Strona 1 z 2

Dokręcanie głowicy!

: sob sty 06, 2007 17:21
autor: Szosownik
witam!
jak to jest z tym dokręcaniem głowicy?
od jakiegoś czasu trochę mi sie poci pod uszczelką jakby z oleju!
wycieków nie ma tylko pocenie!
czy warto by było ją dokręcić czy narazie nie ruszać?
żeby gorzej nie było!

: sob sty 06, 2007 17:24
autor: piter_s
najlepiej by było zmienić na nową!!! i zplanować głowice.
pozdro.

: sob sty 06, 2007 17:38
autor: Szosownik
ok! ale to są już pewne koszty których narazie bym nie chciał!
to się pojawiło jak zaczęłem czasami jeździć do 180km/h!
może narazie dokręcenie by pomogło?
przecież nie ma wycieków ani żadnych objawów że uszczelka jest walnięta!
tylko to że się poci z wierzchu!

: sob sty 06, 2007 17:43
autor: RobertP
Szosownik pisze:ok! ale to są już pewne koszty których narazie bym nie chciał!
to się pojawiło jak zaczęłem czasami jeździć do 180km/h!
może narazie dokręcenie by pomogło?
przecież nie ma wycieków ani żadnych objawów że uszczelka jest walnięta!
tylko to że się poci z wierzchu!
wiesz przy większych prędkościach olej robi się bardziej gorący
a tym samym rzadszy więc może zacząć wyciekać,
możliwe że dokręcenie coś Ci pomoże, ale na serio trzeba bardzo ostrożnie
to robić i zgodnie ze sztuką i tylko kluczem dynamometrycznym bo pourywasz
szpilki i roboty i kosztów narobisz ...

: sob sty 06, 2007 18:10
autor: dziejo
jesli nie była wymieniana uszczelka ostatnio- nie dokręcać nic nie ruszac jest dokręcona odpowiednim momentem !!!!!!!!i nie nalezy juz nic poprawiać.

: sob sty 06, 2007 18:24
autor: RobertP
dziejo pisze:jesli nie była wymieniana uszczelka ostatnio- nie dokręcać nic nie ruszac jest dokręcona odpowiednim momentem !!!!!!!!i nie nalezy juz nic poprawiać.
a może poprzedni własciciel zmieniał a nie dokręcał po przejechaniu 400-500km
ja zawsze tak robiłem i było OK, powiem Ci że jak dokręcam drugi raz to z tym
samym momentem i zawsze jest OK i nigdy śrób nie pourywałem, ani nic nie
uszkodziłem, wiem że tego nie powinno się robić ale można spróbować a nóż pomoże ...

: sob sty 06, 2007 18:29
autor: zyraf
Ja tez bym nic nie dokrecal jesli w ostatnim czasie nie zmieniales uszczeliki bo to moze tylko pogorszyc sytacje. Powinienes obserwowac silnik i patrzec czy nie ma wyciekow i dopiero jak sie zaczna to myslec powaznie nad wymiana uszczelki.

: sob sty 06, 2007 18:29
autor: Szosownik
masz rację :!:
"nie ruszaj gówna to nie będzie śmierdziało" :grin:
oleju dolewam odrobinkę ale raz na jakiś czas,bardzo rzadko!
dzieki :D
pozdrawiam

[ Dodano: 06 Sty 2007 17:42 ]
ostatnio trochę sie uspokoiłem!
widziałem Vento 2,0 GT u gaziarza i zajrzałem mu pod machę :grin:
tam to dopiero się pociło!
akurat zakładali w nim gaz!
u mnie to jeszcze spoko!

: sob sty 06, 2007 18:48
autor: RobertP
Szosownik pisze:u mnie to jeszcze spoko!
no to co się przejmujesz
ale wiedz jedno że zacznie z czasem coraz bardziej a jeśli używasz
dobrych olejów syntetycznych, które mają bardzo dobre własciwości
czyszcząco-płuczące :smoke: to zacznie Ci się lać jak czegoś nie zrobisz z tą uszczelką :bigok:

: sob sty 06, 2007 18:58
autor: piter_s
dokręcić zawsz możesz zgodnie z kolejnością i odpowiednią siłą, może coś pomoże, ale mi by niedało tak jeździć wiedząc że uszczelka może polecieć na dobre w trasie, no i niedługo zaczną się problemy z rozruchem itd. szczególnie że masz gas.
koszt nie jest aż taki duży:
-nowa uszczelka ok 50zł
-planowanie głowicy ok 50zł
-robota ok 80zł
-przy okazji nowe uszczelniacze ok 10zł

: pn sty 08, 2007 19:49
autor: Szosownik
piter_s pisze: koszt nie jest aż taki duży:
-nowa uszczelka ok 50zł
-planowanie głowicy ok 50zł
-robota ok 80zł
-przy okazji nowe uszczelniacze ok 10zł
dobrze by było gdybym tyle zapłacił lecz chcą za to 450zł (planowanie,uszczelniacze,dotarcie zaworów,materiał i robocizna)
bardzo dobrzy mechanicy lecz sie cenią i dają gwarancję
wymiękłem jak usłyszałem cenę

: pn sty 08, 2007 20:42
autor: piotrjamrozek
witam.

mam podobne pytanie tyle ze o pocenie pod uszczelka pokrywy zaworów czy mozna ta pokrywe dociagnac (dokręcic) i czy to pomoże?
czy trzeba tez uzywaćklucza dynamometrycznego?

oleju praktycznie nie ubywa ale denerwuje mnie ze jest brudno pod maską.

: pn sty 08, 2007 20:58
autor: Szosownik
słuchaj mnie też to wkurzało więc wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów
dociskasz z wyczuciem każdą śrubę po kolei bez żadnych dynamometrów

: pn sty 08, 2007 22:33
autor: piotrjamrozek
dziekiSzosownik,
sprobuje na poczatek dokrecic stara uszczelke.

musze jeszcze wymienic pompe wody bo halasuje a uszczelka musi poczejac

pozdro