Strona 1 z 2

Problem z golfem mk4, pomocy!

: śr lut 23, 2005 20:16
autor: Pomidor
Witam.
Na poczatku przedstawie sie, jakoze jestem tu nowy. Moja ksyfffka jak wszysyc widza to Pomidor, mieszkam w pomorskim, no i mam problemik z golfem 4 jak juz wyzej napisalem. Mianowicie juz od dluzszego czasu wariuja mu obroty. zdarza mu sie ze potrafi podczas gdy lewarek jest ustawiony na biegu jalowym. w koncu moja cieprliwosc sie skonczyla i pojechalem podlaczyc go pod kompa, ktory wykazal ze to sonda lambda, no i wszytsko pieknie, mechanicy wyminieli kasujac jednoczesnie 500 zl. Wszytsko byloby pieknie, gdyby nie to, ze problemu nie rozwiazali... Mianowicie teraz wariuja mu obrot na rozgrzanym silniku powiedzmy w przedziale 60-90 stopni (wczesniej zdarzalo sie to na zimno rowniez) ale co z tego jak dalej potrafi zgasnac podczas jazdy i swiruje mi wskazowka od obrotomierza. Jak sie doda gazu i odpusci wskazowka leci na ok 900 obrotow odbija sie troche do gory i spada na jakies 700 i pracuje nie rowno. Czy ktos moglby poddac mi jakis pomysl co to moze byc?? Bo jak mam jezdzic do mechanika i wymienic pol silnika bez zadnego efektu to ja dziekuje... ostatnio wydawalo mi sie ze ma takie dziury podczas przyspieszania, depnie sie a on tak jakby sie troche zadlawil i dopiero idzie. Pomozie please.
Pozdrawiam
Pomidor

: śr lut 23, 2005 20:29
autor: 79Adam79
Witam
Dla mnie to już za bardzo skomplikowana bryka, ale kolega miał podobny problem w peugocie 206 -problem stwarzał silniczek krokowy, który kazali mu wymieniać(serwis chciał go naciągnać)-wystarczyło przeczyścić silnik krokowy i problem zniknął smiga tak już z 5-6 miesięcy

Pierwsze co....

: śr lut 23, 2005 20:57
autor: Brzoza Krk
to powinieneś wrócić do tych mechaniorów i zarządać wyjaśnień że problem nie zniknął...jaki to rocznik i przebieg ma?lambda powinna wytrzymać około 100,000 km

: śr lut 23, 2005 23:25
autor: Pomidor
Jest to rocznik 2001, przebieg ok 65 tys. Oczywiscie wrocilem do mehcaniorow, ale oni powiedzieli, ze lambda napewno byla do wymiany, bo tak komputer pokazywal i jezeli chce to moga szukac dalej...

: czw lut 24, 2005 11:07
autor: MekkaB
Witam
Hmmm w 3 takie objawy wystepowaly gdy czujnik halla padal.
pozdrawiam

Re: Problem z golfem mk4, pomocy!

: czw lut 24, 2005 12:25
autor: briano
U mnie w sportingu było kiedyś podobnie i to właśnie byl silniczek krokowy , może też partolić czujnik halla teoretycznie dużo rzeczy samemu ciężko coś takiego wychwycić

: czw lut 24, 2005 15:45
autor: Pomidor
No wlasnie i tu jest bol, bo mozna wymienic wszystko i dopiero sie tego pozbyc, no ale bez przesady :kac: Jeszcze slyszalem, ze moze byc to przeplywomierz, jezeli w ogole takowy jest w silniku 1.4... Wiec co radzicie??

: czw lut 24, 2005 15:59
autor: Vasyl
Mój brachol tez ma golfa IV i miał podobny problem, tylko, że on przy przebiegu okołol 100 000 km. A chodzi o silniczek krokowy, którego wystarczyło przeczyscic i problem zniknął. Objawy miał podobne jak ty Pomidor, równiez obroty szalały i czasem gasł na wolnych obrotach. Spróbuj w tę stronę. Pozdr.

: czw lut 24, 2005 20:10
autor: king66
moj ojciec mial podobny motyw w borze 1,6 00'
na poczatku bylo tak:
zaczely obroty na jalowym falowac 700-1000
dalo sie z tym jezdzic przez jakies 2 miechy
potem jak sie nagrzal to nie odpalal dodatkowo
a jak sie obroty wkrecily i nie chcialy opasc tylko sprzeglem musialem go przymulac to poszedl do serwisu
...i tam wyszlo ze to czujnik wolnych obrotow siadl
wymienione chodzi teraz OK
auto ma w tej chwili 120 000km a juz drugi raz to samo robione pierwszy polecial przy 70 000km

dodam ze kumpel w seacie toledo 1,6 01' mial dokladnie taki sam motyw

w bydg w serw VW skasowali 140 zl z groszem

: pt lut 25, 2005 00:22
autor: Pomidor
Dzieki ludziska !!! Zaczne cos z tym robic wedle Waszych porad. Jak cos to przywroce ten temat do zycia - oby nie :kac:
Pozdrawiam !!

: pt maja 06, 2005 18:40
autor: LDS
MK4 1.4l
Ja mam spadki obrotow. Jade sobie spokojnie i nagle spadaja obroty silnika i efekt jest taki jakbym na sekunde nacisnal hamulec... tylko ze lampy stopu sie nie zapalaja wiec ludzie z tylu maja nie za ciekawie.

Czasem przy biegu jalowym tez to sie zdaza, mianowicie widze wtedy jak strzaleczka na obrotomierzu spada np. z 3000 do 1500 i dopiero wraca. To mi sie zdazylo raz, akutrat zmienialem bieg... Czasem pod swiatlami w ten sposob gasnie.

Dodam jeszcze ze jesli trafi sie mocniejsze spadek, to zapala sie ikonka silnika.. i wlacza sie tryb awaryjny - blokuje obroty do 3500. Po jakims czasie ikonka gasnie i wszystko jest ok - do czasu.
To raczej nie jest paliwo, bo probowalem rozne stacje, probowalem rowniez na 98.
Ktos wie co to moze byc?

: pt maja 06, 2005 19:23
autor: Roco
Moźe masz popsuty czujnik temperatury wody.

: ndz maja 08, 2005 21:41
autor: mitlo
ja miałem to samo w golfie IV 1.6 akl ,wyczściłem przepustnicę i spoko wszystko gra jak w szwajcarskim zegarku

: śr maja 11, 2005 19:53
autor: LDS
A czy przepustnica nie dotyczy tylko sytuacji kiedy gaz jest wcisniety? Podkreslam, ze na wolnych obrotach (niedotykajac gazu), na biegu jalowym rowniez mozna zaobserwowac spadki mocy, zdarzylo sie ze widzialem jak strzalka dosyc szybko przesunela sie z 1000RPM do 0.. silnik zgasl.