[MK3] Czujnik położenia przepustnicy.Gdzie jest???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

niunioit
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: śr lip 19, 2006 21:57
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

[MK3] Czujnik położenia przepustnicy.Gdzie jest???

Post autor: niunioit » śr sty 10, 2007 18:18

Witam!
Mam problem ze swoim golferem MK3 silnik 1,4 ABD.
Byłem na komputerku i pokazał ze mam blad czujnika polozenia przepustnicy (ze jest zamkniety caly czas).Chcialem go wymienic ale nie wiem gdzie on jest.I jaki jest numer tej cześci.Bede wdzieczny za odpowiedzi.
Pozdrawiam! :kufel:



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr sty 10, 2007 19:31

niunioit pisze:Byłem na komputerku i pokazał ze mam blad czujnika polozenia przepustnicy (ze jest zamkniety caly czas).Chcialem go wymienic ale nie wiem gdzie on jest.I jaki jest numer tej cześci.Bede wdzieczny za odpowiedzi.
Nie wiem czy dobrze zrozumiałes to co wyszło na badaniu VAGiem.
Napisałes że jest błąd czujnika położenia przepustnicy czyli TPS , ale pisząc: "że jest zamkniety cały czas" to nie pasuje mi to nijak do TPSu, a bardziej by mi pasowało do stycznika biegu jałowego w silniczku krokowym.

Napisz może co sie dzieje złego z autem że sie wybrałeś na diagnostykę, jakie masz objawy , w jakich momentach itd , opisz bardzo dokładnie co jest nie tak z silnikiem.

[ Dodano: Sro Sty 10, 2007 19:22 ]
niunioit pisze:Chcialem go wymienic ale nie wiem gdzie on jest.I jaki jest numer tej cześci.
Jesli juz bardzo chcesz wiedziec gdzie jest czujnik połozenia przepustnicy (TPS) to jest on z prawej strony monowtrysku (Patrząc od przodu auta) wchodzi do niego płaska wtyczka na 4-przewody.
Jesli chciałbys kupic nowy TPS to jest kłopot bo jest on integralną częścią zespołu przepustnicy i jako osobna część nie występuje , cena zespołu przepustnicy jest kosmiczna , nie chce zgadywac ale jest to wydatek gruuuubo ponad 1000zł.
Jesli okazałoby sie że faktycznie masz walniety TPS, to juz lepiej poszukać uzywany kompletny mono-wtrysk za którego zapłacisz 200-400zł.

Tu masz zrzut z Etki , TPS z zespołem przepustnicy to część nr 12
Obrazek


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » śr sty 10, 2007 22:46

niunioit pisze:Byłem na komputerku i pokazał ze mam blad czujnika polozenia przepustnicy (ze jest zamkniety caly czas).Chcialem go wymienic
Człowieku nie rób takich szalonych rzeczy. Nie wymienia się nic na podstawie wskazań kompa, bo to może być coś zupełnie innego albo choćby przerwany kabelek. Posprawdzeniu kompem sprawdza się ręcznie miernikiem a na samym końcu decyzja o wymianie


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

niunioit
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: śr lip 19, 2006 21:57
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: niunioit » śr sty 10, 2007 23:37

Juz pisze co jest golferowi nie tak.
Dzieje mi sie juz tak od dwoch miechow.
Nie wazne czy rano czy nie,jak zapalam to albo sie nie chce zapalic i musze go gazowac albo zapali i obroty sa okolo 300-400.Wczesniej mialem na okolo 900 i trzymaly sie rowno.A teraz wskazowka wariuje tylko na biegu jalowym.I w miare jezdzenia obroty skacza od 900 do 1100 i wskazowka lekko skacze.
Drazek od zmiany biegow az sie telepie:).I moze troche golfer mulowaty sie stal.
Bylem nakompie i pokazalo ze czujnik polozenia przepustnicy jest otwarty.i wlasnie szukam czy go wieminic czy nie.Da sie jezdzic ale chce miec wszystko wporzadku w autku.
Swiece i przeowdy mam wymienione i czujnik halla tez.Filtry tez 3 miesiace temu wymieniane.
Jakos to sie stalo tak z dnia na dzien...
POZDRAWIAM! :bigok:



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw sty 11, 2007 16:11

niunioit pisze:Nie wazne czy rano czy nie,jak zapalam to albo sie nie chce zapalic i musze go gazowac albo zapali i obroty sa okolo 300-400.Wczesniej mialem na okolo 900 i trzymaly sie rowno.A teraz wskazowka wariuje tylko na biegu jalowym.I w miare jezdzenia obroty skacza od 900 do 1100 i wskazowka lekko skacze.
Drazek od zmiany biegow az sie telepie:).
Z tego co piszesz , wynika że masz kłopoty z wolnymi obrotami, cięzko jest auto zapalic, żeby zapalic musisz naciskac pedał gazu ??? Po odpaleniu na wolnych obrotach lubi gasnąć lub ma bardzo małe obroty 400-500 , w miare jak sie silnik nagrzewa obroty sa troche wyższe ale nie są ładne i równiutkie. Ogólnie masz kłopoty z pracą silnika na biegu jałowym ??? W czasie normalnej jazdy (gdy naciskasz pedał gazu) auto jedzie normalnie, normalnie przyspiesza itd nie szarpie nie gasnie, wkręca sie normalnie na obroty , a po puszczeniu pedału gazu wolne obroty pływają, skaczą , nie moga sie unormować ??????

Jest tak jak napisałem ???????????

Jesli masz takie objawy jak wymienilem, czyli kłopoty z praca silnika gdy nie naciskasz pedału gazu (bieeg jałowy ), a gdy naciskasz pedał gazu jedzie normalnie i nic mu sie nie dzieje - to ewidentnie masz problem z silniczkiem krokowym a nie TPSem , ewentualnie masz jakąś nieszczelnośc w dolocie typu peknieta podstawa wtrysku , pekniety węzyk podcisnieniowy itp


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

niunioit
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: śr lip 19, 2006 21:57
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: niunioit » czw sty 11, 2007 16:37

Dokłądnie mi sie to dzieje co opisales!Jakbys jeszdzil moim golferem:D
Musze te wezyki pospawdzac i doloty:).to na kanale?tak?



greg

Post autor: greg » czw sty 11, 2007 22:31

niunioit pisze:to na kanale?tak?
nie - od góry



niunioit
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: śr lip 19, 2006 21:57
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: niunioit » czw sty 11, 2007 22:51

Dzieki za porady.Jeszcze mnie jedna rzecz dziwi.ze jak jezdze i czasami stoje na swiatlach to obroty idealne sa i wskazowka nie drgnie wogole...W sobote posprawdzam te kabelki i wezyki.A jak to nie pomoze to nie wiem.Albo silniczek krokowy padl albo jak pokazala komputer ten czujnik polozenia przepustnicy...Co to moze byc bardziej prawdopodobne?Dziekuje za pomoc



szsz01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: wt lis 23, 2004 01:31

Post autor: szsz01 » czw sty 11, 2007 23:50

diagnostyka komputerowa samochodów sprzed 10 lat może dać jedynie wskazówki do szukania problemu i ogranicza zakres usterek, ale rzadko pokazuje wprost usterkę, nie ma przecież kodu błędu "przetarty kabelek na 20 centymetrze" ;)
ja też stawiam na jakieś powietrze z dziurawej rurki albo bardziej prawdopodobne: zawór biegu jałowego, to chyba taki elekromagnes, mógł się zatrzeć i zawiesić, to tłumaczyłoby ustąpienie problemu po rozgrzaniu silnika, ale może która świeca nie pali o razu? to też możnaby sprawdzić



Awatar użytkownika
krychoo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt gru 05, 2006 00:37
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: krychoo » śr lut 14, 2007 19:07

mam podobne objawy, do tego kiedy jest włączony zapłon coś jakby strzyka obok wtrysku. silnik krokowy jak mi sie wydaje. Do wymiany? Ile może kosztować używany?



robert29
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob maja 13, 2006 18:18
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: robert29 » śr lut 14, 2007 19:44

Niewiem czy to ci pomoze ale ja mialem kiedys identyczne obiawy jak ty obecnie i mnie rowniez wyszlo na vagu ze jest rabniety czujnik polozenia przepustnicy inaczej potencjometr kupilem uzywany u znajomego w sklepie z czesciami z rynku wtornego i do tej pory jest wszystko ok



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 364 gości