Wymiana gum drążka stabilizacyjnego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

radeksa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt cze 03, 2005 09:58

Wymiana gum drążka stabilizacyjnego

Post autor: radeksa » śr sty 17, 2007 09:03

Witam serdecznie, czy ktoś mógłby mi pomóc w kwestii wymiany gumek drążka stabilizacyjnego w golf IV 1.9 TDI ? Czy po odkręceniu objemki gumy da się ją po prostu wyciągnąć i założyć nową? Czy też potrzebne są jakieś dodatkowe czynności? Za pomoc z góry dziękuję.
radeksa



KUBEK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: pn maja 22, 2006 21:36
Lokalizacja: PSZCZYNA

Post autor: KUBEK » sob sty 20, 2007 17:51

Na początku odkręć sobie łączniki stabilizatora z 2 stron to ułatwi wymianę. Jak odkręcisz sobie obejmy i je wyciągniesz to wyciągniesz te gumy (ją dwa rodzaje gum(z garbem i bez garbu) i dwie grubości stabilizatora), dużo łatwiej się je zakłąda jak je nasmarujesz. UWAGA dobrze załąp sobie śruby bo jak zerwiesz gwint to czeka cię dużo pracy. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
regitmc
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: pt lis 11, 2005 16:18
Lokalizacja: NYsa
Kontakt:

Post autor: regitmc » sob sty 20, 2007 21:24

Niema większych problemów z wymianą tych gum. Tak jak kolega pisał są ich dwa rodzaje podzielone pod względem fi środkowego i tak dla benzyniaków jest to 21 a dla diesli 23. Drugi podział to właśnie te gumy z garbę po środku oraz bez garba, ale z wyłożonym materiałem parcianym w środku. Moim osobistym zdaniem te z materiałem parcianym sa lepsze, chociażby z tego powodu że po założeniu nie piszczą przy ocieraniu się o stabilizator. Te z garben jak za mocno dociśniesz lubią właśnie piszczeć. Do tych gum również możesz potrzebować troche dłuższe śruby. Co do założenia to jak masz dojście do kanału to odkręć stabilizator z obu stron i jak będzie lużny możesz śmiało ściągnąć gumy. Istnieje również możliwość podejścia z poziomu jednego odkręconego koła. Ja w ten sposób poradziłem sobie już dwa razy z ich wymianą. Nie słuchaj czasem w opinii że trzeba odkręcać cały wahacz.
Cena takiej wymiany w serwisach to około 15 PLN za jedną gume.
Powodzenia


[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]

KUBEK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: pn maja 22, 2006 21:36
Lokalizacja: PSZCZYNA

Post autor: KUBEK » ndz sty 21, 2007 21:30

Zapobieganiem piszczeniu i nadmiernemu zurzywaniu gum jest nasmarowanie ich smarem (zalecane przez VW) mimo to że większość ma specjalny talk. Pozdrawiam

[ Dodano: 21 Sty 2007 20:33 ]
aha ten pomysł z dłuższymi srubami jest bardzo przydatny- zapomniałem dodać wcześniej



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 276 gości