Strona 1 z 1

Golf IV Stuki, chrobot podczas przyspieszania MK4 1,6 16V

: śr sty 03, 2007 23:16
autor: skint
Witam
Samochód to GOLF IV 1,6 16V.
Cos mi stuka , chrobocze, podczas przyspieszania, przeważnie jak mocniej
wcisne pedał gazu. Słychać to na każdym biegu ale słychać najwyrazniej na 3
i 4 biegu.
Słuchałem silnika na luzie i zdjęlem osłone rozrządu i słychać tam stuki
dokładnie nad kołem zębatym wałka rozrządu. Napewno nie są to rolki, paski ,
napinacze rozrządu ponieważ wszystko jest wymienione wraz z pompą wody.
Przed wymianą było słychaći po wymianie kompletnego rozrządu również
słychać.
Oddałem alternator do regeneracji. Wymienili wirnik, tuleje oraz regulator
napięcia ale chrobocze, stuka nadal
Stukanie, chrobotanie gdy dodaje mocniej gazu słychać tylko
jak jest rozgrzany do 90 stopni
Podejżewam łożyska wałka rozrządu czy dobrze myśle
Jeszcze jak na biegu jałowym po rozgrzaniu silnika wcisne szybko pedał gazu
do 2000 obr i szybko puszcze slychać pojedynczy dosc głosny stuk w silniku

Niech ktoś pomoże bo juz nie mam sił.

pozdrawiam

: czw sty 04, 2007 12:37
autor: chmuraIV
skint, mam tez 1,6 16V ale nic mi nie stuka niestety, chyba najlepszym sposobem bedzie to zebys sie udal do jakiegos mechanika to wtedy bedziesz mial 100% pewnosc co jest nie halo...

: czw sty 04, 2007 19:51
autor: soroka
U mnie jest ok. Mam najechane 130 000 km. Ile jest u Ciebie?

: czw sty 04, 2007 20:45
autor: skint
Mam 93.000 najechane

: pt sty 05, 2007 14:37
autor: soroka
Spróbuj zdjąć pasek alternatowa i uruchomić silnik. Ograniczysz tym samym pole poszukiwań o alternator, pompę wspomagania, pompę klimy rolkę i napinacz.

: pt sty 05, 2007 23:57
autor: skint
Czy ze zdjętym paskiem mozna pojezdzic troche aby sprawdzic czy podczas mocniejszego wcisniecia pedału przyspieszenia nic nie stuka?

[ Dodano: 06 Sty 2007 17:34 ]
Czy po zdjęciu paska mogę pojezdzic troche ? Np. wciskając mocniej pedał przyspieszenia w celu wyeliminowania stukania z alternatora?

: wt sty 09, 2007 16:15
autor: soroka
[ Dodano: 06 Sty 2007 17:34 ]
Czy po zdjęciu paska mogę pojezdzic troche ? Np. wciskając mocniej pedał przyspieszenia w celu wyeliminowania stukania z alternatora?[/quote]

Możesz spróbować. Ciężko będzie jednak kręcić kierownicą bo nie ma wspomagania, no i nie będzie ładowany akumulator.
Poza tym nie widzę nic przeciw.

: wt sty 09, 2007 20:18
autor: pszczyna
Można própowac lecz na krutkim odcinku drogi,jeden minus AKU padnie [wyczerpie] z powodu braku ładowania i tyle------ ja bym typował popychacze lub resztę klawiatury czyli i tak zawory .

: sob sty 13, 2007 23:35
autor: krzysiek.domini
ja też miałem stuki nikt nie widział dlaczego, mam golfa IV 1,4 16v tez tak stukało nikt nie wiedzial dlaczego, mechanior słuchal długo, powiedział panewki i okazało się że przy 125 tys km trzeba było szkifować wal i dorabiac panewki ale może uciebie to cos innego

stuki w silmiku

: ndz sty 14, 2007 00:18
autor: burzacki
kup sobie stetoskop i posłuchaj silnika

: pn sty 15, 2007 00:49
autor: gregor
Miałem to samo silnik AZD 1.6 16, tylko ze po przejechaniu 176tyś coś mi stukało (objawy jak opisane wyżej) okazało się ze był to luz na popychaczu zaworów, wymieniłem komplet bo tak podobno trzeba i wszystko gra ...... :)