Strona 1 z 1

[MK3] - krancowki drzwi-alarm

: wt sty 16, 2007 01:58
autor: sHpAaKu
Witam,

Montuje alarm w aucie (wersja 3 drzwi). Mam kilka pytanek do szanownych Forumowiczów.
Mam kabelek od alarmu ktorym musze sie wpiąć do krańcówek drzwi. Biegunowość nie jest tu problemem, lecz sposob podłączenia. Czy jest wspólny kabel od wszystkich krańcówek czy przy obu drzwiach oddzielnie? Gdzie ich szukać? Chciałbym się dowiedzieć skąd są prowadzone od drzwi i gdzie się łączą. Dodatkowo chciałbym znaleźć kabelek od zamykania szyberdachu gdzieś w rozsądnym miejscu. No i na końcu jak dopiąć się do krańcówki klapy bagażnika. Bardzo proszę o pomoc i wskazówki.

Mam w planie domontować coś w rodzaju immobilizera (exterminator) i tam jest funkcja "antynapad". Piszą w instrukcji żeby odseparować drzwi kierowcy. Rozumiem, że alarm nie potrzebuje odseparowania wiec alarmem można się wpiąc w "sume" krancówek. Natomiast czy taka separacja przy immobilizerze może wpłynąc na reagowanie alarmu?

Dziekuje z góry i podzrawiam
Michał

: wt sty 16, 2007 19:02
autor: krzycho85
Kabel od krańcówek jest przy lewym progu, idzie on do lamki oświetlenia wnętrza. Koloru na 100% nie pamiętam ale chyba biało-brązowy. A co do klapy to musisz ciągnąć aż od lampki bagażnika.

: wt sty 16, 2007 19:45
autor: miś fazi
na 100% brązowo-biały

: śr sty 17, 2007 00:25
autor: marcin999
jeżeli chodzi o krańcówki to najlepiej od lampek albo z progu tak jak mówili koledzy.

z tym immo to masz tak ze tam jest pewnie funkcja antyporwaniowa wiec jak podłączysz do wspolnego kabla krańcówek to Ci odtnie zapłon jak otworzysz drzwi pasażera, a chodzi o to zeby odcinalo tylko przy otwarciu kierowcy np. jak by cie ktos wysadzil z auta na światłach. Żeby to odspaować musiałbys odnaleźć kable które odą od lewych i prawych drzwi następnie rozłaczyć je i podłączyć pod immo ten od lewych drzwi a do krańcówek alarmu musiałbys założyć diodę, ale tylko do lewych drzwi bo prawe beda odseparowane.

: śr sty 17, 2007 14:27
autor: Martino81
To ja sie podepnę może ktos wie jaki kolor ma przewód ACC wychodzący ze stacyjki. Wiem że czarny ma + po przekręceniu stacyjki a ja szukam przewodu który ma + po włożeniu kluczyka do stacyjki. A 2 sprawa to taka że gdzie się nie wepnę wyjściami z alarmu na kierunki przy manetce kierónkowskazów to zawsze mrugaja mi szperacze (długie). Standardowe podłączenie do zielono-czarneg0 i biało - czarnego (o ile dobrze pamiętam)daje ten sam efekt. Pozdr.

: śr sty 17, 2007 15:24
autor: inek01
Martino81 pisze:a ja szukam przewodu który ma + po włożeniu kluczyka do stacyjki
Do radia idzie czerwono-brazowy cienki, ale czy taki wychodzi ze stacyjki to nie wiem na 100%.

: śr sty 17, 2007 18:02
autor: miś fazi
nie podłączaj do kabelka co ma napięcie po włozeniu kluczyka nic mocniejszego bo za jakis czas będziesz miał problemy z kostką stacyjki i pipczykiem swiateł , bo blaszka i spręzynki co włączaja tą funkcje nie tolerują przegrzania

: śr sty 17, 2007 18:11
autor: Martino81
nic mocnego nie będę podłączał z wyjątkiem sterowania alarmem.

: śr sty 17, 2007 19:01
autor: inek01
miś fazi pisze:nie podłączaj do kabelka co ma napięcie po włozeniu kluczyka nic mocniejszego bo za jakis czas będziesz miał problemy z kostką stacyjki i pipczykiem swiateł , bo blaszka i spręzynki co włączaja tą funkcje nie tolerują przegrzania
Racja, racja, a bezpiecznika na tym chyba nie ma...

: śr sty 17, 2007 19:14
autor: miś fazi
tak nie ma :bigok:

: śr sty 17, 2007 21:22
autor: Paweł Marek
Martino81 pisze:zielono-czarneg0 i biało - czarnego (o ile dobrze pamiętam)
bo masz drugi biało czarny od refelktorów idący w drugiej wiązce od manetek. Te dwa od kierunków idą w jednej wiązce i do jednej wtyczki w skrzynce - musisz do nich się wpiąć