Strona 1 z 1

zalozylem dzis h1 bosch +50 % extralife

: ndz sty 07, 2007 03:07
autor: pakob
jak w temacie - spodziewalem sie jakiejs rewelki ale to poprostu dobra zarowka.Swiatla jakby ciut wiecej Dzis tez rozmawialem z elektrykiem ktory przekonywal mnie ze w mkIII nie trzeba dawac przekaznikow bo instalka jest bardzo mocna Ja w mk II dalem 2 przekazniki i bylo moim zdaniem lepiej ale w mk III nie wiem-nie mierzylem jeszcze napiecia na zarowkach totez nie wiem jakie tam wystepuja spadki napiecia - a Wy przerabiacie golfy na przekazniki czy nie?

: ndz sty 07, 2007 10:18
autor: twardy
Mój kolega elektryk równiez nie dał przekażników a wpakował większe żarówki (w pasku b3) i jadąc przez wioske na zakręcie nagle swiatelko zgasło. Stacyjka się ziarała .

: ndz sty 07, 2007 10:52
autor: Paweł Marek
twardy pisze:Stacyjka się ziarała .
nie od żarówek, bo prąd pobierany przez żarówki nie idzie przez nią.
pakob pisze:przekonywal mnie ze w mkIII nie trzeba dawac przekaznikow bo instalka jest bardzo mocna
propouję wątpiącym w sens założenia przekaźników zrobić prosty test. Po ciemku włączyć długie światła. W tym momencie pociągnąć do siebie wajchę kierunków i trzymać. Zobaczycie że światła długie w tym momencie zrobią się sporo lepsze. Tylko dlatego że wtedy prąd do długich nie leci przez włącznik świateł, a krótszą drogą przez włącznik w manetce. To powinno niedowiarków przekonać.

: ndz sty 07, 2007 11:31
autor: miś fazi
Paweł Marek pisze:
twardy pisze:Stacyjka się ziarała .
nie od żarówek, bo prąd pobierany przez żarówki nie idzie przez nią.
pakob pisze:przekonywal mnie ze w mkIII nie trzeba dawac przekaznikow bo instalka jest bardzo mocna
propouję wątpiącym w sens założenia przekaźników zrobić prosty test. Po ciemku włączyć długie światła. W tym momencie pociągnąć do siebie wajchę kierunków i trzymać. Zobaczycie że światła długie w tym momencie zrobią się sporo lepsze. Tylko dlatego że wtedy prąd do długich nie leci przez włącznik świateł, a krótszą drogą przez włącznik w manetce. To powinno niedowiarków przekonać.
1000 % racji przekażnik to przekażnik i nie ma co dyskutować VW to dobra firma ale to ze nie dali przekażników do świateł to błąd

: ndz sty 07, 2007 11:44
autor: twardy
A dlaczego bez kluczyka nie można włączyć świateł mijania? A do długich kluczyka nie trzeba?

: ndz sty 07, 2007 11:50
autor: Paweł Marek
twardy pisze:A dlaczego bez kluczyka nie można włączyć świateł mijania? A do długich kluczyka nie trzeba?
a to trzeba sie zaznajomić ze schematem. Chodzi o to że światla (i długie i mijania) są zasilane z tzw lini x, na krórą prąd leci przez jeden duży przkaźnik, i on jest uruchamiany ze stacyjki. Ale to nie jest przekaźnik tylko do świateł, zasila wszystkie wieksze odbiorniki prądu jak wtrysk, ogrzewanie szyb itd.
A to co piszesz o długich bez kluczyka tyczy się tylko tzw blendy, czyli po pociągnięciu wajchy kierunków ku sobie. Wtedy prąd leci bezpośrednio z aku tylko przez bezpiecznik, ale nie przez linię X. I nie przez stacyjkę również oczywiście.

: ndz sty 07, 2007 11:51
autor: miś fazi
bo w manetce świateł masz osobny styk na impuls , a prąd brany jest bezpośrednio z akumulatora linią 30 kabel czerwono-żółty

: ndz sty 07, 2007 12:02
autor: twardy
Paweł Marek, miś fazi, Dzieki za wyjaśnienie :pub:

: ndz sty 07, 2007 14:19
autor: pushkin77
nie bardzo rozumie testu Pawla Marka bo jak mozna ciagnac za wajche jak sa dlugie wlaczone ??? ale sam poddany byłem testowi swiatel i szczeka mi opadla.... wiec zrob tak.... przygotuj sobie 50 cm grubszego przewodu.... stan gdzies na drodze, lub przed sciana ale w wiekszej odległośći, wlacz swiatła mijania po czym na krótko złącz + zarowki z + akumulatora..... i wtedy zobaczysz jaka jest roznica w swieceniu jednej i drugiej lampy..... i to jest wlasnie magiczne + 50 %.....

: ndz sty 07, 2007 14:56
autor: jawel
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=64358
Opis jak założyć przekaźniki.