Szarpie silnik

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mmksk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: pn sty 23, 2006 11:15
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Szarpie silnik

Post autor: mmksk » ndz sty 07, 2007 17:45

Witam
Ostatnio pojawił sie w moim aucie kolejny problem tzn. gdy przekroczę 3tyś obrotów silnik dziwnie przerywa tak po 1-2 sekundach co chwilę. Czy winą będzie tutaj zapchany filtr paliwa? Bo raczej wody w baku nie mam. :hmm:



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » ndz sty 07, 2007 17:53

mmksk pisze:Czy winą będzie tutaj zapchany filtr paliwa?
wymienić nie zaszkodzi !!!!! może wina leży w układzie zapłonowym iskra może się gubić właśnie przy wysokich obrotach



Awatar użytkownika
gkon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: sob paź 28, 2006 14:22
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Post autor: gkon » ndz sty 07, 2007 18:37

a może pompka paliwanie daje już rady???


[url=http://cb-radio.pl][img]http://img209.imageshack.us/img209/7227/cbradio1zl2.png[/img][/url]
[img]http://www.cb-radio.pl/images/button2.gif%20[/img]

mmksk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: pn sty 23, 2006 11:15
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: mmksk » ndz sty 07, 2007 19:14

To jest 1,6 benzyna, jeśli chodzi o układ zapłonowy to miałem kable, świece , palec przerywacza wyminione. A czy taka wymiana filtra paliwa jest czasochłonna i trudna? Ile taki filtr z wymianą może kosztować? Mam nadzieję że pompa paliwa jest sprawna.
Dzięki za pomoc



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » ndz sty 07, 2007 19:18

filtr paliwa patrząc od przodu auta (pod nim ) na lewej stronie pod tylnia belka baniaczek wielkosci małej szkalanki wymiana prosta zaopatrzyć się bys musiał w 2 opaski (cybanty)

[ Dodano: Nie Sty 07, 2007 18:20 ]
mmksk pisze:Ile taki filtr z wymianą może kosztować?
sam to zrobisz a filtr KNEHT a23zł



mmksk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: pn sty 23, 2006 11:15
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: mmksk » pn sty 08, 2007 10:20

A w jaki sposób można sprawdzić stan pompy paliwa?



Awatar użytkownika
gkon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: sob paź 28, 2006 14:22
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Post autor: gkon » pn sty 08, 2007 21:34

można sprawdzić na manometrze jakie podaje ciśnienie na załączonym zapłonie i odpiętej magistrali paliwowej jedz do mechaniora(elektryka) i onci sprawdzi co i jak


[url=http://cb-radio.pl][img]http://img209.imageshack.us/img209/7227/cbradio1zl2.png[/img][/url]
[img]http://www.cb-radio.pl/images/button2.gif%20[/img]

snowak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: wt maja 02, 2006 16:13
Lokalizacja: z drogi

Post autor: snowak » pn sty 08, 2007 23:24

Potrzebujesz nasadkę bodajże 17 do odkręcenia nakrętek mocujących kosz z filtrem, dwie opaski do założenia na przewody po zdjęciu oryginalnych, nowy filtr i trochę samozaparcia przy sciąganiu kosza ze szpilek jak i przewodów paliwowych z króćców filtra. Na kosz są nasunięte metalowe podkładki z otworem (cos w stylu jak te do wkrętów mocujących chlapacze czy halogeny tylko większe). Brzeg tego otworu przy montażu wchodzi na gwint szpilki jak zapadka i przy demontażu trzeba po prostu cierpliwie zsuwać ją z koszem zwój po zwoju :panna: . A przewody paliwowe idące do filtra, jak to inne które nie były ściągane od 12 lat, też wymagają trochę perswazji :bigok: i musisz je ściągnąć przed wyjęciem filtra z kosza (czyli najlepiej przed zdjęciem kosza ze szpilek). Póżniej konserwacja szpilek i nakrętek oraz montaż noweho w odwrotnej kolejności. Robótka prosta ale z kanału wygodniejsza i co najważniejsze bezpieczniejsza.


[img]http://img143.imageshack.us/img143/508/mylubuskaer5.jpg[/img]

mmksk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: pn sty 23, 2006 11:15
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: mmksk » wt sty 09, 2007 08:08

Dzięki za pomoc, przy najbliższej okazji wymienię filtr. :grin:



snowak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: wt maja 02, 2006 16:13
Lokalizacja: z drogi

Post autor: snowak » wt sty 09, 2007 11:54

Dodam jeszcze, że na filtrze jest strzalka w którą stronę ma być założony ;), a opaski dobierz na podstawie średnicy przewodów paliwowych przy wtrysku (przy filtrze są takie same.)


[img]http://img143.imageshack.us/img143/508/mylubuskaer5.jpg[/img]

mmksk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: pn sty 23, 2006 11:15
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: mmksk » wt sty 09, 2007 13:09

Kiedyś gasło mi auto gdy np. dojeżdżałem do skrzyżowania wciskałem sprzęgło to wówczas silnik gasł. Mechanik przeczyścił przepustnicę posprawdzał wszystkie czujniki i w zasadzie już wszystko się unormowało, więc ten czujnik raczej jest dobry. Teraz szczególnie rano na zimnym silniku obroty zacinają się na ok 2 tyś tzn. puszczam gaz a obroty są na 2tyś po lekkim przygazowaniu wskakują do 1tyś. Ale da się z tym jeździć. Więc liczę na ten filtr. Mam nadzieję że już kiedyś był ten filtr wymieniany. Pozdrawiam



snowak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: wt maja 02, 2006 16:13
Lokalizacja: z drogi

Post autor: snowak » wt sty 09, 2007 23:45

Od zapchanego filtra obroty nie rosną a raczej auto poprostu nie będzie miało kopa. Albo przepustnica ci się nie domyka, albo krokowiec szwankuje. Ściągnij pokrywę wtrysku (trzy śruby nasdka 10) i popatrz jak pracuje przepustnica (na włączonym silniku ;) ).


[img]http://img143.imageshack.us/img143/508/mylubuskaer5.jpg[/img]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 399 gości