Strona 1 z 1

uciekajacy płyn ze zbiorniczka płynu chłodnicy

: wt sty 16, 2007 00:07
autor: larremu
przyznam że jestem laikiem w tych sprawach ale na jednym z archiwalnych postów przeczytałem że płyn chłodzący może spierniczać do silnika... Jaki jest tego objaw? czy to ten biały maziowaty nalot pod korkiem wlewu oleju?

Jest jeszcze opcja z przepuszczającą uszczelką pod głowicą. Jakie mogą byc koszty naprawy? Mam golfa 1.3 `91 od niecałego miesiąca i dwa tygodnie temu uzupełniałem płyn chlodniczy... dziś stan wskazywał poziom około 3 cm poniżej minimum!! Czyli praktycznie ZERO! Z góry dziękuję za wszelkie porady.

Pozdrawiam

: wt sty 16, 2007 00:26
autor: guti
sprawdz na bagnecie jaki masz kolor oleju, jak masz kawe z mlekiem to bedzie uszczelka, weze jak od wody bedziesz mial b. twarde to tez uczczelka, jak kopci CI z tyłu na biało i mozesz poczuc płyn (organoleptycznie tez :P ) to tez bedzie uszczelka, jak masz wodkreconym zbiorniczku wyrownawczym babelki podczas pracy silnia to tez bedzie uszczelka.
A nalot to moze buyc od tego ze byc moze jezdziles na krotkich odcinkach i Ci sie autko nie zagrzalo dokladnie stad ten osad. a moze masz gdzies nieszczelnosc w ukladzie chłodzacym , moze gdzies jakis waz przecieka ? jak masz gaz to sprawdz laczenie z wezem ktory idzie do parownika, wystarczy ze sie saczy, sprawdz opaski przy chłodniocy czy sa dobrze załozone, no i sama chlodnice czy nie ma pod nia mokrych plam słodkich, bo moze nie masz sie czym przejmowac , tylko gdzies masz dziurke i sobie ucieka,
a co do wymiany uszczelki to ja akurat Ci ne pomoge bo zazwyczaj sobie sam to robie, i nie wystawiam sobie rachunkow, w razie czegos kupuj dobra usczelke ( Elring np ) do Golfa placilem kieeedys ok 60 ale na razie jest ok :)

: wt sty 16, 2007 02:32
autor: koonrad
guti pisze:sprawdz na bagnecie jaki masz kolor oleju, jak masz kawe z mlekiem to bedzie uszczelka, weze jak od wody bedziesz mial b. twarde to tez uczczelka, jak kopci CI z tyłu na biało i mozesz poczuc płyn (organoleptycznie tez ) to tez bedzie uszczelka, jak masz wodkreconym zbiorniczku wyrownawczym babelki podczas pracy silnia to tez bedzie uszczelka.
A nalot to moze buyc od tego ze byc moze jezdziles na krotkich odcinkach i Ci sie autko nie zagrzalo dokladnie stad ten osad. a moze masz gdzies nieszczelnosc w ukladzie chłodzacym , moze gdzies jakis waz przecieka ? jak masz gaz to sprawdz laczenie z wezem ktory idzie do parownika, wystarczy ze sie saczy, sprawdz opaski przy chłodniocy czy sa dobrze załozone, no i sama chlodnice czy nie ma pod nia mokrych plam słodkich, bo moze nie masz sie czym przejmowac , tylko gdzies masz dziurke i sobie ucieka,
a co do wymiany uszczelki to ja akurat Ci ne pomoge bo zazwyczaj sobie sam to robie, i nie wystawiam sobie rachunkow, w razie czegos kupuj dobra usczelke ( Elring np ) do Golfa placilem kieeedys ok 60 ale na razie jest ok
wszystko napisałeś, nic nie da się dodac :bigok:

dzięki

: wt sty 16, 2007 08:31
autor: larremu
Zaraz jak tylko bede mial chwile sprawdze to co napisaleś. choć odrazu moge napisać że przewody są miekkie, autko nie kopci na biało, olej na bagnecie jest czarny jak smoła. Sprawdze tylko te bombelki :) i dam znac

Re: dzięki

: wt sty 16, 2007 09:11
autor: RobertP
larremu pisze:autko nie kopci na biało
jakby kopcił na biało od dostającej się wody/płynu chłodniczego do spalania
i to w takiej ilości że własnie kopci na biało to napewno ciężko lub wcale nie
dałoby się uruchomić autka, tak woda sotro zarzuca świece że dopiero ich
wyciągnięcie, przeczyszczenie i przesuszenie daje to że auto wtedy da się
uruchomić, tak miałem jak trzasnęła mi uszczelka i w oplu i w audi to wtedy
kopcił jak parowóz ... :bigok:

bombelków też nie ma

: wt sty 16, 2007 11:20
autor: larremu
j.w. - otwarłem wlew zbiorniczka i zapuściłem silnik. ale bombelków nie było. nic - narazie dolałem mu płynu i bede go obserwował. W końcu moje pierwsze autko i trza o niego dbać!

THX

: wt sty 16, 2007 15:34
autor: david81
Witam!
posprawdzaj to wszystko co koledzy pisali,ale być może układ się porządnie odpowietrzył i dlatego poziom płynu spadł,a co do osadu na korku oleju,ja też to mam,ale na pewno przez to że robię krótkie odcinki i silniczek niedogrzany,pozdro :)

: śr sty 17, 2007 11:51
autor: golfik-ol
Witam.Mam podobny problem w moim golfie1.8 tylko że oprócz osadu pod korkiem mam też sporo białej mazi na bagnecie.Czy to też może byc wina krótkich odcinków ,czy szukać innej przyczyny.Dodam że płyn w zbiorniczku ma stały poziom a olej (mineralny) i filtr były wymieniane w październiku.Pozdrawiam.

: śr sty 17, 2007 11:55
autor: RobertP
golfik-ol pisze:Witam.Mam podobny problem w moim golfie1.8 tylko że oprócz osadu pod korkiem mam też sporo białej mazi na bagnecie.Czy to też może byc wina krótkich odcinków ,czy szukać innej przyczyny.Dodam że płyn w zbiorniczku ma stały poziom a olej (mineralny) i filtr były wymieniane w październiku.Pozdrawiam.
weź "przegoń" samochód na dłuższych odcinkach z dwa razy w tygodniu,
jak robi się krótkie odcinki a zimą tym bardziej to tak może być
przejedź się dzisiaj z 30km i jutro z 30km i zobacz czy nalot znika
daj znać co i jak :bigok:

: sob sty 20, 2007 10:17
autor: arab_den
RobertP pisze:
golfik-ol pisze:Witam.Mam podobny problem w moim golfie1.8 tylko że oprócz osadu pod korkiem mam też sporo białej mazi na bagnecie.Czy to też może byc wina krótkich odcinków ,czy szukać innej przyczyny.Dodam że płyn w zbiorniczku ma stały poziom a olej (mineralny) i filtr były wymieniane w październiku.Pozdrawiam.
weź "przegoń" samochód na dłuższych odcinkach z dwa razy w tygodniu,
jak robi się krótkie odcinki a zimą tym bardziej to tak może być
przejedź się dzisiaj z 30km i jutro z 30km i zobacz czy nalot znika
daj znać co i jak :bigok:
Panowie, umie to samo co u golfik-ol własnie przejechałem 15km na miescie, samochód się dobrze nagzał bo na światłach sie ostałem, i mam nalot na bagnecie. czy może to być pozostałosc po jezdzie z tygodnia bo do roboty mam 5km i raczej niz zdązy mi się samochód nagżać? czy dzieje się coś złego? poziom płynu chłodzącego mam OK, bez zmian.