Słaby prąd po zapaleniu silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
lucas82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pt gru 02, 2005 13:30
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Słaby prąd po zapaleniu silnika

Post autor: lucas82 » pn sty 08, 2007 15:28

Witam,
po zapaleniu silnika mam slaby prad - swiatla swieca slabiej, czasami radio sie nie chce włączyć, wentylator dmuchawy jest wolniejszy. Dopiero po przekroczeniu okolo 2100 obr wszystko wraca do normy tzn wentylator przspiesza, robi sie jasniej :) i gra radio. Co moze byc przyczyna? Regulator, szczotki na alternatorze. Z elektryki zawsze byłem słaby niestety...


[size=167][url=http://www.vwslask.pl/]GRUPA ŚLĄSK[/url][/size]

Gofer śmiga na H&R -40/40 :D

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn sty 08, 2007 16:44

prawdopodobnie diody wzbudzenia są 3sztuki



Awatar użytkownika
daniel2505
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 18:39
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: daniel2505 » pn sty 08, 2007 16:47

Mam dokładnie to samo. Po odpaleniu światła świecą słabiej, dmuchawa wolniej chodzi, po dodaniu gazu gdy obroty wzrosną do ok 2000 wszystko wraca do normy i nawet ładowanie jest ok. Jeżeli po odpaleniu nie dodam gazu i silnik chodzi na biegu jałowym to po kilku minutach pada akumulator. Nie kreciłem się jeszcze żeby to zrobić ale wydaje mi się że problem tkwi w szczotkach, jakby sie zawieszały. Jestem elektrykiem ale od troche wyższych napięć :grin: i pozostawię tą sprawe fachowcowi ale jak macie jakieś pomysły to prosze o pomoc.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=123919/]Mój zielony VARIANT[/url]

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn sty 08, 2007 16:52

w mostku prostowniczym masz 6 sztuk diod prostowniczych i są jeszcze 3 diody do wzbudzenia alternatora, są letko ukryte typ to odpowiednik orginału to 1N4007 lub podobne



Awatar użytkownika
daniel2505
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 18:39
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: daniel2505 » pn sty 08, 2007 16:52

miś fazi pisze:prawdopodobnie diody wzbudzenia są 3sztuki
Gdzie te diody sie znajdują, czy to to samo co regulator napięcia, czy sa jego cześcią? Jak mozna je wymienić?


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=123919/]Mój zielony VARIANT[/url]

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn sty 08, 2007 16:56

tak da sie wymienić tylko musisz rozlutować cały mostek bo dosęp do nich jest kiepski regler tak samo moze dawać szkołe ale przy takich objawach to mało prawdopodobne

[ Dodano: 08 Sty 2007 15:58 ]
nie to nie to samo co regler regler masz razem ze szcotkami a te diody są w mostku prostowniczym



Awatar użytkownika
lucas82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pt gru 02, 2005 13:30
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: lucas82 » pn sty 08, 2007 17:45

miś fazi a gdzie jest mostek prostowniczy bo za cholere nie kojarze - może ktos ma foty?Tak sie zastanawiam czy warto sie w to bawic samemu - wymiana tych diód wzbudzajacych- czy lepiej do elektyka od razu pojechać? Troche mnie dziwi że trzeba coś rozlutowywać to moze nie byc takie łatwe żeby to poskladac potem. A wymienia sie od razu wszystkie 3 diody czy da sie wyczaic która jest walnieta?


[size=167][url=http://www.vwslask.pl/]GRUPA ŚLĄSK[/url][/size]

Gofer śmiga na H&R -40/40 :D

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn sty 08, 2007 20:21

oczywiście ze da sie wyczaić która jest walnięta np. omomierzem . Mostek prostowniczy masz w alternatorze jest z dwu płytek aluminiowych to jest radiator do odprowadzenia ciepła, do niego masz przylutowane kable stojana , wpięty regler . iI dla tego trzeba to rozlutować bo diody wzbudzenia są między tymi płytkami i troszke zle dostać sie do nich . A roboty troszke jest

[ Dodano: 08 Sty 2007 19:24 ]
ale jak dostaniesz sie do tych diod to lepiej wymienić wszystkie , bo masz nowe i jeszcze ten sam model sobie wlutujesz , a to jest o wiele zdrowsze



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » pn sty 08, 2007 21:42

Kiedyś wtyczka z alternatora mi się zerwała i objawy były identyczne plus to że po włączeniu zapłonu nie świeciła się kontrolka ładowania.
Może to przewód od wzbudzenia nie łączy?



Awatar użytkownika
lucas82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pt gru 02, 2005 13:30
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: lucas82 » wt sty 09, 2007 10:05

miś fazi, dzieki za wyczerpujace informacje - zeby sye temu przyjrzec dokladnie to bede mial czas dopiero w sobote, oby to byly te diody.


[size=167][url=http://www.vwslask.pl/]GRUPA ŚLĄSK[/url][/size]

Gofer śmiga na H&R -40/40 :D

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 84 gości