Czujnik halla - objawy niesprawnosci

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Czujnik halla - objawy niesprawnosci

Post autor: MrUkAs » wt sty 16, 2007 11:56

Walcze juz od dluzszego czasu z autem. A dokladnie z tym, ze podczas wilgoci (wilgotnych, deszczowych dni) auto po kilkunastu, niekiedy kilku km dusi sie, gasnie. Wszystko juz praktycznie co z elektryka zwiazane mam wymienione (kable, kopulke z paluchem, cewke, swiece). Mechanior mi powiedzial, ze moze to czujnik halla w zaplonie. Koszt czujnik ponoc 80zl, pewnie za robote tez wezmie troche. Dlatego nie wiem czy warto to wymieniac. Jakie sa objawy niesprawnego czujnika halla?


www.SportCom.PL

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt sty 16, 2007 12:47

MrUkAs pisze: Jakie sa objawy niesprawnego czujnika halla?
Generalnie brak iskry, albo iskra nie w tym momencie kiedy trzeba
MrUkAs pisze: auto po kilkunastu, niekiedy kilku km dusi sie, gasnie
Ale czy to napewno układ zapłonowy???? Niekoniecznie


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: MrUkAs » wt sty 16, 2007 12:53

Adamtd pisze:
MrUkAs pisze: Jakie sa objawy niesprawnego czujnika halla?
Generalnie brak iskry, albo iskra nie w tym momencie kiedy trzeba
MrUkAs pisze: auto po kilkunastu, niekiedy kilku km dusi sie, gasnie
Ale czy to napewno układ zapłonowy???? Niekoniecznie
No a co innego? :( No wlasnie chyba nie czujnik halla u mnie, bo w suche dni auto chodzi normalnie, nie ma problemow. Dlatego pytam, bo nie chce wydac 80zl na halla (+ jeszcze robota mechaniora) jak to nie bedzie to...


www.SportCom.PL

Awatar użytkownika
Jerzas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: wt gru 05, 2006 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jerzas » wt sty 16, 2007 12:54

częstym objawe niesprawnego czujnika Halla jest to, że silnik gasnie jak jest gorący a po ostygnięciu znów zapala. Czujnik halla przestaje dzialać na cieplo i nie ma iskry, po ostygnięciu znów dziala.



Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: MrUkAs » wt sty 16, 2007 12:56

To raczej u mnie to nie to. ;( Problemy mam tylko w wilgotne dni i to po przejechaniu kilkunastu km. Auto zgasnie (najpierw sie zacznie dusic, nie przyspiesza) musze odczekac chwile i odpalic, no i jechac dalej (juz wiekszych potem problemow nie ma).


www.SportCom.PL

Awatar użytkownika
Jerzas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: wt gru 05, 2006 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jerzas » wt sty 16, 2007 13:13

no chyba nie. Może to coś od strony zasilania silnika w paliwo? Co?



Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: MrUkAs » wt sty 16, 2007 15:05

Jerzas pisze:no chyba nie. Może to coś od strony zasilania silnika w paliwo? Co?
Tzn. co masz na mysli?


www.SportCom.PL

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » śr sty 17, 2007 00:31

Zależy jakiej firmy założyłeś kabelki i cewke. Jak kupiłeś kabelki Jarmora a cewke EPS to pewnie w wilgotne dni masz problem od tego. A czujnik halla - to wypadanie zapłonów, przyspieszanie samoczynne obrotów na jałowym. W chwili jego śmierci, po rozgrzaniu auto gaśnie a po wystygnięciu odpala.



Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: MrUkAs » śr sty 17, 2007 11:14

Jacenty85 pisze:Zależy jakiej firmy założyłeś kabelki i cewke. Jak kupiłeś kabelki Jarmora a cewke EPS to pewnie w wilgotne dni masz problem od tego. A czujnik halla - to wypadanie zapłonów, przyspieszanie samoczynne obrotów na jałowym. W chwili jego śmierci, po rozgrzaniu auto gaśnie a po wystygnięciu odpala.
Kable mam janmora (rok temu wymieniane), cewke firmy zelmot (do mojej fury cewka to jeszcze ta "polonezowa"). To widocznie halla u mnie nie jest, bo nagrzane auto mi pali...


www.SportCom.PL

Awatar użytkownika
kuba_wujo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: śr sie 29, 2007 22:10
Lokalizacja: Głowno
Kontakt:

Post autor: kuba_wujo » ndz lis 04, 2007 00:49

wiem co jest chyba u Ciebie- to samo co u mnie po umyciu silnika- przejezdzam pare km, silnik sie rozgrzewa, przerywa i w koncu gasnie. poprostu woda parujac podchodzi pod kopulke rozdzielacza. teraz dobralem cienki oring pod kopulke i problem zniknal.

jak zacznie Ci przerywac a w koncu zgasnie to zdejmij kopulke i zobacz do srodka- powinna byc zaparowana jesli to to samo co u mnie.


VW Jetta MK2 1,8

Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: MrUkAs » ndz lis 04, 2007 10:47

No poki co przez cala wiosne, lato i teraz jesien nawet jak mocno padalo problemow nie mialem. Zobaczymy co bedzie teraz, jak nadchodza najwieksze wilgoci. Zawsze o tej porze roku tj. listopad, grudzien, styczen mialem najwieksze problemy...Zobaczymy.


www.SportCom.PL

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 390 gości