Strona 1 z 2

jeszcze raz o termostatach

: ndz sty 07, 2007 19:52
autor: kapalek
mam pytanko. czy jest sens zmieniać termostat gdy przy jeździe w trasie silnik trzyma mi temp 80 a w mieście 90? tak było w ostatnich dniach.jak będzie chłodniej pewnie będzie mniej na trasie co?

: ndz sty 07, 2007 19:58
autor: olek256
to zalezy jak mocna masz ustawiona dmuchawe i na ile ciepla.... te 80st powinienes miec przy 3 biegu nawiewu i full ciepla.a po jakim czasie w miescie ci sie grzeje na 90st przy wylaczonej dmuchawie?

: ndz sty 07, 2007 20:05
autor: dziejo
kapalek pisze:trzyma mi temp 80
jeśli nie spadnie ponizej 80 to nic nie rób -

: ndz sty 07, 2007 20:07
autor: kapalek
w mieście sie dośc szybko nagrzewa szczególnie jak troche w korku postoje.oststnio jeżdzę na 2-3 stopniu dmuchawy i na 3/4 ciepła i wtedy jest ok 80 w trasie

: ndz sty 07, 2007 20:40
autor: olek256
kapalek pisze:2-3 stopniu dmuchawy i na 3/4 ciepła
mysle ze masz ok.
ja niedawno wymienialem termostat i mam to samo ;)

: ndz sty 07, 2007 20:57
autor: Szosownik
u mnie w trasie trzyma *90
a w mieście wiadomo że więcej dochodzi do *100 ale zaraz wentylator ją zbija

[ Dodano: 07 Sty 2007 19:59 ]
u mnie w trasie trzyma *90
a w mieście wiadomo że więcej dochodzi do *100 ale zaraz wentylator ją zbija
sam nie wiem chyba jest dobrze u mnie

: ndz sty 07, 2007 21:03
autor: kapalek
do stu nie powinno raczej dochodzić wentylator sie powinien włączyć tuż po 90

: ndz sty 07, 2007 21:05
autor: olek256
mi na miescie jesczze ani raz nie doszlo nawet milimetr powyzej 90. stoi na 90 i koniec.mysle ze podejdzie dopiero w lecie na 100.

: ndz sty 07, 2007 21:13
autor: Szosownik
u mnie się chyba włącza przy jakiś *96-*97
to zależy chyba od tego czyjnika w chłodnicy
chcąc żeby mi się włączał wcześniej musiałbym go wymienić na czujnik o mniejszej temp. włączania

termostat

: ndz sty 07, 2007 23:18
autor: alwarro
ludzie!!!!!!!!!!!!!!!!!1111
prawidłowo działający termostat w golfie (bo w każdym samochodzie jest inaczej) powinien po przejechanie 3-4 kilometrów zaskoczyć na 90 i trzymać niezależnie od pogody czy korka jak już skoczy co się dzieje szybko musi trzymać i koniec 90stopni.i jeżeli podczas jazdy jest 80 a w korku 90 to trzeba go wymienić bo samochód jest niedogrzany i więcej pali

: ndz sty 07, 2007 23:57
autor: olek256
alwarro, kolego widze ze nie bardzo wiesz o co chodzi. powiedz mi ile czasu jezdzisz swoja bryka? bo tak piszesz jakbys dopiero wsiadl do auta...
akurat ostatnio bardzo duzo sie naczytalem na temat termnostatow bo sam go wymienialem.
Powiem tak.usiadz sobie spokojnie w swoim aucie przejedz te 3-4km (w zimie bo w lecie jest inna syt) napewno zrobi ci sie zimno.wlacz sobie dmuchawe i 3/4 - full ciepla.przyjedz z powrotem do domu i pieknie zauwaz ze wskazowka jest lekko odchylona na lewo od 90C.
Wg tego co napisales masz termostat do wymiany bo nie trzyma ciagle na 90C.

p.s. mam nadzieje ze wiesz o tym ze benzyniaki nagrzewaja sie szybciej od ropniakow... ;)

: pn sty 08, 2007 00:03
autor: alwarro
siedze w samochodach od 15 latach i gadasz głupstwa , teraz mam golfa 3 i jeżdze nim 2 lata i i było tak jak mówiłem ale się popsól termostat bo trzymał podczas jazdy tak ok 80 stopni , więc kupiłem oryginalny termostat vw i jest ekstra 90 stopni i trzyma,nieważne co się ro\bi

: pn sty 08, 2007 00:05
autor: marek2907
czy trasa czy miasto 90 stopni
wyjątek korki (wtedy moze wzrosnąć do ok 100 stopni ale nie więcej)
niezależnie czy ogrzewanie wyłaczone czy włączone na max
tak powinno być i tak miałem w silniku ABS i tak mam teraz w silniku ADZ
co do dokładności wskazań na zegarach to całkiem inna sprawa

: pn sty 08, 2007 00:10
autor: olek256
ludzie ale wy mowicie o benzyniakach.......pomyslcie.
a po drugie ja kupowalem org wahlera wiec jak to moze byc ze mam zepsuty skoro mi nie trzyma temp przy wlaczonym nawiewie?
alwarro, 15 lat siedzisz w samochodach? dziwne majac 6lat umiales juz naprawiac ?