Strona 1 z 3

mk3 problem z termostatem?? help

: czw sty 11, 2007 19:55
autor: v.a.gmania
witam
mam problem bo niewiem czy tak ma byc poniewaz jadac samochodem nigdy nie moge osiagnac temp. 90 zawsze jest tak ok 70 stopni ogrzewanie jest wlaczone.
czy jest walniety termostat ale z kolei stojac przy wylaczonym ogrzewaniu lapie te 90 stopni.wiec moze jest to spowodowane przez wlaczenie ogrzewania??? :crazy: .

: czw sty 11, 2007 19:59
autor: miś fazi
zgadza sie bo jak stoisz to powietrze nie owiewa chłodnicy i wtedy łapie temperature , prawdopodobnie masz termostat cały czas otwarty

: czw sty 11, 2007 20:09
autor: Szosownik
miś fazi pisze:zgadza sie bo jak stoisz to powietrze nie owiewa chłodnicy i wtedy łapie temperature , prawdopodobnie masz termostat cały czas otwarty
zgadzam się w 100% :smoke:

: czw sty 11, 2007 20:19
autor: v.a.gmania
miś fazi pisze:zgadza sie bo jak stoisz to powietrze nie owiewa chłodnicy i wtedy łapie temperature , prawdopodobnie masz termostat cały czas otwarty
czyli jadac w zimniejsze dni tez powinno byc 90 stoni ??

a po jakim czasie jadac lub ile km trzeba zrobic zeby zlapal 90 stopni i czy jest jakis sposob sprawdzenia termostatu bez wyciagania go?? :crazy:

: czw sty 11, 2007 20:30
autor: marek2907
o mnie łapie 90 stopni po przejechaniu ok 3 kilometrów
v.a.gmania pisze:czy jest jakis sposob sprawdzenia termostatu bez wyciagania go?? :crazy:
tu niema co sprawdzać objawy są oczywiste

: czw sty 11, 2007 20:31
autor: miś fazi
czy jedziesz w zimne czy w ciepłe dni powinno być 90 stopni od tego masz termostat a jak masz na duzym obiegu ponad 95 stopni to włącza sie wętylator , jak masz wszystko ok to szybciutko powinno złapać 90 stopni

[ Dodano: 11 Sty 2007 19:34 ]
dokładnie zbadać termostat da sie tylko jak go wyjmiesz , do wody podgrzewac razem z termometrem i wtedy masz pewność co do niego

: czw sty 11, 2007 20:46
autor: v.a.gmania
czykli niema znaczenia czy mam wlaczony cieply nadmuch czy wylaczony powinno byc 90stopni po paru minutach?????

: czw sty 11, 2007 20:48
autor: miś fazi
dokładnie tak

: czw sty 11, 2007 21:00
autor: kapalek
miałem identycznie:)
we wtorek zmieniłem termostat na wahlera nowego i łapie mi 90 po ok 3-4 km czy trasa czy miasto. czy będzie mi troche mniej palił teraz?

: czw sty 11, 2007 21:15
autor: miś fazi
na pewno bo silnik teraz chodzi w optymalnych warunkach

: czw sty 11, 2007 21:19
autor: Atomic10
Oczywiscie ze powienien mniej palic poniewaz silnik teraz szybciej łapie optymalna temperature pracy wiec i spalanie bedzie maniejsze ile dokładnie ?? to ciezko powieidzec zalezy od pokonywanej trasy.

Pozdrawiam

: sob sty 13, 2007 12:17
autor: mlody87
v.a.gmania pisze:czy jest jakis sposob sprawdzenia termostatu bez wyciagania go??
najprościej mozna sprawdzic termostat czy sie nie domyka bez wyciagania go, to przejechac z 6-7km, zeby silnik nie uzyskał 90 stopni i sprawdzic czy dolna ryra która dochodzi do chłodnicy jest ciepła, jesli tak to termostat jest do wymiany.

PS. tez ostatnio miałem identyczny problem i zmieniłem na WAHLER-a i teraz jest 90 stopni po przejechaniu 5 km cały czas, tylko jak sie zdecydujesz na wymiane to NIE KUPUJ BROŃ BOŻE ZADNYCH VERNET-ów i innych badziewi, tylko WAHLERA koszt ok 30zł.

: sob sty 13, 2007 13:52
autor: budzio18
dlaczego nie VERNET??
one sa bardzo dobre!!
kumpel co mi montowal i robi przy smaochodach zawsze zaklada vernety i nie ma z nimi nigdy problemow! takz enie wiem dlaczego niektorzy sa do nich zle nastawieni

: sob sty 13, 2007 14:25
autor: asasello21
Mialem podobny problem: 90 stopni bylo tylko w lecie przy jezdzie po miescie. W zimie zadko dochodzilo do 60. Wymienilem termostat na Vahler'a (temp. otwarcia 88st.) i od tej pory nagrzewa sie po przejechaniu ok 5 km i trzyma caly czas 90 stopni niezaleznie od pogody i predkosci jazdy. Poprzedni termostat otwieral sie przy 70stopniach (sprawdzalem dolna rurke)