Strona 1 z 1

MK2 akumulator

: śr lut 23, 2005 00:35
autor: KORNIK
WITAM!Mam golfa MK2 GTI(112)KM.Musze wymienic akumulator a nie wiem na jaki(wystarczy 55Ah czy musi byc wiecej?)-stary jest w takim stanie ze nic z niego nie idzie odczytac a ksiazki nie mam.musze jak najszybciej wiedziec bo nie mam czym jezdzic.DZIEKI ZA POMOC!

: śr lut 23, 2005 00:54
autor: AEM
55Ah w zupełności do benzyny wystarczy skoro 125p czy poltek ma 45Ah.

: śr lut 23, 2005 13:53
autor: GEORG
Też tak uważam. 55Ah z w zupełności ci wystarczy chyba że masz jakąś potężną fabryke dżwięku w autku. Wtedy wskazane jest założyć troszke większy akumulator.
Przy kupnie nowego zwróć uwage na umiejscowienie klem. :chytry:
Pozdro :pub:

Re: MK2 akumulator

: śr lut 23, 2005 17:37
autor: briano
KORNIK pisze:WITAM!Mam golfa MK2 GTI(112)KM.Musze wymienic akumulator a nie wiem na jaki(wystarczy 55Ah czy musi byc wiecej?)-stary jest w takim stanie ze nic z niego nie idzie odczytac a ksiazki nie mam.musze jak najszybciej wiedziec bo nie mam czym jezdzic.DZIEKI ZA POMOC!
Śmiało 55 styknie kup tylko najzyklejszą polską Centrę a nie tam jakieś wynalazki

: śr lut 23, 2005 20:03
autor: piglet
ja mam identyczny silnik i akumulator 55 Ah Centry.Jeżdżę na takim już 3 lata i nie mam żadnych problemów..

: śr lut 23, 2005 20:23
autor: 79Adam79
W swoim mk2 mam Centre 45 Ah ale to jest silnik 1.6-jestem z niej bardzo zadowolony juz pół roku, a kupiłem Centre przez to że moja Mama w Volvo już ma 2 lata taki sam aku (volvo stoi pod chmurką czasami po 2 tygodnie bez odpalania i gdy trzeba nim gdzies podjechać to nie odmawia posłuszeństwa i aku ładnie kręci rozrusznikiem)

: śr lut 23, 2005 22:17
autor: collo
nie kupuj 55 wystarczy 45 alternator i tak nie bedzie w stanie naladowac 55 zawsze bedzie nie do konca naladowany

: czw lut 24, 2005 08:22
autor: rakmk3
wg książki z częściami do vw do do silnika 1,8 niezależnie czy jest to zwykły 1,8 czy gti optymalny jest aku 50ah

: czw lut 24, 2005 08:26
autor: rakmk3
podyktowane jest to tym że jeśli kupisz aku powyżej tej wartości do tego silnika to nigdy go niedoładujesz i będzie miał krótszą żywotność tym bardziej przy warunkach zimowych, natomiast jeśli będzie mniejszy, np.45 to możesz go przeładować i szybciej zasiarczyć też go szlak może szybciej trafić a nawet na pewno.

: czw lut 24, 2005 08:26
autor: rakmk3
reasumująć przez producenta vw zalecany jest aku 50ah do silnika 1,8

: czw lut 24, 2005 10:25
autor: Bocian
Wedlug mojej wiedzy elektronika nieprawda jest, ze mniejszy akumulator od standardowego bedzie przeladowany a wiekszy niedoladowany. Kazdy bedzie naladowany do pelna z tym ze wiekszy bedzie ladowal sie dluzej (w praktyce nie ma to znaczenia). Alternator a wlasciwue regulator napiecia dziala w ten sposob, ze przestaje ladowac w momencie gdy napiecie na akumulatorze osiagnie okreslona wartosc, pojemnosc (pradowa) akumulatora nie ma tu znaczenia.
Ja mam akumulator 62 Ah i wiem ze na mrozie zawsze lepiej zakreci niz mniejszy.

: czw lut 24, 2005 13:36
autor: rakmk3
tylko że jeśli kupisz do takiego silnika aku nie taki jak jest zalecany to w razie jakiejś nieoczekiwanej wady ten aku ci padnie w czasie okresu gwarancyjnego to nie masz prawa do reklamacji i gwaranacja idzie sie walić bo zastosowałeś nie odpowiedni akumulator do danego silnika jak zaleca producent bo producent dokładnie pisze jaki powinien być aku do danego silnika (mowa o producencie samochodu oczywiści) - i co ty na to - wywalisz ok 160 zł a za rok wydasz znowu 160 zł bo ci gwarancja nie będzie przysługiwać

KORNIK

: pt lut 25, 2005 00:24
autor: KORNIK
Dzieki wszystkim za pomoc!Czytajac wasze wypowidzi "wyposrodkowalem":) je i kupilem Centre 55Ah.Jak na razie jest git i mam nadzieje ze jeszcze dlugo bedzie.POZDRO!

: pt lut 25, 2005 00:53
autor: KATO
ja ma tez gti i kupiłem 55A ale cos mi sie wydaje ze troszke za duzy akku kupiłem ale jak robisz dłuzsze trasy to ok bo ja jezdze na krótkich odcinkach i wydaje mi sie ze akku jest nie doładowany a alternator mam 75A.