jakie bedą tego koszty razem z wymianą. Nie ukrywam że szukam w miare tanie rozwiązania - czyli najlepsze z najtańszych. Pozdrawiam


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=79550]MÓJ MK3 Zapraszam[/url]
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=72ec560f30f9f85f][img]http://images39.fotosik.pl/40/72ec560f30f9f85fm.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
zbikq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: ndz sie 13, 2006 13:50
Lokalizacja: Bytom - Miechowice
Kontakt:

Post autor: zbikq » czw sty 18, 2007 19:04

kkk13, popieram. Na nasze drogi to max -40 i to przy dobrych amorach. Ja osobiście zastanawiam się między weitekiem -40 lub seryjnym od gti.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=136901][b]Mój MK3 Variant[/b][/url] wszystko będę dodawał na na 1 stronie

[b]Mobil: President JFK II + Sirio Sg-Cb 1400[/b]
Szerokości :)


To czysty Hardcore brudne ulice jak całe państwo, dlatego KRZYCZĘ......

wczyz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: pn cze 13, 2005 18:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: wczyz » czw sty 18, 2007 19:53

Witoos pisze:Jakie sprężyny i jakie bedą tego koszty razem z wymianą.
Jak już napisałem: H&R, Eibach, FK, Weitec
ok. 250zł (sprężyny używane) + ok. 100 za wymianę + ok. 70zł za ustawienie zbieżności + w Twoim wypadku amortyzatory-ok. 450 za kpl.

I tak jeżeli musisz wymienić również amortyzatory, to zastanów sią nad KITem lub GWINTem. Jak dobrze poszukasz, to znajdziesz napewno w takiej cenie coś wartego uwagi (oczywiście używanego)



Awatar użytkownika
kkk13
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 23:17
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: kkk13 » czw sty 18, 2007 19:55

Witoos pisze:Wiec myslac o glebie cały cas miałem zamiar obniżyc troche auto. Zeby nie "sterczało" wysoko, dobrze trzymało sie drogi i zebym mógł wykozystywać je tak jak teraz.
Wymiana sprężyn to podstawa, wiec jakie wybrać? Co do amortyzatorów to i tak nadają sie do wymiany wiec jak juz bede robił to wszystko. Tak więc jaki amorki wybrać? Jakie sprężyny i jakie bedą tego koszty razem z wymianą. Nie ukrywam że szukam w miare tanie rozwiązania - czyli najlepsze z najtańszych. Pozdrawiam
Jak auto ma być do jeżdżenia jednak, a nie 'pokazywania', to z możliwych rozwiązań szukaj najlepiej jakieś kity, czyli zestawy sprężyna plus amorki, renomowanych producentów.. Musisz troche poszukać, i wypatrywać okazji, możesz znaleźć także coś używanego, jesli to będzie od dobrego producenta i najlepiej z auta sprowadzonego z Zachodu prosto, bo ludzie często nie chcą obniżenia i od razu tuż po sprowadzeniu wymieniają na serie.. Czyli jak wspominają koledzy wyżej, możesz poszukac orginalnego zawieszenia od GTI - będzie przyjemnie - jeżdżę na serii GTI obecnie i polecam, choć pewnie zaczne na dniach coś 'ulepszać' :grin: , a dalej to wspomniany wyżej: weitec, Eibach, Koni, Bilstein, moze jakaś Kayaba, choć na tych Japońcach znam się słabo.. Jedno moge Ci podpowiedzieć co do sprężyn - nie kupuj takich w kolorze czerwonym, , bez wzgledu na producenta, bo to nie nadaje się zupełnie na Polske.. Ja na przykład w ubiegłym tygodniu kupiłem na allegro ciekawy,używany zawiasik do Golfa III w doskonałym stanie, z auta sprowadzonego na zamówienie dla klienta z Niemiec, który nawet nie sprawdził jak to pracuje, tylko od razu zlecił mechanikowi wymiane na serie (to jest żółty Bilstein B6 + zielone sprężyny H&R -30 przeznaczone do Golfa VR6), - mechanik który sprzedawał, nie wiedział za bardzo co to za zawieszenie, wprawdzie nie zakladalem jeszcze tego zawiasiku, nie wiem także czy będę chciał go sobie zosatwić, ale przypuszczam że będzie to udany kompromis pomiędzy komfortem (który musi pozostać w aucie, szczególnie na naszych drogach), a twardoscią i zmniejszeniem przechyłów (czyli amor mniej podatny na ugięcie, z mocniejszym pchaniem ku górze - zwiększone dobicie/odbicie/siła tłumienia)
Ostatnio zmieniony czw sty 18, 2007 19:59 przez kkk13, łącznie zmieniany 1 raz.



wczyz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: pn cze 13, 2005 18:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: wczyz » czw sty 18, 2007 19:57

Jeszcze jedno: jeżeli zdecydujesz się na wymianę tylko sprężyn, to zwróć uwagę na rocznik MK3. Od 8/94 jest inne górne mocowanie przednich kolumn, więc sprężyny musisz dopasować do roku produkcji auta.



Awatar użytkownika
Witoos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: śr cze 07, 2006 17:08
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: Witoos » czw sty 18, 2007 22:14

kkk13,
widze ze sie znasz na tym:) Tak jak pisałem jestem lajkonikiem w tych sprawach. Jak byś mógł to poszukaj mi np na allegro jakiś taki zestawik zebym wiedział czego szukać. Bo tak to serio nie wiem czego szukać. Standardowe od GTI to znaczy jaka długość sprzezyn i jakie amorki? Ehh sorki ze katuje ale jak juz zmieniam zawieszenie to chciałbym zrobić pożadnie to wszystko zebym mógł na tym troche pojeździć. Mam dosyć wywalania kasy w błoto! Kiedyś ojciec wsadził amorki do pasata i pojeździł na nich 5 miesiecy... Mój budzet nie pozwala na takie wpadki


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=79550]MÓJ MK3 Zapraszam[/url]
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=72ec560f30f9f85f][img]http://images39.fotosik.pl/40/72ec560f30f9f85fm.jpg[/img][/url]

anj84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr sty 25, 2006 00:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: anj84 » pt kwie 27, 2007 15:55

kkk13, Witam!!

Mam pytanie odnośnie zawieszenia. Jestem na etapie wymiany amorków i sprężyn. Co do amortyzatorów nie mialem wiekszego problemu. Wybralem Kayaby olejowe na przód i gazowe na tył.
Problem mam ze sprężynami. Chce delikatnie obniżyć swojego Golfika, ale tracąc na funkcjonalności.

Wybór mam następujący (interesują mnie tylko nowe sprężyny):

-sprężyny oryginalne z salonu vw do Golfika GTI 16V ABF za 534 zl komplet

-Weitec'a sprężyny obniżające 40/40 za 490 zl

Co lepiej wybrać? Chciałbym delikatnie go obniżyć żeby lepiej wyglądał i lepiej sie trzymał drogi ale zarazem chce spokojnie jeździć w zimie i spokojnie wjeżdzać na krawężniki normalnej wysokości, itd.

Z góry dziękuje za odpowiedź,
pozdrawiam,
Andrzej K.



jozekrjrj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: pt lis 17, 2006 19:24
Lokalizacja: warszawa Targowek
Kontakt:

Post autor: jozekrjrj » pt kwie 27, 2007 17:25

anj84, sprezyny od GT/GTI


Witoos, jezeli chcesz zeby zawias posłuzył długo to dobrze by było kupic nowy

ewentualnie amory bilsteina i niektore gwinty mozna regenerowac i to by było zalecane


sam jezdze na amorach KONI prystosowanych do obinizenia samochodu wiecej niz -30mm z regulacja siły tłumienia i do tego sprezyny -40mm

zawias moge smiało polecic

koszt amorow to jakies 1600-2000zł w zaleznosci od sklepu


był mk3 GT



http://www.s-cam.pl/

Awatar użytkownika
gniochu
ZADYMIAKA
ZADYMIAKA
Posty: 1252
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:45
Lokalizacja: słup"GS"k
Kontakt:

Post autor: gniochu » pt kwie 27, 2007 22:55

mam pytanko co by bylo jak do swojego mk2 bym wrzucil sprezyny od GTi?? Czy w GTD nie byly zakladane sprezyny od GTI??



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 290 gości