Strona 1 z 1

problem z temperatura wody

: czw sty 18, 2007 09:31
autor: daro62
mam golfa III benzyna kombi, w trakcie dluzszej jazdy temperatura na wskazniku temp. wody wskazuje gdzies do 40 stopni, na postoju przy uruchomionym silniku jest ok czyli do 90, mowia ze to termostat jezeli tak to gdzie on sie znajduje i czy jest problem samemu go wymienic.

: czw sty 18, 2007 09:35
autor: piobib
Z samą wymianą nie ma problemu, sam to kiedyś robiłem w VW Polo i sie udało.

: czw sty 18, 2007 10:12
autor: Jerzas
Musisz odkręcic ppompę wspomagania razem ze wspornikiem.
Tu jest fotoporada dla diesla ale w benzynie 1,8 jest tak samo:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=49969
Ja własnie w sobote to zrobilem po raz pierwszy. Godzina roboty.

: czw sty 18, 2007 10:13
autor: Paweł NPI
Wymiana termostatu to bardzo prosta czynność tylko trzeba płyn spuścić... Nie wiem jak w MKIII ale termostat jest montowany na wyjściu rury z silnika do chłodnicy (chodzi o dolny wąż)...

: czw sty 18, 2007 10:19
autor: Jerzas
Musisz dodatkowo poluzować lub najlepiej odkręcic tę srubę którą zaznaczyłem na błękitno: Obrazek

To jest sruba która też słuzy do napinania i luzowania paska klinowego

: czw sty 18, 2007 10:36
autor: pawel3
wszystko ok.opisane, ja mam tylko takie małe pytanko,a mianowicie. Czy trzeba miejsce styku termostatu z pompom smarować jakimś silikonem temperaturowym,czy oprócz tego oringa jest tam jakaś uszczelka?,którą zakłada się tóż przed przykręceniem termostatu. i czy można sprawdzić szczelność układu bez przykręcania pompy wspomagania?,bo w razie nie szczelności to zaoszczędzi się powtórnego jej odkręcania.....

: czw sty 18, 2007 11:55
autor: Jerzas
Najpierw wkłada się termostat a na wierzch oring i potem przykręca się kolanko i juz.
(Dobrze jest sprawdzić powierzchnie styku kolanka z oringiem czy jest gładka. Jesli tak to nie potrzeba żadnego silikonu.)
Potem wlewasz płyn chlodzący do maksa i nagrzewasz silnik az do włączenia się dmuchawy, zeby się układ odpowietrzył. Czekasz az ostygnie i uzupelniasz plyn i tak jeszcze przez kilka dni po jazdach trzeba kontrolowac poziom płynu.
Do sprawdzenia szczelnosci nie musisz montowac pompy wspomagania. Mozesz smiało odpalac silnik ze zwisającą pompą. Mozesz nawet jezdzic tylko musisz pamiętać,że pompa wisi na drucie i nie bedziesz mial wspomagania.

[ Dodano: 18 Sty 2007 10:59 ]
To co tu opisałem dotyczy oczywiście silników diesla i benzynowych 1,8 i 2,0. Z tego co się oriętyję w 1,4 i 1,6 termostat jest w króćcu przy głowicy i zabawa z pompą wspomagania nie ma miejsca.

[ Dodano: 18 Sty 2007 11:04 ]
pawel3 zanim zaczniesz wynieniać termostat u siebie dowiedz się gdzie on się znajduje w twoim silniku, bo jesli jest w króćcu przy głowiczy to wymiana jest bajecznie prosta.

: czw sty 18, 2007 13:44
autor: pawel3
Jerzas-,dzięki za poradę, ja mam 1,6 AFT,101KM,muszę wcześniej poszukać jakiejś instrukcji odnośnie umiejscowienia termostatu. a dopiero potem się za to wezmę żeby czegoś nie zepsuć. napewno będzie to Wahler,to na 100%. PUNKT DLA CIEBIE.

MOŻE KTOŚ MI UDZIELI INFO. GDZIE MOGĘ ZNALEŹĆ INSTRUKCJE OBSŁUGI I NAPRAWY DO MOJEGO WOZU rok.96, 1,6GT, AFT, nie moge tego za nic znaleźć.....