Problem z regulacją sprzęgła

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Problem z regulacją sprzęgła

Post autor: Neoarti » śr sty 17, 2007 19:11

Witam
niedawno kupiłem MK3 1,9 D
i mam jeden problem chodzi o to że mam dość wysoki pedał sprzęgła to znaczy łapie mi praw przy samej górze pedału czyli trzeba bardzo wysoko podnosić nogę przy zmianie biegu a jest to nie za bardzo wygodne sprzęgło nie ślizga sie ani nic z tych rzeczy
napiszę szczerze że nie miałem jeszcze okazji regulować sprzęgła w mk3 ale wyczytałem że jest tam jakaś samoregulacja czy w takim przypadku nic nie da sie zdziałać ?
Czy pedał musi być taki wysoki ?


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr sty 17, 2007 19:26

jak masz samoregulacje to nic nie zrobisz albo nowa linka albo mozna zakładać bez samoregulacji chyba ze sprzęgło juz jest kiepskie



Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » śr sty 17, 2007 20:11

sprzęgło jest jeszcze zdrowe z tego co wiem jak jest kiepskie sprzęgło to są problemy z włączaniem biegów, poślizgi sprzęgła i pedał łapie pzy samej podłodze
a czy sądzisz że wymiana linki na nową coś da ??


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr sty 17, 2007 20:15

jak mówisz ze sprzęgło jest ok to wymiana linki powinna poprawić zdecydowanie sytuacje



Dominik107
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 20:43
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Dominik107 » śr sty 17, 2007 20:27

U mnie ta samoregulacja w lince sie zepsula i spalila sprzeglo bo sie za pozno zorientowalem przyczyny. teraz mam zalozona zwykla linke z reczna regulacja. Sproboj podlozyc najpierw cos pod linke i zobacz co sie stanie bo do wymiany linki musialem licznik wymontowac.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr sty 17, 2007 20:29

a po co ?????



Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » śr sty 17, 2007 20:30

samoregulacja działa bo dzwignia przy skrzyni ma luz w stronę przeciwną do kierunku włączania co według książki wskazuje na prawidłową pracę samoregulatora chyba zmienię linkę na taką z ręczną regulacją


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr sty 17, 2007 20:36

niekoniecznie to wskazuje na prawidłową prace samoregulacji , a jak kilka razy naciśniesz sprzęgło a potem cofniesz łape skrzyni biegów to udaje sie scisnąć samoregulacje tą harmonijke?



Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » śr sty 17, 2007 20:37

hmmm ...tego nie wiem jutro to sprawdze i dam znac

[ Dodano: Czw Sty 18, 2007 21:32 ]
no wiec po kilkukrotnym nacisnęcu pedału da radę ścisnąć sprężynę samoregulatora i cofnąć dzwignę sprzegła w przeciwną stronę więc ta samoregulacja raczej działa


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

bulin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: sob gru 17, 2005 10:30
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: bulin » sob sty 20, 2007 22:26

Witam, a ja mam takie pytanie. Sprzęgło łapie w górnym położeniu pedału ale dosłownie na dotknięcie pedału (krótki opór). Czy to też oznacza końcówkę sprzęgła czy coś innego?



duduś
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob lut 17, 2007 18:22
Lokalizacja: z Oławy

Post autor: duduś » sob lut 17, 2007 18:40

Witam,

urwała mi się linka sprzęgła (taka z samoregulacją) i ją wymieniłem...
przy wymianie miałem problem z zaczepieniem linki... wydawała mi się za krótka, ale że kupowana do numeru silnika (zresztą numer linki ten sam co był, linka na bank jest ta co być powinna), to pewnie dobra więc użyłem sposobu i jakoś ją zamocowałem (tylko nie pomyślałem, że będą potem kłopoty). Potem znów zgodnie z instrukcją: zwolniłem zacisk/obejmę samoregulacji, sprawdziłem (kilka razy wcisnąć sprzęgło i sprawdzić luz na dźwigni przy skrzyni) i co? nie działa - luzu nie ma a sprzęgło nie załącza napędu - efekt jazdy "na półsprzęgła"... coś tam załącza "przy samej górze pedała" a reszta ruchu pedałem jest już bez znaczenia...

co mam z tym zrobić? wymontować i zamontować jeszcze raz?

---
Jetta(2) 91, 1.6 w benzynie



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 142 gości