ZCZYTAŁEM KODY USTEREK I JE PODAJĘ . CO JEST USZKODZONE?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
ZCZYTAŁEM KODY USTEREK I JE PODAJĘ . CO JEST USZKODZONE?
MÓJ SILNIK TO 1.8 I RP MONOJETRONIC. GDY JEST ROZGRZANY GAśNIE PRZY WYSPRZęGLANIU NA SKRZYZOWANIACH ITP, ORAZ DZIWNIE FALUJE. ZCZYTALEM KODY BLEDOW.
PIERWSZY TO 2122
- Brak sygnału obrotów
DRUGI TO 4431
- Zawór regulacji biegu jałowego
CO TO OZNACZA? JAKA TO USTERKA?
PROSZę O POMOC
PIERWSZY TO 2122
- Brak sygnału obrotów
DRUGI TO 4431
- Zawór regulacji biegu jałowego
CO TO OZNACZA? JAKA TO USTERKA?
PROSZę O POMOC
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Podaj dokładnie datę prosukcjai auta jeśli możesz.
Drugi błąd oznacza złe działanie silniczka krokowego, nie koniecznie sam silniczek jest uszkodzony, być może jego kable lub sposób sterowania z innych przyczyn.
Pierwszy błąd - brak sygnału obrotów/min - podejrzewam kabel łączący modul zaplonu (pin7) z komputerem silnika (pin 1). O ile masz auto sprzed sierpnia 90, w ktorym hall jest podłączony bezpośrednio pod moduł zapłonu a nie pod komputer silnika jak w nowszych.
Drugi błąd oznacza złe działanie silniczka krokowego, nie koniecznie sam silniczek jest uszkodzony, być może jego kable lub sposób sterowania z innych przyczyn.
Pierwszy błąd - brak sygnału obrotów/min - podejrzewam kabel łączący modul zaplonu (pin7) z komputerem silnika (pin 1). O ile masz auto sprzed sierpnia 90, w ktorym hall jest podłączony bezpośrednio pod moduł zapłonu a nie pod komputer silnika jak w nowszych.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
data produkcji auta 14.11.1989r
[ Dodano: 04 Sty 2007 21:42 ]
Sprawdzałem czujnik temperatury cieczy tak jak jest w tabelce zimny ponad 5k omów gdy się rozgrzewał to rezystancja malała, więc to bym wykluczył, przewody zapłonowe i swiece nowe.
[ Dodano: 04 Sty 2007 21:45 ]
czy moduł zapłonu jest umieszczony nad komputerem tzn przymocowany do jego obudowy, oraz jak znalezc odpowiednie piny? dzieki za podpowiedzi
[ Dodano: 04 Sty 2007 21:42 ]
Sprawdzałem czujnik temperatury cieczy tak jak jest w tabelce zimny ponad 5k omów gdy się rozgrzewał to rezystancja malała, więc to bym wykluczył, przewody zapłonowe i swiece nowe.
[ Dodano: 04 Sty 2007 21:45 ]
czy moduł zapłonu jest umieszczony nad komputerem tzn przymocowany do jego obudowy, oraz jak znalezc odpowiednie piny? dzieki za podpowiedzi
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Proponuję: wyciąg wtyk od modułu zapłonu oraz wtyk od sterownika silnika. Numerki ktore ci napisałem sa tam gdzieś widoczne. Sprawdź miernikiem pomiędzy odpowiednimi końcami w obu wtyczkach czy kabeljest sprawny.Masz tu schemacik uproszczony
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Swietny schemat jutro przemieże omomierzem wszystkie przejścia
[ Dodano: 04 Sty 2007 22:00 ]
Swietny schemat jutro przemierze omomierzem wszystkie przejścia
[ Dodano: 04 Sty 2007 22:13 ]
znalazłem pinout wtyczki z przewodami do komputera
[ Dodano: 04 Sty 2007 22:20 ]
oraz moduł zapłonu
[ Dodano: 06 Sty 2007 13:23 ]
Sprawdziłem wszystkie przewody od komputera modułu zapłonowego, czujnika temp. cewki zapłonowej, czujnika hala, wtryskiwacza, silniczka krokowego i są sprawne. przeanalizowałem cały schemat który dostałem od kolegi z forum paweł marek i posprawdzałem przejścia wszystko jest ok. czujnik temperatury przy zimnym silniku 5000 omów gdy sie rozgrzewał silnik rezystancja spadała az do 230 omów czyli jest sprawny, przewody zapłonowe nowe, swiece nowe, palce i kopółka aparatu nowa, cewka miedzy uzwojeniami 1 om, a miedzy + cewki a tą (główką) 3000 omów czyli dobra. przewody podcisnieniowe (WĘŻYKI NOWE), a dalej silnik jak ciepły faluje 600 - 900 obr. a gdy dłużej jade przy wysprzeglaniu, potrafi zgasnąć czy macie jeszcze jakis pomysł. z góry dziekuje.
[ Dodano: 04 Sty 2007 22:00 ]
Swietny schemat jutro przemierze omomierzem wszystkie przejścia
[ Dodano: 04 Sty 2007 22:13 ]
znalazłem pinout wtyczki z przewodami do komputera
[ Dodano: 04 Sty 2007 22:20 ]
oraz moduł zapłonu
[ Dodano: 06 Sty 2007 13:23 ]
Sprawdziłem wszystkie przewody od komputera modułu zapłonowego, czujnika temp. cewki zapłonowej, czujnika hala, wtryskiwacza, silniczka krokowego i są sprawne. przeanalizowałem cały schemat który dostałem od kolegi z forum paweł marek i posprawdzałem przejścia wszystko jest ok. czujnik temperatury przy zimnym silniku 5000 omów gdy sie rozgrzewał silnik rezystancja spadała az do 230 omów czyli jest sprawny, przewody zapłonowe nowe, swiece nowe, palce i kopółka aparatu nowa, cewka miedzy uzwojeniami 1 om, a miedzy + cewki a tą (główką) 3000 omów czyli dobra. przewody podcisnieniowe (WĘŻYKI NOWE), a dalej silnik jak ciepły faluje 600 - 900 obr. a gdy dłużej jade przy wysprzeglaniu, potrafi zgasnąć czy macie jeszcze jakis pomysł. z góry dziekuje.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 238 gości