Termostat i temperatura wody. Silnik 1Z
: wt lut 22, 2005 20:15
Cześć. Moje auto to MK3 GT TDI. Mam wątpliwości dotyczące działania termostatu. Bardzo rzadko włącza się wentylator na chłodnicy(muszę na postoju go wkręcać jakieś 10do 15 minut). Podczas jazdy w trasie 120km/h temp. wody nie przekracza 70 stopni. Czy to normalne tym typie silnika? Czy silnik pracuje niedogrzany? Ojciec ma ten sam model tyle że rok młodszy `95 i ma wyższe temperatury to samo u kolesi. Mam jeszcze kilka pytań do speców od TDI. Po wypruciu katalizatora auto lekko dymi na niebiesko co mnie dziwi gdyż nie bierze oleju (zero dolewek między wymianami a gdzieś czytałem że turbodiesle lubią łyknąć ok 300g oleju na 10tys.) czy to wina braku kata? Wku.... mnie też terkotanie jakiegoś zaworu obok filtru paliwa które zanika na wyższych obrotach, czy oznacza to usterkę tego "zaworu" i jaki ma on wpływ na pracę silnika. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z tego auta i zmieniłem całkiem swój stosunek do Dieseli, zawsze myślałem że benzynka górą. Kuzyn Astrą II 1.6 16V na 1000metrów został mocno w tyle a jak wysiadł z fury to miał mocno głupi wyraz twarzy :kac: . Max wyciągnąłem z niego 196km/h i muszę przyznać że w porównaniu do golfów moich kumpli (takie same motory) mój ma naprawdę dużo lepszą dynamikę. Miałem problem przy niskich temperaturach(rano i po pracy) , silnik zaraz po odpaleniu pracował nierówno przez około 5 sekund i możecie uwierzyć lub nie po założeniu magnetyzerów powietrza i paliwa Made In Home silnik startuje równiuśko, wielu uważa że działanie magnetyzerów to bzdura. Jakie są koszta jeśli chodzi o chip do tego silnika? Chciałbym mu dodać trochę mocy a tuning mechaniczny odpada hajs mnie trochę boli. Napiszcie gdzie można zassać wszelkie materiały dotyczące silnika 1Z byłbym bardzo wdzięczny. A i jeszcze jedno. W moim aucie turbina gwiżdże dosyś cicho a spotkałem się z 1Z gdzie gwizdanie było naprawdę głośne, czy wiecie od czego to zależy? Pozdrawiam.