turbo w TDi-kiedy się włącza??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Unicron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: wt gru 21, 2004 02:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

turbo w TDi-kiedy się włącza??

Post autor: Unicron » śr lut 23, 2005 18:20

Witam

Mam takie pytanko: kiedy się włącza turbo w silnikach TDi w mk3 (90KM)?? tzn czy od przekroczenia pewnej granicy obrotów czy od szybkiego dodania gazu (tzn w kazdym zakresie obrotów)???


Pozdrawiam
Unicron

GG: 51 39 714
Unicron@go2.pl

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » śr lut 23, 2005 21:11

Turbo się nie włącza, bo to nie jest turbina elektryczna, tylko napędzana gazami spalinowymi, w związku z tym pracuje non stop. Inną sprawą jest ciśnienie doładowania, które jest związane z efektywną prędkością obrotową turbiny. Moment w którym turbina zaczyna pompowac powietrze możesz poczuc zwalniając na II biegu do momentu kiedy auto bedzie się toczyc bez dodawania gazu i naciskając gwałtownie gaz. Do ok 1200-1500 obr ciśnienie doładowania jest zbyt niskie, po przekroczeniu poczujesz kopa - w tym momencie sprężarka pracuje efektywnie. Tym autem najlepiej się jeździ w okolicy 2-3tys obrotów, poniżej jest mułowate, kręcenie powżej 3500 nie ma sensu bo moment obr leci na łeb - oczywiście mowa o przyspieszaniu :).

TDi ma bardzo wysoki moment obr w porównaniu z benzyną i nisko umieszczony (1900obr) w związku z tym jeździ się nim jakby na odwrót niż autem benzynowym. Jadąc na trasie przy prędkości np 100 - 120km/h na V biegu w benzynie chcąc przyspieszc warto zredukowac na IV i dac buta, w tdi jest na odwrót majac 100km/h na liczniku przed wyprzedzaniem lepiej wbic V i spokojnie czeka na efekt :)


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
Unicron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: wt gru 21, 2004 02:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Unicron » śr lut 23, 2005 21:23

a wiesz moze jakie powinny być obroty nabiegu jałowym, ja mam wg cyfowego wyświetlacza 880-920 obrotów.


Pozdrawiam
Unicron

GG: 51 39 714
Unicron@go2.pl

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » śr lut 23, 2005 21:41

No i chyba jest dobrze


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
david_p
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pt sty 07, 2005 15:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: david_p » śr lut 23, 2005 23:39

Corvax pisze:Jadąc na trasie przy prędkości np 100 - 120km/h na V biegu w benzynie chcąc przyspieszc warto zredukowac na IV i dac buta, w tdi jest na odwrót majac 100km/h na liczniku przed wyprzedzaniem lepiej wbic V i spokojnie czeka na efekt :)
hmm z tego co wiem to V bieg jest do jazdy ekonomicznej... ja przy wyprzedzaniu zawsze redukuję na IV, na tym biegu 'czuję najwięcej mocy' szczególnie właśnie w okolicach od setki wzwyż (oczywiście przy rozgrzanym silniku, bo na zimnym to inna bajka)



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » czw lut 24, 2005 02:27

Pomyśl,

W TDI charakterystyka silnika jest taka, że maks. moment obrotowy wypada w okolicach 2000obr/min i czym wyzsze obroty tym się zmniejsza, a on właśnie odpowiada za przyspieszenie. Jeśli jadąc z szybkością 100km/h na V biegu mamy właśnie 1900-2000obr korzystamy z maksymalnego momentu obrotowego, przy tej samej prędkości na IV mamy juz 2500obr, w przypadku przyspieszania na V biegu mamy większy zapas momentu obrotowego niż na IV. Proponuje sobie przeanalizowa poniższy wykres (to wykres przykładowy i choc mocę się różnią dla różnych wersji tdi charakterystyka będzie podobna). Jak widac najbardziej efektywny zakres obrotów to 2000-3000obr/min. Powyżej tej wartści rośnie wprawdzie moc maks, ale drastycznie spada moment obrotowy i jak widac na przykładzie przy 3500obr dysponujemy tak samo niskim momentem jak przy 1500obr (niebieska linia)

Moze jeszcze mała legenda do wykresu - 3 górne linie to moment, środkowe moc, dolne straty mocy. Z kolei w każdych z nich dolna linia to seria ;)


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » czw lut 24, 2005 02:35

i dla porównania charakterystyka jednego z bardziej udanych silników VW 1.8T benzyna :kac:


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

ku_bi
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2202
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:51
Lokalizacja: ex4
Kontakt:

Post autor: ku_bi » czw lut 24, 2005 02:43

:hmm: co masz do silnika 1.8 T :?: :jezor:



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » czw lut 24, 2005 03:32

A co moge miec? Wykres mówi sam za siebie :helm: W moim poprzednim poście nie było ironii. To co jest na wykresie to seria - sam bym chętnie takie coś sobie sprawił jakby mnie było stac. Wykresy te zamiesciłem po to żeby unaocznic róznice miedzy charakterystyką silnika benzynowego i diesla - są one praktycznie odwrotne :P


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

ku_bi
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2202
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:51
Lokalizacja: ex4
Kontakt:

Post autor: ku_bi » czw lut 24, 2005 10:35

tak to prawda, ale ja bym chciał oba silniczki :helm:



Awatar użytkownika
david_p
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pt sty 07, 2005 15:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: david_p » czw lut 24, 2005 11:00

teoria teorią a ja i tak upieram się przy twierdzeniu, że do wyprzedzania lepszy jest bieg IV niż V. dlaczego choćby prędkość max uzyskuje się na IV biegu?



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » czw lut 24, 2005 15:50

To nie jest teoria tylko fakty - kręcenie diesla powyzej 3500obr nie ma sensu jeśli chodzi o przyspieszenie.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » czw lut 24, 2005 15:52

ku_bi pisze:tak to prawda, ale ja bym chciał oba silniczki :helm:
Ten TDI to zywkła 90 w serii + wtryski i program - ale prawda że ładnie wyszedł? :grin:


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

ku_bi
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2202
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:51
Lokalizacja: ex4
Kontakt:

Post autor: ku_bi » czw lut 24, 2005 22:36

Corvax pisze:
ku_bi pisze:tak to prawda, ale ja bym chciał oba silniczki :helm:
Ten TDI to zywkła 90 w serii + wtryski i program - ale prawda że ładnie wyszedł? :grin:
tak masz racje. zawsze myslałem, że TDI jest do bani ale rok temu przejechałem się golfem TDI 90 KM i byłem pod wrażeniem jak to dobrze jedzie. chciałem kupić TDI ale nie trafiłem na dobrego, więc kupiłem 2.0 8V. ale kiedyś bede miał TDI :chytry: :helm:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 98 gości