Strona 1 z 2

Re: [MK3] pytanie o olej

: wt sty 16, 2007 16:21
autor: RobertP
w76marko pisze:Człowiek od którego kupiłem auto robił remont silnika.Wymienione były m.in uszczelniacze, pierścienie , uszczelki, panewki itd. zalał silnik olejem mineralnym. Z racji tego ,że przejechałem już ok 8 tys kilometrów zbliża się wymiana oleju. Silnik jest szczelny , nic nie bierze ... tylko raz na jakiś czas (raz na 700-800 km) zabłyska mi kontrolka oleju i brzęczyk przez chwilę.
robił remont to dlaczego miga, chyba zalał go tylko mineralem
i mówił że robił remont

: wt sty 16, 2007 16:42
autor: RobertP
w76marko pisze:Nie , robił na 100% jestem pewny ... widziałem
no to jakaś kiszka z tym remontem, może części niekóre używane
że się zaświeca ta kontrolka, to albo pompa olejowa do d...y,
albo czujnik, albo nawet filtr oleju marnej jakościm, albo panewki się kłaniają ...

: wt sty 16, 2007 17:21
autor: dziejo
jeśli zaleje półsyntetyk to nie będzie mi kontrolka od oleju świrować ??
możliwe że filtr SęDZISZóW załozył on potrafi takie numery robic!!!!! mineralny olej jest gęstrzy od SYNTETIC lub SEMI SYNTETIC zostan na mineralnym

: wt sty 16, 2007 17:52
autor: Berni
olej mineralny...nic nie zmieniac.
a jesli ci sie zapalila kontrolka to dlugo chyba nie kontrolowales pozioomu oleju.

: wt sty 16, 2007 18:28
autor: Smaczny
Ja bym na Twoim miejscu nie przechodził na półsyntetyk. Zmień teraz olej ponownie na mineralny, załóż nowy filtr i zobacz czy będzie tak się dziać nadal.

: wt sty 16, 2007 18:50
autor: zyraf
Tak jest pozostan na mineralnym i nie kombinuj jak jest dobrze. A ze raz ci mignela kontrolka to chyba nic wielkiego- moze troche oleju ci ubylo.

: wt sty 16, 2007 19:40
autor: RobertP
Panowie napisaliście:
zyraf pisze:A ze raz ci mignela kontrolka to chyba nic wielkiego- moze troche oleju ci ubylo.
Berni pisze:a jesli ci sie zapalila kontrolka to dlugo chyba nie kontrolowales pozioomu oleju.

natomiast w76marko napisał:
w76marko pisze:i brzęczyk przez chwilę.
uważam że TO JEST NIENORMALNE !

: śr sty 17, 2007 22:22
autor: smootny
Witam - problem mam podobny MK3 1,8 ABS w wersji GT - kupiłem go z wymienionym olejem - ponoć był mobile 1 półsyntetyk , samochód ma przejechane 255000 km . jaki warto olej lać do tego silnika biorąc pod uwage fakt że mam założoną instalację gazową. W silniku niemam wycieków ani silniczek nie bierze oleju. jest jak najbardziej ok.

prosze o radę.

: śr sty 17, 2007 23:43
autor: Atomic10
Po pierwsze dlaczego zalał ten kolo silnik po remoncie mineralnym ?? Bardzo dziwne.... Zobacz czy to nie wina czujnika lub filtra oleju marnej jakosci. Napisz jaki posiadasz filtr.
smootny pisze:Witam - problem mam podobny MK3 1,8 ABS w wersji GT - kupiłem go z wymienionym olejem - ponoć był mobile 1 półsyntetyk , samochód ma przejechane 255000 km . jaki warto olej lać do tego silnika biorąc pod uwage fakt że mam założoną instalację gazową. W silniku niemam wycieków ani silniczek nie bierze oleju. jest jak najbardziej ok.
Nic nie zmieniaj jesli silnik pracuje dobrze nie bierze oleju te to nic nie zmieniaj. Przebieg niema tu nic do rzeczy. Liczys ie jego stan techniczny. Kazdy silnik jest inazej eksploatowany jeden pokonuje 200tys km po autostradach a inny 200 tys po mieście. Roznica duza.... Instalacja LPG niema tu nic do rzeczy

Pozdrawiam

: czw sty 18, 2007 10:07
autor: kristo
w76marko pisze:Witam wszystkich ponownie.Mam pytanie , od kilku miesięcy jeżdze Golfem III 1.6 benz. ABU 93r. Człowiek od którego kupiłem auto robił remont silnika.Wymienione były m.in uszczelniacze, pierścienie , uszczelki, panewki itd. zalał silnik olejem mineralnym.
Pewnie robił remont z myślą o sprzedaży auta, wiec może nie do końca tak jak powinno być. Dlatego zalał go minerałem bo jest gęsty i mniejsze prawdopodobieństwo wycieków, ale spoko jak jest dobrze to nos do góry.
Też radzę zalać mineralnym. Ja w swoim miałem mineralny jak przywiozłem go z DDR, no i ułańska fantazja poniosła mnie i zalałem półsyntetykiem. Efekt był taki, że na kilku oringach zaczeło się pocenie, więc je wymieniłem i narazie jest spoko.
Więc zostań na dobrym mineralnym, nie oszczędzaj na oleju !
Szerokiej drogi.

: czw sty 18, 2007 14:45
autor: dziejo
Czy oleje syntetyczne są lepsze od mineralnych. Czy w zimie lepiej używać syntetyków. Zalety, wady.
Z olejami silnikowymi jest jak z koszulami. Czy lepsza bawełniana czy non iron?
Liczy się oznaczenie lasy jakości a nie z czego jest olej wyprodukowany. Najwyższa klasa olejów do silników o zapłonie iskrowym jest oznaczona literami "SL". Następnie liczy się właściwa lepkość wymagana dla konkretnego silnika - oznaczenie np. 15W40 dotyczy oleju zapewniającego właściwą lepkość w zakresie od 15 stopni lepkości wymagana zimą do 40 stopni wymaganych latem. Nie jest istotna marka oleju pod warunkiem, że nie jest to produkt fałszywy jak niestety zdarza się w Polsce. Należy wystrzegać się produktów nalewanych z beczki o nietypowym pochodzeniu. Oleje w pełni syntetyczne o bardzo szerokim zakresie lepkości np. OW60 to chwyt czysto reklamowy marketingowy.
Własności oleju to nieustanny kompromis. Zbyt rzadki olej w warunkach niskich temperatur zapewnia łatwiejszy rozruch silnika. Nie ma jednak własności tłumiących drgania, co jest zabójcze dla panewek narażonych na zniszczenie spowodowane nietłumionymi uderzeniami pochodzącymi od sił fazowych czy też masowych związanych z pracą silnika. Obecnie wszystkie oleje są produkowane w podobnych warunkach zawierając dodatki pochodzące od tych samych Producentów.
Jeśli na opakowaniu jest uczciwie zapisany gatunek oleju to jego marka nie ma praktycznie znaczenia. Żeby wiedzieć na podstawie oleju co dzieje się z naszym silnikiem, należałoby monitorować zmiany ciśnienia oraz obecność zanieczyszczeń czego niestety nie czyni się w standartowych silnikach. Informacje tego rodzaju wykorzystywane w sporcie pozwalają przewidzieć awarię silnika oraz skutecznie zapobiec nieprzewidzianym uszkodzeniom. To ciekawy temat, który można kontynuować z pożytkiem dla czytelników. by...kulesza

: czw sty 18, 2007 20:46
autor: Atomic10
Z gadzam sie dziejo Oleje to temat rzeka :-) Najlepiej poczytac ponecie rózne informacje na temat danych marek porównac specyfikacje itp. wtedy mozna oceniac oleje po ich własciwościach smarnych a nie po logach firm które je produkują.

Pozdrawiam