Już mam tego dość, spale go normalnie. Zacznę od początku:
Kiedyś zaczął mi przerywać podczas jazdy, strzelać w rurę tak jak by mu prądu brakowało. Alternator miałem nie zarewelacyjny, dałem do elektryka, wymienił łożyska, koło pasowe bo było rozleciane. Wrzucam altka, dalej to samo (w garażu), mierze multimetrem, napięcie ok, na altku 13,96V (regulator 14V) na aku 13,66V. Wkońcu zgasł i nie odpalił, podmieniłem aku z innego samochodu (45Ah) odpalił, chodzi . Wrzuciłem mój aku dalej to samo, myśle sobie to akumulator do wymiany, może mam jakieś zwarcie wewnętrze albo coś. W sobote tyle co wyjechał z garażu, umyłem go i z powrotem do garażu. Dzisiaj podłączyłem znowu ten aku 45Ah pojechałem rano do szkoły (9km), jedzie elegancko. Postał 2,5h pod szkołą, jadę do dziewczyny (8km) jedzie normalnie. Postał ok 8h, odpalił elegancko ruszam ale jeszcze spotkałem kolego to postałem, silniczek sie zagrzał ładnie, przejechałem z 1,5h a ten znowu gaśnie (krew mnie zalała), sprzęgło, przegaz i ogień. Przez 15km goniłem go tak 3-5 tys to szedł jak burza.
Co to może być, głównie mi się to zdarzało jak jechałem tak w ganicach 2tys obr. na wysokich rzadko. Podejrzewam kable i świece bo nie są za nowe, ale to jest objaw jak by mu całkiem prądu brakowało, obrotek na zero za chwile wskakuje na obroty, jak go trzymam na gazie to strzeli w tłumik jak na sprzęgle to spadnie i sie podniesie, raz mi zdechł do końca i juz nie odpalił. I to najwyrażniej brakuje prądu tylko na silniku bo oświetlenie całe działa.
przerywa, gaśnie :-(
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- ADi997
- Gadatliwa bestia
- Posty: 771
- Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
- Lokalizacja: Leicester - UK
- Kontakt:
przerywa, gaśnie :-(
Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??
Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??
Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2
- t-tas
- Gadatliwa bestia
- Posty: 720
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
- Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
- Kontakt:
może być czujnik halla choć w tym przypadku tak od razu bym z nim nie walczył-choć może to i on. moga być to styki w stacyjce, mogą być to styki w kostkach z tyłu skrzynki bezpieczników(z tego powodu mam już nowe zasilanie cewki,świateł cofania i paru jeszcze bajerów-w celu pominięcia zaśniedziałych kostek) ale teraz mam coraz więcej problemów z innymi obwodami.
idąc tropem zaśniedziałych połączeń skrzynki bezpieczników zrobił bym na próbę bezpośrednie zasilanie cewki zapłonowej z aku i jazdę na tak włączanym zapłonie(tak przez jeden dzień na próbę-jeśli taka jazda powiedzie się bez przeszkód-pomyślał bym o nowym zasilaniu cewki
jak ta próba nie przyniesie zmian szukał bym w czujniku halla,może wiązka(cewka, czujnik, moduł)jakies połączenie trzaśnięte
z tego co już mam mk1 wiem,że elektryka(wszelkie połączenia) w tak wiekowym aucie z nieznaną przeszłością to śniedź i inne niespodzianki
idąc tropem zaśniedziałych połączeń skrzynki bezpieczników zrobił bym na próbę bezpośrednie zasilanie cewki zapłonowej z aku i jazdę na tak włączanym zapłonie(tak przez jeden dzień na próbę-jeśli taka jazda powiedzie się bez przeszkód-pomyślał bym o nowym zasilaniu cewki
jak ta próba nie przyniesie zmian szukał bym w czujniku halla,może wiązka(cewka, czujnik, moduł)jakies połączenie trzaśnięte
z tego co już mam mk1 wiem,że elektryka(wszelkie połączenia) w tak wiekowym aucie z nieznaną przeszłością to śniedź i inne niespodzianki
mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
- ADi997
- Gadatliwa bestia
- Posty: 771
- Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
- Lokalizacja: Leicester - UK
- Kontakt:
Najdziwniejsze jest to że tak nagle zdycha, jadę spokojnie, bach...silnik gaśnie i nagle wstaje, przegazuje go parę razy i jedzie dalej. Jak by obroty falowały, przerywał, chodził na 3 garki można by świece podejrzewać, kable wn a on nagle ! Jak by hall padł to chyba wogule by nie odpalał albo cały czas by mu coś doskwierało. Puszka z bezpiecznikami i przekaźnikami jest jak nowa, była chyba wymieniana na tą nowszego typu więc zaśniedziałych styków tam nie ma, stacyjke też wykluczam. Może mieć coś z tym wspulnego temperatura?? po założeniu altka na starym aku, chodził, nagrzał sie tak do 96*C i zgasł. Może to być przekaźnik od zapłonu ?? Jutro posprawdzam te połaczenia przy cewce i spróbuje z tym kablem na krótko. Można podmienić cewke np z poloneza ??
Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??
Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??
Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2
- bacco
- Użytkownik
- Posty: 289
- Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:23
- Lokalizacja: Racławice / Krakóvw
- Kontakt:
tez bym tak obstawial, a wez go opdal z wieczora i zobacz czy nie iskrza kableprezesso25 pisze:radziłbym również sprawdzić kopułkę i palec, czy nie ma zużycia na stykach.
Przewody też mogą być przyczyną przerywania.
ja podobnie mialem w tym ABF-ie co go rozwalilem ale tam to bylo albo od halla (wg jednych specow) a wg mnie i innych od pompy paliwa, tylko ze mi sie to dzialo przy zimnym silniku i tak przygasal ale nie typowo pradowo tylko mial nagly spadek obrotwo i brak mocy i dopiero jak sie rablo gazem to szedl dalej lecz z powodu kasacji nie doszedlem do przyczyny awari
- t-tas
- Gadatliwa bestia
- Posty: 720
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
- Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
- Kontakt:
co do podmiany cewki to z poldka raczej nie bo jak poldek na elektronicznym zapłonie to tam cewka chyba na 5 wolt chodzi i sie spali, ale już z kanta(zapłon na przerywaczu-nie na module z poldka) czy malca powinna chodzić, jak masz w pożądku skrzynkę to chyba nie powinno być problemów z zasilaniem cewki a przekaźnika od zapłonu chyba nie ma-powinien być przekaźnik od obiorników pracujących po przekręceniu kluczyka(w drugim gnieździe od lewej-w skrzynce na okrągłe bezpieczniki) ale z tego co było u mnie do samego zasilania cewki nic on nie miał
zasilał tylko szybę grzaną czy wycieraczki i went od ogrzewania
moje halle potrafiły mi cyrki robic po 5-7 dni zanim padły na śmierć-ale może faktycznie jakaś elektronika nawala ale dla mnie elektronika to wróg z którym staram się nie walczyć-moze ktos ma jakieś jeszcze propozycje
zasilał tylko szybę grzaną czy wycieraczki i went od ogrzewania
moje halle potrafiły mi cyrki robic po 5-7 dni zanim padły na śmierć-ale może faktycznie jakaś elektronika nawala ale dla mnie elektronika to wróg z którym staram się nie walczyć-moze ktos ma jakieś jeszcze propozycje
mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
- ADi997
- Gadatliwa bestia
- Posty: 771
- Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
- Lokalizacja: Leicester - UK
- Kontakt:
Okazało się, że to wtyczka na kablu przy cewce zapłonowej. Odgiąłem te blaszki i narazie jest ok, pytałem w hurtowni o przewód i mieli tylko janmora za 4zł po rabacie ale badziewia nie kupuje to go nie wziąłem. Narazie pojeżdżę na starym.
[ Dodano: 17 Sty 2007 10:53 ]
Dalej mam problem. Przy tym nałożył się brak styku na kablu ale wymieniłem go i dalej to samo. Jak jest zimny to wszystko elegancko, przeważnie po przejechaniu tak 10-15km jak jest wpełni nagrzany zaczyna przerywać. Dojechałem do domu, stanąłem i obserwuje co się dzieje: chodzi ok 5sek ok potem z 3sek wariuje, potem znowu 5sek ok i znowu wariuje i tak wkółko. Przyczymam go na ok 5tys obr. to to samo, 5sek trzyma obroty i na chwile zacznie wariować, znowu wskoczy na oborty i tak wkoło.
[ Dodano: 17 Sty 2007 10:53 ]
Dalej mam problem. Przy tym nałożył się brak styku na kablu ale wymieniłem go i dalej to samo. Jak jest zimny to wszystko elegancko, przeważnie po przejechaniu tak 10-15km jak jest wpełni nagrzany zaczyna przerywać. Dojechałem do domu, stanąłem i obserwuje co się dzieje: chodzi ok 5sek ok potem z 3sek wariuje, potem znowu 5sek ok i znowu wariuje i tak wkółko. Przyczymam go na ok 5tys obr. to to samo, 5sek trzyma obroty i na chwile zacznie wariować, znowu wskoczy na oborty i tak wkoło.
Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??
Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??
Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 279 gości