Prośba o identyfikację silnika / Strzelanie w wydech - film
: sob sty 13, 2007 22:30
Cześć
Miesiąc temu zakupiłem Golfa MK2 '88, powoli doprowadzam go do porządku, ale niedawno pojawiły się wątpliwości co do rodzaju silnika w moim aucie. W papierach jest 1,6 51KW, ale numerów silnika brak, prawdopodobnie zeszlifowane (ciężko zobaczyć bo słaby dostęp jest ale na pewno nie ma numerów, co najwyżej rysy po szlifowaniu zresztą zobaczycie na zdjęciu. Gaźnik to Pierburg 2EE. Na bloku jest napisane 1,8 VW Brasil, dzisiaj zmierzyłem skok tłoka (przez otwór na świecę) i wyszło 93mm, pomiar może mało dokładny ale aż wierzyć mi się nie chce że mógłbym się pomylić o ponad 15mm względem skoku 1,6 PN. Golf ma ABS (wprawdzie nie działa ale jest:) ), sondę lambda w kolektorze i rurkę do badania składu spalin. Dodaję jeszcze foty silnika:
Druga sprawa to to że właściwie co kilka kilkanaście sekund słychać strzał w wydech. Rozrząd jest dobrze ustawiony, zresztą wcześniej był przesunięty o jeden ząbek i tak samo strzelał. Nie wiem co jest przyczyną, może nie pali czasami na jeden gar? Nakręciłem nawet filmik żeby pokazać o co mi chodzi:
http://www.enteer.republika.pl/silnik.avi
Trzecia rzecz: Gaźnik może się poddawać gdy ruszam go ręką? Chodzi o to czy nie powinien być sztywno zamocowany do kolektora czy ta guma jest na tyle elastyczna że można nim ruszać na boki?
Miesiąc temu zakupiłem Golfa MK2 '88, powoli doprowadzam go do porządku, ale niedawno pojawiły się wątpliwości co do rodzaju silnika w moim aucie. W papierach jest 1,6 51KW, ale numerów silnika brak, prawdopodobnie zeszlifowane (ciężko zobaczyć bo słaby dostęp jest ale na pewno nie ma numerów, co najwyżej rysy po szlifowaniu zresztą zobaczycie na zdjęciu. Gaźnik to Pierburg 2EE. Na bloku jest napisane 1,8 VW Brasil, dzisiaj zmierzyłem skok tłoka (przez otwór na świecę) i wyszło 93mm, pomiar może mało dokładny ale aż wierzyć mi się nie chce że mógłbym się pomylić o ponad 15mm względem skoku 1,6 PN. Golf ma ABS (wprawdzie nie działa ale jest:) ), sondę lambda w kolektorze i rurkę do badania składu spalin. Dodaję jeszcze foty silnika:
Druga sprawa to to że właściwie co kilka kilkanaście sekund słychać strzał w wydech. Rozrząd jest dobrze ustawiony, zresztą wcześniej był przesunięty o jeden ząbek i tak samo strzelał. Nie wiem co jest przyczyną, może nie pali czasami na jeden gar? Nakręciłem nawet filmik żeby pokazać o co mi chodzi:
http://www.enteer.republika.pl/silnik.avi
Trzecia rzecz: Gaźnik może się poddawać gdy ruszam go ręką? Chodzi o to czy nie powinien być sztywno zamocowany do kolektora czy ta guma jest na tyle elastyczna że można nim ruszać na boki?