alternator - dokładne parametry ładowania

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
vwrych
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: czw mar 09, 2006 20:47
Lokalizacja: człuchów
Kontakt:

alternator - dokładne parametry ładowania

Post autor: vwrych » sob sty 06, 2007 12:56

mam takie pytanko jakie powinno byc ładowanie przy obciazeniu ??? moje ładowanie to :

- bez obciazenia : 14.1 v
- z obciazeniem : 12.9 v- 13.0 v


z góry dzieki za odpowiedz . pozdrawiam .



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » sob sty 06, 2007 13:10

Jest OK - optymalna powinna byc nieco wyzsza, ale niewiele- nie ma powodu do paniki. Jezdzic i sie nie przejmowac :)



Awatar użytkownika
vwrych
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: czw mar 09, 2006 20:47
Lokalizacja: człuchów
Kontakt:

Post autor: vwrych » sob sty 06, 2007 13:18

a no własnie co do tej jazdy to mnie martwi bo tak jakby niedoładowywało aku . dzieki za odpowiedz .



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob sty 06, 2007 13:57

Trzeba się jednak przyjrzeć temu. Ciut za niskie napięcie na nieobciążonym to jedno, ale spadek ponad 1V na obciążonym (chyba masz na myśli światla) to trochę za dużo. Zmierz jeszcze napięcie bezpośrednio na altku (pomiędzy śróbą z kablem a obudową. Jak będzie tak samo to trzeba by coś nprawić. Regulator, diody, szczotki. Niewielki problem. Miałem w starej jetce takie napięcia, okazało się że uszkodzony był wirnik (20 zeta na szrocie).


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: MrUkAs » pn sty 15, 2007 20:39

Jak zmierzyc ladowanie? Jak zmierzyc pobor pradu na postoju? Moze mi ktos krok po kroku opisac? ;)

No i czy taki miernik - http://allegro.pl/item154847171_profesj ... _806_.html jest warcien? ;)

Z gory dzieki.


www.SportCom.PL

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn sty 15, 2007 21:00

MrUkAs pisze:Jak zmierzyc ladowanie? Jak zmierzyc pobor pradu na postoju? Moze mi ktos krok po kroku opisac? ;)

No i czy taki miernik - http://allegro.pl/item154847171_profesj ... _806_.html jest warcien? ;)

Z gory dzieki.
najprościej zmierzyć ładowanie to podłączyć sondy miernika do klem akumulatora plus do plusa minus do minusa i zobaczysz jakie napięcie masz na wolnych obrotach a jakie jak podgazujesz , powinno być wyzsze o około 2 Volty a prąd zbadasz zdejmując jedną kleme z akumulatora ustawiasz miernik na pomiar prądu stałego i łączysz jeden kabel miernika do klemy po zdjętym kablu a drugi kabel miernika podłączasz do zdjętego kabla czyli wpinasz sie szeregowo , tylko wszystkie odbiorniki masz mieć wyłączone nawet światełko w kabinie , pomiar zaczynaj zawsze od najwyzszego na mierniku i przekręcaj na coraz nizszy

[ Dodano: 15 Sty 2007 20:03 ]
a miernik jak miernik do Twoich potrzeb wystarczający tylko gość z allegro niech nie pisze ze miernik profesjonalny

[ Dodano: 15 Sty 2007 20:05 ]
a jeszcze nie napisałem Ci ze obojętne jak podłączysz kable miernika bo i tak zmierzy tylko na wyświetlaczu wyskoczy Ci minus koło wyniku



Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: MrUkAs » pn sty 15, 2007 21:38

Do alternatora nic nie trzeba przypinac? Czerwona sonda w mierniku to "+" a czarna to "-", tak?

No i przykladowo majac ten miernik co podalem to jak go ustawic aby zmierzyc ladowanie, a jak ustawic aby zmierzyc pobor pradu?


www.SportCom.PL

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt sty 19, 2007 20:50

ładowanie ustawiasz na 20 Volt napięcia stałego symbol = a prąd mierzysz na symbolu A , tylko kable pomiarowe musisz zmienić na COM i 20a lub A a napięcie COM I V/ ohm COM zawsze minus , daj sobie na niego czarny



Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: MrUkAs » pt sty 19, 2007 22:04

No to moze jeszcze polecicie mi jakis rozsadny miernik z Allegro (u mnie w malym miasteczku duzego wyboru nie ma). Chodzi mi o miernik tak max do 35zl. Da sie cos wybrac? Za bardzo nie wiem jaki, dlatego prosilbym o Wasza pomoc. Z gory dzieki.


www.SportCom.PL

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt sty 19, 2007 22:45

wiesz to wszystko zależy od tego co masz zamiar robic bo do takich pomiarów przy samochodzie czy w domu do naprawy AGD to wystarczy taki do 35 zł i jest tego pełno na allegro , ale do pomiarów dokładnych gdzie gra role juz dosyć duza dokładnośc i pare potrzebnych funkcji to już koszt troche większy dobra firma to METEX ale są troszke drozsze niz 35



Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: MrUkAs » pt sty 19, 2007 23:21

Glownie potrzebuje tylko do pomiaru napiecia w samochodzie... bo cos czesto ostatnio musze ladowac aku prostownikiem. :/


www.SportCom.PL

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt sty 19, 2007 23:32

MrUkAs pisze:Glownie potrzebuje tylko do pomiaru napiecia w samochodzie... bo cos czesto ostatnio musze ladowac aku prostownikiem. :/
do takich celów kup sobie zwykły najtańszy miernik uniwersalny, zasilany bateryjką 9V, których jest wszędzie pełno po sklepach i giełdach. 15-20 zeta i wystarczy


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: MrUkAs » pt sty 19, 2007 23:47

Paweł Marek pisze:
MrUkAs pisze:Glownie potrzebuje tylko do pomiaru napiecia w samochodzie... bo cos czesto ostatnio musze ladowac aku prostownikiem. :/
do takich celów kup sobie zwykły najtańszy miernik uniwersalny, zasilany bateryjką 9V, których jest wszędzie pełno po sklepach i giełdach. 15-20 zeta i wystarczy
Hm, a nie bedzie przeklamywal?


www.SportCom.PL

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob sty 20, 2007 09:05

miś fazi pisze: pomiar zaczynaj zawsze od najwyzszego na mierniku i przekręcaj na coraz nizszy
Ja jednak proponuję mierzyć na zakresie 10A. Pozostałe zakresy są bardzo małe i w razie większego poboru możesz spalić miernik.Czarny przewód miernika zawsze wkładasz do gniazda COM, a czerwony : przy pomiarze prądu (natęzęnie) do gniazda 10A.Pkrętło też ustawiasz na ten zakres.Co do mierników po 15-20 zeta to nie polecam.Mam taki i dość szybko odmówił posłuszeństwa, Ten który pokazałeś wydaje się dobry.Możesz ew. poszukać takiego który mierzy temperaturę - czasem się przydaje.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 437 gości