Strona 1 z 1

Toledo 1,8 RP wskazówka temperatury

: śr sty 10, 2007 20:33
autor: het
Witam, moim RP-kiem robie trasy około 20km dziennie wychodzi około 40km czasem troszke jazdy po mieście w różnych warunkach i niepokoi mnie to iż wskazówka od temperatury wogóle sie nie rusza z miejsca, czy to jest normalne?

: śr sty 10, 2007 21:26
autor: Paweł Marek
Zewrzyj kableki we wtyczce czujnika temperatury od licznika. W ten sposób (jeśli zaraz pokarze max) dowiesz się czy to czujnik czy dalej trzeba szukać.

: czw sty 11, 2007 00:13
autor: het
jestem kompletnym laikiem w tych sprawach ma ktoś może fotke o które kabelki chodzi

[ Dodano: Sro Sty 10, 2007 23:51 ]
A czy te kabelki mam zewrzeć na odpalonym silniku lub przekręconym kluczyku w stacyjce czy może nie?

: czw sty 11, 2007 12:36
autor: Grzesiekk1982
het pisze:wskazówka od temperatury wogóle sie nie rusza z miejsca
Ale doklądniej możesz? Czy nie rusza sie w znaczeniu, że leży cały czas na zero? Czy może łapie 90 stopni i w tym miejscu ani nie drgnie ;)
het pisze:może fotke o które kabelki chodzi
Do pompy pwliwa idą cztery- 2 grubsze zasilają pompę, a dwa cieńsze to włąśnie te do wskaźnika (pod szmatami bagażnika w MK3 to jest, w MK2 chyba też).
Pozdrawiam.

: czw sty 11, 2007 12:46
autor: dziejo
het!!!!!- sprawdz tylko czy po przejechaniu tej trasy 20km węże chłodnicy sa ciepłe jeżeli są ciepłe to czujnik temp nawalił i ot co! całe zamieszanie

: czw sty 11, 2007 14:56
autor: bodzio_j
Grzesiekk1982 pisze:Do pompy pwliwa idą cztery- 2 grubsze zasilają pompę, a dwa cieńsze to włąśnie te do wskaźnika (pod szmatami bagażnika w MK3 to jest, w MK2 chyba też).

A jaki to ma związek z temperaturą?

[ Dodano: Czw Sty 11, 2007 13:57 ]
het, zewrzeć powinieneś styki w czarnym czujniku. Zapłon włączony, silnik nie musi pracować. Najpierw zewrzyj styki, a później włącz zapłon.Wskazówka powinna przejść na max. To oznacza awarię czujnka.

: czw sty 11, 2007 17:23
autor: het
Grzesiekk1982 pisze:Ale doklądniej możesz? Czy nie rusza sie w znaczeniu, że leży cały czas na zero? Czy może łapie 90 stopni i w tym miejscu ani nie drgnie
leży cały czas na zero
dziejo pisze:het!!!!!- sprawdz tylko czy po przejechaniu tej trasy 20km węże chłodnicy sa ciepłe jeżeli są ciepłe to czujnik temp nawalił i ot co! całe zamieszanie
bodzio_j pisze:het, zewrzeć powinieneś styki w czarnym czujniku. Zapłon włączony, silnik nie musi pracować. Najpierw zewrzyj styki, a później włącz zapłon.Wskazówka powinna przejść na max. To oznacza awarię czujnka.
tak też musze zrobić

: czw sty 11, 2007 23:00
autor: Grzesiekk1982
bodzio_j pisze:A jaki to ma związek z temperaturą?
o jejq, faktycznie, myślałem o innym temacie a pisałem w tym :D Sorki
Dodatkowo wrzucę tabelę do pomierzenia czujnika w długie zimowe wieczory ;)
Pozdrawiam.
Obrazek

: pt sty 12, 2007 01:20
autor: het
a po ilu mniej więcej kilometrach wam wskazówka rusza się z zera? Pytanie przedewszystkim użytkowników RP-ka ale niekoniecznie

: pt sty 12, 2007 08:16
autor: Grzesiekk1982
Każdy silnik, po 5-7 km jazy powinien już mieć 70-90 stopni (zależy do temp na zewnątrz). Cisik masz nie tak.bodzio_j, mówił, żebyś złączył styki, spróbuj i w ten sposób będziesz wiedzał, czy to czujnik całkowicie zdechł, czy kable, albo wskaźnik.
Pozdrawiam.