Strona 1 z 1

ciężko działająca skrzynia biegów

: śr sty 03, 2007 16:38
autor: kapalek
czy w golfach 3 skrzynia biegów działa ciężej nż w innych autach? w moim działa moim zdaniem normalnie ale wedle paru innych osób cieżko. może to być wina niewymienionego oleju w skrzyni?

: śr sty 03, 2007 17:40
autor: *daniel*
przesmaruj sobie te prowadnice od lewarka miałem to samo też mi opornie chodziła przesmarowałem i chodzi jak masełko!wejdz do kanału i zobaczysz tam takie cięgna od skrzyni biegów przesmaruj je dokłądnie i zobaczysz że pomorze!!pozdro

: śr sty 03, 2007 17:53
autor: Jerzas
Wymienić olej tez nie zaszkodzi. Musi byc syntetyczny 75W/90 w klasie GL-4 ewentualnie GL-4/GL-5. 2 litry bedziesz potrzebował.

: śr sty 03, 2007 22:01
autor: kapalek
a jeśłi luz się cieżko rusza? no i cieżko zredukować z 5 na 4 musze wtedy "szukać" 4

: czw sty 04, 2007 09:30
autor: Jerzas
Gdzies tu na forum wyczytałem kiedyś, że można regulowac zewnętrzny mechanizm zmiany biegów jakoś. Dokładnie to nie wiem jak to robic, ale to mogłoby pomóc skoro , jak piszesz, musisz "szukac" biegów.
Zobacz to:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ja+skrzyni

: czw sty 04, 2007 11:02
autor: mmksk
Proponuję najpierw przesmarować wszystkie połączenia drążków pod maską. Moja skrzynia również ciężko chodziła, po przesmarowaniu połączeń różnica jest kolosalna, biegi wchodzą rewelacyjnie. Niech ktoś wrzuca biegi a Ty zobaczysz pod maską które elementy się ruszają i połączenia ich potraktuj smarem. Jeśli ewentualnie to nie pomoże to wówczas można regulować. :grin:

: czw sty 04, 2007 17:07
autor: kapalek
tak to chyba te wodziki b yły zapieklone rdzą. narzie popryskałem wd40 i jest lepiej ale chciałbym jeszcze jak radzisz przesmarować tylkow powiedz jakim smarem najlepiej?

: pt sty 05, 2007 09:47
autor: mmksk
Ja te połączenia smaruje zwykłym smarem takim jak do łożysk. WD40 raczej oczyszcza, odrdzewia , posmaruj smarem i napisz jak się skrzynia sprawuje.
Pozdrawiam

: pt sty 05, 2007 09:56
autor: PinkFloyd
U mnie było to samo, kupujesz biały samar w spreju- ja mam taki http://www.allegro.pl/item155139223_val ... smar_.html i jest bardzo dobry do wszekich mechanizmów nie twardnieje pod wpływem zimna i nie spływa pod wpływem ciepła dlatego polecam biały. Ściągnij osłonę lewarka biegów - ściąga sie ją razem z plastikową ramką, potem powycieraj stary smar, nanieś nowy na połączenie lewarka i pierścienia w który wchodzi lewarek i co ważne zobaczysz ze w stronę silnika wchodzi taki trzpień którym porusza lewarek- on włąśnie się przyciera w tuleji która go prowadzi przesuń lewarek w stronę 2 biegu napsikaj na ten trzpień i w tuleję przesuń na bieg 1 lub wsteczny i tez tam nanies smar ruszając lewarkiem az bedzie dobrze nasmarowany w środku- to samo od strony kanału na ten sam trzpień i reszte połączeń mechanicznych- szczególnie małych tulejek które łączą mechanizm ze skrzynią biegów i skrzynia będzie Ci chodziłą jak nówka. Robiłem to już w trzech MKIII i chodzą jak nowe :bigok:

[ Dodano: 05 Sty 2007 08:59 ]
Pamiętaj nie rób tego WD 40 bo po pewnym czasie mocniej się zapiecze WD szybko wyschnie i po jakimś czasie bedzie tam bardzi such bo WD wypchnie resztę smaru.

mk 4 lekki zgrzyt zimna skrzynia 4

: pt sty 05, 2007 10:14
autor: mg-maciek
a co jeśli wyczuwa się w mk4 lekki zgrzyt czy zmianie biegów do czasu nagrzania skrzynia 6biegowa - czy to normalne ?
czy wymiana oleju na jakiś super - hiper pomoże ?

: pt sty 05, 2007 10:24
autor: PinkFloyd
Ale czy ten zgrzyt pojawia się na zimnym silniku i tylko na konkretnych biegach?????

: pt sty 05, 2007 22:17
autor: mg-maciek
PinkFloyd pisze:Ale czy ten zgrzyt pojawia się na zimnym silniku i tylko na konkretnych biegach?????
tylko na zimnym silniku po nagrzaniu znika
choć ta skrzynia nawet po nagrzaniu trochę chaczy w porównaniu do poprzedniego mk4 tylko tamta była 5 biegowa

: sob gru 01, 2007 16:28
autor: norx
Ja mam tak samo. Pojawia się tylko na zimnym silniku i chyba najbardziej wyczuwalny jest na 2 biegu.

: sob gru 01, 2007 17:25
autor: krzysiek82
U mnie jest odwrotnie na zimnym wszyst ok po parku kilometrach zaczyna się problem z zgrzytaniem wstecznego. 1 wchodzi bardziej opornie ale bez zgrzytów. Wymieniłem linkę problem nieco się zmniejszył ale nadal występuje. Co radzicie? Sprzęgło się nie ślizga więc jest raczej ok.