Strona 1 z 1

Montaż / demontaż / kierownica z AIR BAG

: czw sty 18, 2007 01:36
autor: vitia
Witam,

Kierownica w moim Golfie 3 majda się do góry w dół.
Na nierównościach łapie rezonans i terebie się jak w starej sieczkarni.
Mam wersje z AIR BAG.

Sprawa wyglądała banalnie, ale zdjąłem obudowę kolumny i okazuje się, że luźne jest mocowanie kolumny (aluminiowa obejma). Niestety nie widziałem niczego co możnaby dokrecić aby zlikwodiwać luzy.

Może ktoś już dobrał się do tego i wie jak to dokręcić ?!
ew. jaka jest kolejność demontażu kolumny aby nie wywalić w powietrze poduszki ?!

: czw sty 18, 2007 01:43
autor: micab
żeby zdjąć kierownicę musisz odłączyć akumulator, odczekać trochę, odkręcić dwie śruby imbusowe od z tyłu kierownicy, wyjmiesz wtedy poduszkę, odłącz wtyczkę z niej i będziesz już widział śrubę do odkręcenia kierownicy....dalej nie wiem bo nie rozbierałem całej kolumny....

: czw sty 18, 2007 01:47
autor: vitia
tak podejrzewałem, ale wolałem nie ruszać bo nie wiedziałem co na to poduszka ;)

rozumiem że odłączenie akumulatora ma zapobiec możlwości detonacji poduszki ?!

: czw sty 18, 2007 03:30
autor: micab
tzn. poduszka nie wypali jak odepniesz ją nie odłączając akumulatora (raczej :D ) ale napewno pojawi się wtedy błąd ;)
robiłem to u siebie i wszystko jest okej, poduszka cała, błąd nie wyskoczył, oczywiście podłaczyć akumulator możesz dopiero jak podłączysz poduchę ;)

: czw sty 18, 2007 13:10
autor: Gitner
Jak odkrecisz dolna obudowe kolumny (plastikowa oslona najblizej kierownicy) zobaczysz tasme airbagu (taka niebieska kostka) odepnij ja zanim zdejmiesz kierownice !!! Warto przeczytac TEN TEMAT i jesli wciaz sa problemy to zapoznaj sie z PORADĄ nt demontazu.

Pozdro
Gitner

: sob sty 20, 2007 20:19
autor: vitia
Dzięki za wszystkie podpowiedzi.

Zgodnie z poradą zdjąłem poduszkę ale okzalo się, że śruba kierownicy zakręcona jest tak że nie mogłem jej odkręcić.

Po dokładnym obejrzeniu luzów okazalo się że odkręcona jest śruba alumniowej obejmy
nasadzanej na rurę w której biegnie drążek kierownicy.

Śruba jest w lewej dolnej części aluminiowej nasady.
Śruba ma okrągły łeb więc dokręciłem ją kluczem wietnamskim co ostatecznie załatwoło problem.