Strona 1 z 1

Ekonomiczne obroty

: pn sty 08, 2007 14:08
autor: paja
Mam pytanko. Dodam ze moj silnik to 1.8 EV. Spotkalem sie z roznymi opiniami, co to ekonomicznych obrotow tego silnika. Jedni mowia ze im nizej tym lepiej, przy delikatnej nodze, a inni zeby sie krecic w granicach 3000 obrotow. Dodam ze mam sportowy walek i skrzynie od MK3 2.0 Co o tym myslicie?

: pn sty 08, 2007 14:42
autor: koonrad
PRAWIDŁOWE OBROTY TO OK 1000 A NAJLEPSZE MOIM ZDANIEM TO BLIŻEJ 800 obr/min

: pn sty 08, 2007 14:51
autor: paja
No to tylko mi chodzi o obroty do jazdy :) Glownie po miescie :)

: pn sty 08, 2007 14:53
autor: Atomic10
Ogólnie ekonomiczne obroty to jak najniższe. Jednak trzeba tu rozgraniczyć jazde ze stała predkościa czy manewr przyśpieszania. Jesli chodzi o to drugie to powinno sie silnik krecić w granicach maksymalnego momentu obrotowego, chyba ze warunki na drodze tego nie wymagają. Kręcąc silnik powyrzej max momentu obr. juz nie uzyskujemy taki intensywnego przspieszenia a jedynie spalanie drastycznie wzrasta. Przy jaździe ze stała predkością nalezy trzymac jak najmniejsze obroty (oczywiście w granicach rozsadku). Uczeni :-) twierdza ze do pedkosci 100km/h opory toczenia oraz powietrza sa jeszcze w miere "małe" (nie wpływaja tak intensywnie na spalanie jak opory stałe w układzie przeniesienia napedu itp.). Jednak wraz ze wzrostem tej predkosci ich skok jest juz znaczny. Nalezy pamietac ze wzrost predkosci o jeden 1km/h powoduje wsrot oporów toczenia 3 krotnie. Im wieksza predkosc tym wiekszy opór. Dodam ze u mnie automat jak lekko naciskam gaz zmienia biegi przy 2100-2200obr/min. tylko ze max moment silnik uzyskuje juz przy 2500 obr/min. Wszystkie te aspekty są zależne od jednostki napedowej oraz oporów ruchu jakie dany pojazd posiada.

Pozdrawiam

: pn sty 08, 2007 14:58
autor: koonrad
PRAWIDŁOWE OBROTY TO OK 1500-3500 A NAJLEPSZE MOIM ZDANIEM TO BLIŻEJ 2000 obr/min

: pn sty 08, 2007 15:42
autor: ADi997
Ja mam motor najprawdopodobnie DX ale to to samo co EV i też ze sportowym wałkiem rozrządu. Przy normalnej spokojniej jeździe 2000-2500 obr/min. Mam ekonomizer który włancza się na 5 biegu i przy 2tys obr spalanie 6-7l. Tak 2,5-3 tys ok 120km/h 10-11l.
Jak byś mógł to poslij mi fotki swojego motorku EV na maila, chciałbym porównać kilka rzeczy.

: pn sty 08, 2007 17:42
autor: paja
No widzisz, u mnie 3tys obrotow ok 145 7l/100

: pn sty 08, 2007 19:10
autor: tygrysek88
2500-3500rpm to są ekonomiczne obroty silników benzynowych w zależności od warunków

: wt sty 09, 2007 00:08
autor: grzechu2410nn
2500-3500rpm to są ekonomiczne obroty silników benzynowych w zależności od warunków zgadzam sie z tym :):) sam tak jezdze i jest oki

: wt sty 09, 2007 00:56
autor: piotrw
Z tymi jak najniższymi obrotami to też lekka przesada i chyba wymaga wyjaśnienia...nie zawsze najniższe obroty to ekonomiczne jeżdżenie...nie nazwiecie chyba ekonomiczną jazdę np na 5 50-60 km/h...

: wt sty 09, 2007 01:42
autor: guti
najekonomiczniejsze to obroty blisko momentu obrotowego , u mnie to ok 3,5 tys

: wt sty 09, 2007 10:12
autor: ppoll27
Ponizej 2 tys obr/min w wiekszosci silnikow benzynowych znacznie maleje cisnienie oleju podawanego przez pompe (poprawne cisnienie bada sie wlasnie przy 2 tys obr/min), a spalanie bynajmniej nie jest mniejsze. Z tego powodu, jazda ponizej 2 tys jest wg mnie bez sensu. :bigok:

: wt sty 09, 2007 12:29
autor: guti
ppoll27, zgadzam sie , ponizej 2000 to auto sie meczy podczas jazdy, juz ktos kiedys pisal ze jezdzie ponizej 2000 na V-tym biegu i jeszcze powiedzial ze jak wcisnie gaz to mu auto przyspiesza nawet niezle( BENZYNA )