Strona 1 z 2

Jaki olej,gdy nie wiemy jakim był zalany silnik

: śr lut 23, 2005 10:29
autor: levi
Chce całkowicie spuscic olej i mam zamiarn oczywiście nowym zalać ,
tylko własnie nie wiem jakim czy takim jak podaje ksiazka serwisowa
Moj kolega wystraczył mnie bo powiedział ,ze jak takim zaleje a predzej był zalewany tanszy ,a ja zaleje tym to silnik zatre wiec co mam robić ? help

: śr lut 23, 2005 10:37
autor: Trochim
Zapewne mineralny 15W40 będzie odpowiedni do twojego silnika.

Podaj co za motor oraz jego przebieg.

Może masz gdzieś informacje jaki tam olej był wlany(książka serwisowa, jakaś naklejka /kartka/ przy silniku.

: śr lut 23, 2005 12:33
autor: levi
1.6 no i przebieg jak mowił własciciel ok.160 tys ale wiesz czy to prawda to nie wiem ,no własnie dlatego pytam bo nic nie pisało

: śr lut 23, 2005 12:37
autor: Zilly
A na liczniku nie pokazuje przebiegu?

Jeśli chodzi o sam olej to zalej mineralnym. Ja też nie wiedziałem na czym jeździ mój golf i nalałem Mobil mineralny, wyszłem na tym dobrze bo popyhacze mniej słychać.

: śr lut 23, 2005 13:11
autor: levi
wiesz na liczniku pokazuje 59139 bo wiesz jeden raz napewno juz przelaciał tylko pytanie czy jeden :rotfl:

: śr lut 23, 2005 14:04
autor: GEORG
Mój golfik ma przejechane 185tyś i też nie wiedziałem na jakim oleju jezdżił. Pytałem tu i tam i najczęśie padała odpowiedż LOTOS PÓLSYNTETYK. Tak zrobiłem i jak na razie nie nażekam.
Pozdrawiam. :pub:

: śr lut 23, 2005 14:40
autor: levi
no własnie tez sobie myslałem,zeby go zalać :),ale wole sie upewnić
bo łatwo tu popełnić bład:)

: śr lut 23, 2005 14:46
autor: Szeli
Powiem szczerze, że według mnie powinieneś zalać go Castrolem GTX Magnatec 10W/40 Olej można powiedzieć uniwersalny i jak narazie nie spotkałem sie z negatywnymi opiniami na jego temat (półsyntetic).

: śr lut 23, 2005 14:56
autor: maniack
IMHO jak masz trochę kasy i chcesz mu zrobić "dobrze", to bierz nalej mu półsyntetyka, z filtrem, przejedź góra 2000km, wymien, zalej, przejedz 8000km, wymien i potem zmiany jak tam uwazasz, co 10tys, lub co 15tys... :) jak nie masz kasy to lej mineralny, bo ten jest najpewniejszy. nie masz kasy - czytaj - w razie gdyby sie okazalo, ze silnik juz zuzyty i byl zalepiony nagarem, to bedzie remoncik zapewne...

te 2000km to taki przyklad, zalezy jak szybko olej zrobi sie syfiaty, od wyplukanego nagaru... a moze nagaru prawie w ogole nie bedzie? bo jezdzony byl na polsyntetyku... któż to wie... jednak jesli silnik bedzie juz dlugo jezdzil na mineralnym, to wszelakie wady jego beda 'ukryte' nagarem... wyplukasz nagar, moze zaczac cieknac... "jest ryzyko, jest zabawa"...

: śr lut 23, 2005 15:24
autor: levi
heh no wiesz w moim przypadku kiedy jeszcze nie znam sie dobrze na silniku itd. remoncik byłby nie wskazany,bo nie dał bym rady ;) samemu
a zreszta to robota na lato wtedy sie przyjemnie grzebie :)
wiec czyli mineralny lać ??

: śr lut 23, 2005 15:32
autor: Brzoza Krk
A mi się wydawało że wszyskie mk2 miały 6cio cyfrowy licznik przebiegu kilometrów??? :hmm:

: śr lut 23, 2005 15:49
autor: levi
5 cyfr + 1 ktora jest w czerwonym polu = 6 :) no ,ale nie odchodzmy od tematu :-P

: śr lut 23, 2005 15:58
autor: Brzoza Krk
sorry że odchodze od tematu ale u mnie jest 6 cyfr ale wszystkie czarno białe,a tą czerwoną to mam na liczniku tzw.dziennych kilometrów...masz inaczej?U mnie aktualny przebieg 210117

: śr lut 23, 2005 16:05
autor: levi
oki spox, no mam inaczej u mnie jest taki dupny licznik ze nawet nie mam
obrotka i nawet tego wkaznika o ktorym piszesz ze masz tam czerwone to ja nie mam ,ale juz niedługo zmieniam licznik \:D/