Pytanie o cewke.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ralf83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz gru 24, 2006 15:09
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Pytanie o cewke.

Post autor: ralf83 » sob sty 06, 2007 17:23

Witam mam gollfa 1,4 93 z LPG.Od pewnego czasu mam taki problem ze auto jest wyrazne slabsze i na gazie i na LPG.PO nagrzaniu obroty sa nierowne tak jakby wypadal zaplon.Swiece na 1 i 4 cylindrze sa czarne>wymieniono ostatnio kable kopulke palec i sonde lambda brak poprawy.dodam ze cisnienia sprezania sa w normie.W zwiazku z tym mam pytanie czy za taki stan rzeczy moze byc odpowiedzialna cewka zaplonowa spotkal sie moze ktos z takim problemem.Dodam ze niema problemu z odpalaniem ani na zimnym ani na cieplym silniku.


ralf83

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » sob sty 06, 2007 17:46

ralf83 pisze:1 i 4
KOLEJNOSć ZAPłONU 1-3-4-2 cewka ?owszem jest to podstawowy element układu zapłonowego oprócz ma się rozumiec aparatu wraz z palcem, kopułka , czujnikiem halla, przew wysok napięcia i świecami najlepiej jak bys z innego mk przełozył i sprawdził jak chodzi na innej cewce wtedy będziesz pewny na 100 % czy ja możesz wykluczyć czy nie



Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » sob sty 06, 2007 19:33

dziejo ma racje najlepij załozyc z inego i sprawdzic wtedy ma sie pewnosc poniewaz nowa cewka troche kosztuje wiec nie warto wydawac pieneidzy gdy nie ma potrzeby. Niektózy elektro mechanicy maja wąłsnie sprawdzone swoje cewki zeby w takich sytuacja nie opierac sie na domysłach tylko to fizycznie sprawdzic.



Awatar użytkownika
Chicken20091986
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt sty 02, 2007 19:20
Lokalizacja: Dobra Nowogardzka
Kontakt:

Cewka

Post autor: Chicken20091986 » sob sty 06, 2007 19:57

Ja miałem tak samo 2 świece były zakopcone a 2 zalane problem tkwił w tym ze po wymianie kabli pomyliłem kolejność ;/ pozdrawiam :satan: :satan:


Chicken

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » sob sty 06, 2007 20:04

wszystko spoko ale dziwna by była jazda na zamienionych kablach juz nie chodzi o okopcone świece !!!! :P :P



Awatar użytkownika
Triceq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: sob paź 29, 2005 16:25
Lokalizacja: Ostrołęka/Wawa

Post autor: Triceq » sob sty 06, 2007 21:35

Problem powstał z tego z co zrozumiałem sam z siebie?.. więc zamiana kabli chyba przez podłego sąsiada... wymienił bym świece, ja bym to zrobił... tylko rada... u siebie po wymianie odczułem większą moc pod nogą, chociaż to tylko może działanie psychiczne...

nie warto spróbować?



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » ndz sty 07, 2007 00:15

Możliwe, że to cewka, ale ja zacząłbym od najprostrzych rzeczy. Sprawdź palec i kopułke. Za wypadanie zapłonu często odpowiedzialny jest uszkodzony czujnik halla. Czasem wypadanie może powstać po kręceniu aparatem zapłonowy bez włączonego silnika, bądź częstych i niefachowych regulacjach. Jeśli dotykałeś się zapłonu, proponuje ustawić go fachowo, może nawet do bezpieczeństwa przegrać program w kompie. Cewke sprawdź tak jak koledzy piszą:poprzez podmianke. Jeśli okaże się, że to cewka polecam Beru. Kable też sprawdź:zraszczem do kwiatów. Często nowe Janmory są wadliwe. pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 145 gości