nie laduje :(

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

SIMNOK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw sty 04, 2007 19:35
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

nie laduje :(

Post autor: SIMNOK » czw sty 04, 2007 20:06

Witam :bajer:

Mam golfa II 1.3 benzyna 90r. :chytry:
Alternator mi nie ładuje akumulatora ( BOSH ) :crazy:
1. Na desce rozdzielczej po włączeniu zapłony świeci mi dioda od akumulatora a od oleju miga po włączeniu silnika obie gasną, czy to normalne
2. Przyłożyłem miernik do alternatora połączonego z akumulatorem i pokazywało ok. 12 v po zapaleniu silnika pokazywało 0v, po rozłączeniu alternatora z akumulatorem na alternatorze pokazywało 0v przy włączonym silniku
3. Czy kable od alternatora biegną bezpośrednio do akumulatora ?



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw sty 04, 2007 20:15

tak to jest normalny objaw że diody gasna
od kiedy tak masz? jeżeli długo juz i nic sie noie dzieja to nie szukaj usterki gdzie jej nie ma, alternator jest połączony razem z akumulatorem, a zeby sprawdzic ładowanie to trzeba miernik przyłączyc do biegunów akumulatora, nie ma potrzeby nic odłączać


:-k ...

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw sty 04, 2007 20:16

ad1. tak
ad2 dokładnie napisz między czym a czym mierzyłeś
ad3 plusowy jeden kabel, masa idzie od alternatora przez metal silnika


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

SIMNOK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw sty 04, 2007 19:35
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: SIMNOK » czw sty 04, 2007 20:20

mierzyłem na wyjściu z alternatora



Awatar użytkownika
kaczor4011
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2264
Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
Lokalizacja: Londyn

Post autor: kaczor4011 » czw sty 04, 2007 20:25

SIMNOK pisze:mierzyłem na wyjściu z alternatora
to pewnie mierzyles na wyjsciu na kontrolke!!po odpaleniu nie daje pradu i dlatego gasnie kontrtolka!toak ma byc!nsprawdz tylko prad na aku przy uruchomionym silniku powinno byc ok 14V


golf mk3 1.8 -> 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=458986
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw sty 04, 2007 20:25

SIMNOK pisze:mierzyłem na wyjściu z alternatora
tak jak wyzej pisałem mierzy sie na klemach aku. ładowanie powinno byc w granicach 14,5 V


:-k ...

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw sty 04, 2007 20:30

SIMNOK pisze:mierzyłem na wyjściu z alternatora
a drugi kabel miernika do której klemu plus czy minus


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

SIMNOK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw sty 04, 2007 19:35
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: SIMNOK » czw sty 04, 2007 20:41

Nie zmierzyłem dokładnie na śrubach w alternatorze do których podłączone są kable
i chodzi o to ze z podłączonymi kablami kablami pokazuje 12 v po włączeniu silnika pokazuje 0 v

natomiast z odłączonymi kablami i pokazuje 0 v przy wyłączonym silniku i włączonym

i teraz pytanie jakie napięcie powinien wskazać miernik na alternatorze nie podłączonym do alternatora przy włączonym silniku ?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw sty 04, 2007 20:46

Popierwsze nie wolno odłączać aku i włączać silnika w aytach z wtryskiem. Po drugie pomiar jak robisz nic nie daje, ale tak ma być jak masz. Mierzysz albo pomiędzy śróbą na alternatorze do ktorej dochodzi kabel a masa alternatora, albo na klemach akumulatora> ma być ok 13.8 - 14.4V na pracującym silniku.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
kaczor4011
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2264
Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
Lokalizacja: Londyn

Post autor: kaczor4011 » czw sty 04, 2007 20:51

prosze cie zmierz na aku przy odpalonym silniku......


golf mk3 1.8 -> 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=458986
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160

SIMNOK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw sty 04, 2007 19:35
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: SIMNOK » czw sty 04, 2007 20:58

no tak Jest jedna większa śruba pewnie + obok jest mniejsza -
i teraz mam zmierzyć napięcie pomiędzy śrubami i + a obudowa i - a obudowa
( i czy kable idacy od mniejszej sruby powinien byc podlaczony bezposrednio do minusa na aku



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw sty 04, 2007 21:04

SIMNOK pisze:i czy kable idacy od mniejszej sruby powinien byc podlaczony bezposrednio do minusa na aku
nie i póki co zostaw ten cieńszy kabelek w świętym spokoju. Plus idzie grubym kablem a minus jest na obudowie


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

SIMNOK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw sty 04, 2007 19:35
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: SIMNOK » czw sty 04, 2007 21:06

mierzyłem na akumulatorze przy odpalonym silniku i mam 12.7 V a wiec nie ładuje jak w temacie chodzi mi o napięcia na alternatorze jakie powinny byc

[ Dodano: 04 Sty 2007 20:10 ]
Paweł Marek pisze:
SIMNOK pisze:i czy kable idacy od mniejszej sruby powinien byc podlaczony bezposrednio do minusa na aku
nie i póki co zostaw ten cieńszy kabelek w świętym spokoju. Plus idzie grubym kablem a minus jest na obudowie
To gdzie ma być podłączony ten mniejszy kabelek bo mi się zerwał :(



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw sty 04, 2007 21:27

SIMNOK pisze:To gdzie ma być podłączony ten mniejszy kabelek bo mi się zerwał
pod licznik. Jak ci się zerwał to niemasz drugiego końca żeby połączyć z powrotem?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 238 gości