Strona 1 z 2

PROBLEM Z TEMPERATURĄ !!!

: czw sty 04, 2007 17:53
autor: RAFIK-XX
Mam taki problem,a mianowicie wymieniłem termostat na Wahlera,wymieniłem czujnik temperatury no i robie pierwszy test:Jade z rana do pracy 33km no i temp.jest extra,czyli 90*.Byłem z tego bardzo zadowolony,ale tylko do momentu powrotu z pracy bo wówczas temp.była już 100* i nie słyszałem aby wentylator się włączył.Nawet jak juz podjechałem pod chatę i wyłaczyłem silnik to wentylator tez nie działał,a rura górna od chłodnicy goraca,a dolna zimna.
Bardzo proszę o odpowiedz!!!
Dziekuję z góry za wszelkie odpowiedz!!!

: czw sty 04, 2007 18:08
autor: dziejo
RAFIK-XX pisze:wentylator tez nie działał,a rura górna od chłodnicy goraca,a dolna zimna.
GDYBY - termostat ci siadł wtedy przy tej temp powinien załączyś sie wentylator 100st to duzo !!!!!!! ma.ły teścik - jak juz sie kawałek pzrzejedziesz niech sobie chodzi na biegu jałowym kontrolując cały czas co się dzieje z płynem w układzie tzn (w zbiorniczku ) jeśli temp osiągnie wspomniane 100- i ponad nic się zmieni wtedy musisz sprawdzić czujnik temp który jest odpowiedzialny za włączenie sie wentyl do tego czasu sprawny termostat powinien się otworzyc nie sugerując sie wskaznikiem temp ! a tak na marginesie jeszcze raz sprawdz stan płynu

: czw sty 04, 2007 18:46
autor: ladymonia
Niestety ja mam taki sam problem :( Wymieniłam czujnik temperatury, a termostat był wymieniany jakieś 3 tyg temu ale nie wiem na jaki bo nie zapytałam w warsztacie (wtedy nie wiedziałam że ma to takie znaczenie) i niestety temperatura trzyma sie na ogół 90 -100 stopni ale dzisiaj znów wzrosła mi do 110 stopni. Wentylator sie włącza, nawet przy 90 stopniach. Mi juz rece opadaja bo nie wiem gdzie szukać problemu?? czy wymienić znów termostat?

: czw sty 04, 2007 19:00
autor: RAFIK-XX
dziejo pisze:
RAFIK-XX pisze:wentylator tez nie działał,a rura górna od chłodnicy goraca,a dolna zimna.
GDYBY - termostat ci siadł wtedy przy tej temp powinien załączyś sie wentylator 100st to duzo !!!!!!! ma.ły teścik - jak juz sie kawałek pzrzejedziesz niech sobie chodzi na biegu jałowym kontrolując cały czas co się dzieje z płynem w układzie tzn (w zbiorniczku ) jeśli temp osiągnie wspomniane 100- i ponad nic się zmieni wtedy musisz sprawdzić czujnik temp który jest odpowiedzialny za włączenie sie wentyl do tego czasu sprawny termostat powinien się otworzyc nie sugerując sie wskaznikiem temp ! a tak na marginesie jeszcze raz sprawdz stan płynu
Jeśli chodzi o stan płynu to juz 5 dzień po wymianie termostatu i czujnika temp. płynu jest tyle ile powinno byc,czyli równiuskko na kresce MAX !!!
Juz mnie cholera bierze i nie wiem o co chodzi :crazy:
Bardzo proszę o pomoc !!!

: czw sty 04, 2007 19:00
autor: dziejo
ladymonia pisze:nawet przy 90 stopniach
bo takie ma zadanie 92 st powinien się załaczyc PANI MONIU- czyli prawidłowo z termostatem jest tak jak trafis noooo może nie milion ale parę setek w TOTKA termostat wachler powinien rozwiac twoje watpliwosci ja miałem VARNETA KIEDYS I TEż MI TRZYMAł TAKA WYSOKA TEMPERATURE

[ Dodano: Czw Sty 04, 2007 18:07 ]
RAFIK-XX pisze:Juz mnie cholera bierze i nie wiem o co chodzi :crazy:
SPRWADZ czy sprawny jest wentylator ten czujnik w chłodnicy odłacz go i na (krótko ) odpal wentylator zwierając styki - wtedy sprawdzisz czy wentyl masz sprawny .omijając czujni.k sprawdzić faktyczna temp wody .! tak czy inaczej cos mi mówi że ten termostat?????
dziejo pisze:z termostatem jest tak jak trafis noooo może nie milion ale parę setek w TOTKA

: czw sty 04, 2007 19:22
autor: RAFIK-XX
Wentylator jest na 100% sprawny bo srawdzałem tuż przed wymianą termostatu i czujnika !!!
No nie bardzo wierze ze to wina termostatu,ale jak to sprawdzić???
Bo jak cos to mogę go zwrócić bo mam fakturę za niego !!!

: czw sty 04, 2007 19:51
autor: KaraseK
hm...

: czw sty 04, 2007 20:03
autor: cegla66
ja mam dokladnie to samo.bylo juz o tym kilka postow.podobno nie ma sie o co martwic (w moim przypadku), temperatura wzrasta mi do ok 105 stopni.ale wszystko dziala ok,wentylator mi sie raz wlaczyl przy 110 jak przyciosnalem w miscie i tyle.ponoc to trefne wskazanie na tablicy. a najlepiej to sprawdzic termometrem ktory wytrzyma ponad 100 stopni na rozgrzanym silniku i porownac wskazania termometra z wskazaniami na desce.
Pozdrawiam

: czw sty 04, 2007 20:05
autor: Bartez2E
jesli chlodnica jest gorąca na górze a na dole zimna- to jest oznaka, że termostat nie puszcza

ps umnie jak jade na trasie to nawet 70stopni nie osiąga(ale ogrzewanie działe eleganco juz po 2km), jak stoje w korku w upalny dzień to rośnie normalnie do właczenia sie wentylatora i pózniej jak znowu w czasie jazdy spada do ok70 i tak sie trzyma- chyba tak nie powinno być??

aha a temp oleju w normie 80/90 tak do 100 stopni

: czw sty 04, 2007 20:39
autor: prezesik25
u ciebie widocznie termostat jest cały czas otwarty, i się nie dogrzewa na trasie, bo cały czas płyn idzie przez chłodnicę

: czw sty 04, 2007 21:06
autor: Groszek
Na nieorginalnych czujnikach płynu tak pokazuje jak jest 90*C to pokazuje 100*C

: czw sty 04, 2007 21:13
autor: prezesik25
Też tak miałem, jak kupiłem czujnik na allegro za 30 zl - wskazywał 100, a nawet 110 stopni.
Potem kupiłem czujnik w sklepie za 70 zł i jest ok. 85-90 stopni.

Zgadzam się z groszkiem.

: czw sty 04, 2007 21:16
autor: dziejo
RAFIK-XX wiesz?? wszystko spoko tylko problem w tym że nie załącza ci się wentyl musisz doprowadzić do takiej temp aby ci się załączył wentyl !! jak już wspominaiłem

: pt sty 05, 2007 14:25
autor: RAFIK-XX
Bardzo dziekuję za wszelkie odpowiadzi i pozdrawiam :okej: