Strona 1 z 1

Pytanie o cewke.

: sob sty 06, 2007 17:23
autor: ralf83
Witam mam gollfa 1,4 93 z LPG.Od pewnego czasu mam taki problem ze auto jest wyrazne slabsze i na gazie i na LPG.PO nagrzaniu obroty sa nierowne tak jakby wypadal zaplon.Swiece na 1 i 4 cylindrze sa czarne>wymieniono ostatnio kable kopulke palec i sonde lambda brak poprawy.dodam ze cisnienia sprezania sa w normie.W zwiazku z tym mam pytanie czy za taki stan rzeczy moze byc odpowiedzialna cewka zaplonowa spotkal sie moze ktos z takim problemem.Dodam ze niema problemu z odpalaniem ani na zimnym ani na cieplym silniku.

: sob sty 06, 2007 17:46
autor: dziejo
ralf83 pisze:1 i 4
KOLEJNOSć ZAPłONU 1-3-4-2 cewka ?owszem jest to podstawowy element układu zapłonowego oprócz ma się rozumiec aparatu wraz z palcem, kopułka , czujnikiem halla, przew wysok napięcia i świecami najlepiej jak bys z innego mk przełozył i sprawdził jak chodzi na innej cewce wtedy będziesz pewny na 100 % czy ja możesz wykluczyć czy nie

: sob sty 06, 2007 19:33
autor: Atomic10
dziejo ma racje najlepij załozyc z inego i sprawdzic wtedy ma sie pewnosc poniewaz nowa cewka troche kosztuje wiec nie warto wydawac pieneidzy gdy nie ma potrzeby. Niektózy elektro mechanicy maja wąłsnie sprawdzone swoje cewki zeby w takich sytuacja nie opierac sie na domysłach tylko to fizycznie sprawdzic.

Cewka

: sob sty 06, 2007 19:57
autor: Chicken20091986
Ja miałem tak samo 2 świece były zakopcone a 2 zalane problem tkwił w tym ze po wymianie kabli pomyliłem kolejność ;/ pozdrawiam :satan: :satan:

: sob sty 06, 2007 20:04
autor: dziejo
wszystko spoko ale dziwna by była jazda na zamienionych kablach juz nie chodzi o okopcone świece !!!! :P :P

: sob sty 06, 2007 21:35
autor: Triceq
Problem powstał z tego z co zrozumiałem sam z siebie?.. więc zamiana kabli chyba przez podłego sąsiada... wymienił bym świece, ja bym to zrobił... tylko rada... u siebie po wymianie odczułem większą moc pod nogą, chociaż to tylko może działanie psychiczne...

nie warto spróbować?

: ndz sty 07, 2007 00:15
autor: Jacenty85
Możliwe, że to cewka, ale ja zacząłbym od najprostrzych rzeczy. Sprawdź palec i kopułke. Za wypadanie zapłonu często odpowiedzialny jest uszkodzony czujnik halla. Czasem wypadanie może powstać po kręceniu aparatem zapłonowy bez włączonego silnika, bądź częstych i niefachowych regulacjach. Jeśli dotykałeś się zapłonu, proponuje ustawić go fachowo, może nawet do bezpieczeństwa przegrać program w kompie. Cewke sprawdź tak jak koledzy piszą:poprzez podmianke. Jeśli okaże się, że to cewka polecam Beru. Kable też sprawdź:zraszczem do kwiatów. Często nowe Janmory są wadliwe. pozdrawiam