Strona 1 z 2

nie laduje :(

: czw sty 04, 2007 20:06
autor: SIMNOK
Witam :bajer:

Mam golfa II 1.3 benzyna 90r. :chytry:
Alternator mi nie ładuje akumulatora ( BOSH ) :crazy:
1. Na desce rozdzielczej po włączeniu zapłony świeci mi dioda od akumulatora a od oleju miga po włączeniu silnika obie gasną, czy to normalne
2. Przyłożyłem miernik do alternatora połączonego z akumulatorem i pokazywało ok. 12 v po zapaleniu silnika pokazywało 0v, po rozłączeniu alternatora z akumulatorem na alternatorze pokazywało 0v przy włączonym silniku
3. Czy kable od alternatora biegną bezpośrednio do akumulatora ?

: czw sty 04, 2007 20:15
autor: misiek
tak to jest normalny objaw że diody gasna
od kiedy tak masz? jeżeli długo juz i nic sie noie dzieja to nie szukaj usterki gdzie jej nie ma, alternator jest połączony razem z akumulatorem, a zeby sprawdzic ładowanie to trzeba miernik przyłączyc do biegunów akumulatora, nie ma potrzeby nic odłączać

: czw sty 04, 2007 20:16
autor: Paweł Marek
ad1. tak
ad2 dokładnie napisz między czym a czym mierzyłeś
ad3 plusowy jeden kabel, masa idzie od alternatora przez metal silnika

: czw sty 04, 2007 20:20
autor: SIMNOK
mierzyłem na wyjściu z alternatora

: czw sty 04, 2007 20:25
autor: kaczor4011
SIMNOK pisze:mierzyłem na wyjściu z alternatora
to pewnie mierzyles na wyjsciu na kontrolke!!po odpaleniu nie daje pradu i dlatego gasnie kontrtolka!toak ma byc!nsprawdz tylko prad na aku przy uruchomionym silniku powinno byc ok 14V

: czw sty 04, 2007 20:25
autor: misiek
SIMNOK pisze:mierzyłem na wyjściu z alternatora
tak jak wyzej pisałem mierzy sie na klemach aku. ładowanie powinno byc w granicach 14,5 V

: czw sty 04, 2007 20:30
autor: Paweł Marek
SIMNOK pisze:mierzyłem na wyjściu z alternatora
a drugi kabel miernika do której klemu plus czy minus

: czw sty 04, 2007 20:41
autor: SIMNOK
Nie zmierzyłem dokładnie na śrubach w alternatorze do których podłączone są kable
i chodzi o to ze z podłączonymi kablami kablami pokazuje 12 v po włączeniu silnika pokazuje 0 v

natomiast z odłączonymi kablami i pokazuje 0 v przy wyłączonym silniku i włączonym

i teraz pytanie jakie napięcie powinien wskazać miernik na alternatorze nie podłączonym do alternatora przy włączonym silniku ?

: czw sty 04, 2007 20:46
autor: Paweł Marek
Popierwsze nie wolno odłączać aku i włączać silnika w aytach z wtryskiem. Po drugie pomiar jak robisz nic nie daje, ale tak ma być jak masz. Mierzysz albo pomiędzy śróbą na alternatorze do ktorej dochodzi kabel a masa alternatora, albo na klemach akumulatora> ma być ok 13.8 - 14.4V na pracującym silniku.

: czw sty 04, 2007 20:51
autor: kaczor4011
prosze cie zmierz na aku przy odpalonym silniku......

: czw sty 04, 2007 20:58
autor: SIMNOK
no tak Jest jedna większa śruba pewnie + obok jest mniejsza -
i teraz mam zmierzyć napięcie pomiędzy śrubami i + a obudowa i - a obudowa
( i czy kable idacy od mniejszej sruby powinien byc podlaczony bezposrednio do minusa na aku

: czw sty 04, 2007 21:04
autor: Paweł Marek
SIMNOK pisze:i czy kable idacy od mniejszej sruby powinien byc podlaczony bezposrednio do minusa na aku
nie i póki co zostaw ten cieńszy kabelek w świętym spokoju. Plus idzie grubym kablem a minus jest na obudowie

: czw sty 04, 2007 21:06
autor: SIMNOK
mierzyłem na akumulatorze przy odpalonym silniku i mam 12.7 V a wiec nie ładuje jak w temacie chodzi mi o napięcia na alternatorze jakie powinny byc

[ Dodano: 04 Sty 2007 20:10 ]
Paweł Marek pisze:
SIMNOK pisze:i czy kable idacy od mniejszej sruby powinien byc podlaczony bezposrednio do minusa na aku
nie i póki co zostaw ten cieńszy kabelek w świętym spokoju. Plus idzie grubym kablem a minus jest na obudowie
To gdzie ma być podłączony ten mniejszy kabelek bo mi się zerwał :(

: czw sty 04, 2007 21:27
autor: Paweł Marek
SIMNOK pisze:To gdzie ma być podłączony ten mniejszy kabelek bo mi się zerwał
pod licznik. Jak ci się zerwał to niemasz drugiego końca żeby połączyć z powrotem?