Strona 1 z 1

Znika plyn chlodniczy

: czw sty 11, 2007 01:10
autor: przybysz_21
witam wszystkich niedawno kupilem golfa III 1,9 TDi i od pewnego czasu mam problem z plynem do chlodnicy. mianowicie owy plynm mi znika dzis poprostu mi wyparowal i zagrzal mi sie silnik do okolo 110 stopni jesli ktos mi moze pomoc to bede bardzo wdzieczny

: czw sty 11, 2007 11:26
autor: vw_vandal
przybysz_21, moim zdaniem powinieneś zlokalizować wyciek, obadaj węże, chłodnice, pompe czy nie są gdzieś wilgotne. Często gesto zdarza się, że pompa cieknie jak jest rozgrzane auto. W najgorszym wypadku walnieta jest uszczelka pod głowicą i przepala i wtedy kopci na białawo nawet jak jest rozgrzany.

: czw sty 11, 2007 15:59
autor: RobertP
vw_vandal pisze:przybysz_21, moim zdaniem powinieneś zlokalizować wyciek, obadaj węże, chłodnice, pompe czy nie są gdzieś wilgotne. Często gesto zdarza się, że pompa cieknie jak jest rozgrzane auto. W najgorszym wypadku walnieta jest uszczelka pod głowicą i przepala i wtedy kopci na białawo nawet jak jest rozgrzany.
no to jeszcze powinien zerknąć na krocieć który jest przykręcony do głowicy
może pod nim podcieka ...

: czw sty 11, 2007 18:41
autor: krzycho85
Możesz też poszukać warsztatu gdzie napompują ci troche powietrza w układ i wytwarzając ciśnienie sprawdzą gdzie leci płyn.

: czw sty 11, 2007 20:06
autor: przybysz_21
bylem dzis u mechanika. powiedzial mi ze mialem niesprawny zbiorniczek wyrownawczy tzn czujnik od poziomu plynu, przez to zagotowala mi sie woda i niestety poszla uszczelka pod glowica. troszeczke mnie to bedzie kosztowalo ale coz

: czw sty 11, 2007 21:25
autor: RobertP
przybysz_21 pisze:bylem dzis u mechanika. powiedzial mi ze mialem niesprawny zbiorniczek wyrownawczy tzn czujnik od poziomu plynu, przez to zagotowala mi sie woda i niestety poszla uszczelka pod glowica
jak czujnik nie pokazał że jest za mało płynu to owszem mogło dojść
do takiej sytuacji że się przegrzał a sam nie sprawdzałeś do tej pory
stanu płynu w zbiorniczku, ale jak zapalasz samochód to powinna
na chwile kontrolka czerwona od wody zapalić się i nie zauważyłeś
że się nie zapala, troszkę to dziwne, ale możliwe co napisałeś ...

[ Dodano: Czw Sty 11, 2007 20:27 ]
krzycho85 pisze:Możesz też poszukać warsztatu gdzie napompują ci troche powietrza w układ i wytwarzając ciśnienie sprawdzą gdzie leci płyn.
bez tego można się obejść, wolałbym sam sprawdzić płynem fluorescencyjnym ...

: pt sty 12, 2007 16:12
autor: przybysz_21
dzis bylem u mechanika i mialem odebrac samochod i niestety okazalo sie ze glowica jest do wymiany, musze kupic nowa i zalozyc. no coz moje zaniedbanie wiec musze placic. mam pytanko jak zaloze glowice to slyszalem ze samochod jest najlepiej sprzedac bo to juz nie bedzie to co bylo przed jej zmiana i ponoc moze sie czesciej silnik przegrzewac. jestem ciekaw czy to prawda?

: pt sty 12, 2007 16:17
autor: PinkFloyd
To jakiś mit :chytry: Dobrze zrobiona głowica, sprawdzona szczelność, splanowana, wymienione uszczelniacze i dobra uszczelka i bedzie chodzic jak nowy. Nie widze powodu zeby go sprzedawac. Chyba ze głowica mocno popekana by była miedzy gnaizdami a bys ją spawał to nie wiadomo jak by długo pochodziła. Wymiana uszczelki pod głowica to normalna robota dla mechaniora. Przeciez jak była nowa to tez była zakłądana-przeciez nikt na stałe jej nie przklejał. Wazne wyczyscic dobrze powieszchnię bloku i splanowac głowice i bedzie :okej: Chyba ze ostro przegrzałes auto i trzeba robic pierscionki.

: pt sty 12, 2007 17:15
autor: Jaco85
Jezeli jestesmy w temacie to ja mam takie problem w swoim GOLFie II iz miga mi kontrolka od temp silnika(nie zawsze) silnik sie nie grzjeje i wszytsko chodzi w porzadku a kotrolka swieci moze to czujnik jest do wymiany? a wody w zbiorniczku tez mi nie brakuje bo spr...

: pt sty 12, 2007 21:24
autor: konjo
przybysz_21 pisze:jak zaloze glowice to slyszalem ze samochod jest najlepiej sprzedac bo to juz nie bedzie to co bylo przed jej zmiana i ponoc moze sie czesciej silnik przegrzewac. jestem ciekaw czy to prawda?
nie prawda!
PinkFloyd pisze:Dobrze zrobiona głowica, sprawdzona szczelność, splanowana, wymienione uszczelniacze i dobra uszczelka i bedzie chodzic jak nowy.
tez sie pod tym podpisuje

: pt sty 12, 2007 21:39
autor: Jaco85
Ale co nie prawda?:)

: pt sty 12, 2007 23:42
autor: preker20
Jesli silniczek byl bardzo przegrzany moze dojsc do zdeformowania bloku! Wtedy wymaina uszczelki pomoze tylko na chwile, Kumpel ma taki przypadek w Civic, blok w neiktorych miejscach opadl tak ze delikatnie wystaja tuleje cylindra,- efekt - po zagrzaniu motoru wystajaca czesc tuleji przepala uszczelke.

: pt sty 12, 2007 23:43
autor: preker20
Jesli silniczek byl bardzo przegrzany moze dojsc do zdeformowania bloku! Wtedy wymaina uszczelki pomoze tylko na chwile, Kumpel ma taki przypadek w Civic, blok w neiktorych miejscach opadl tak ze delikatnie wystaja tuleje cylindra,- efekt - po zagrzaniu motoru wystajaca czesc tuleji przepala uszczelke.

: pt sty 12, 2007 23:52
autor: RobertP
Jaco85 pisze:Ale co nie prawda?:)
nie prawda że:
przybysz_21 pisze:ak zaloze glowice to slyszalem ze samochod jest najlepiej sprzedac bo to juz nie bedzie to co bylo przed jej zmiana i ponoc moze sie czesciej silnik przegrzewac.
warunek że musi Ci to zrobić dobrze, a nie na łapu capu i do tego najtańsza uszczelkę ... :bigok: