ciężko działająca skrzynia biegów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kapalek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 985
Rejestracja: pn sie 07, 2006 13:44
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

ciężko działająca skrzynia biegów

Post autor: kapalek » śr sty 03, 2007 16:38

czy w golfach 3 skrzynia biegów działa ciężej nż w innych autach? w moim działa moim zdaniem normalnie ale wedle paru innych osób cieżko. może to być wina niewymienionego oleju w skrzyni?



Awatar użytkownika
*daniel*
Forum Master
Forum Master
Posty: 1366
Rejestracja: wt sty 24, 2006 12:15
Lokalizacja: z garażu
Kontakt:

Post autor: *daniel* » śr sty 03, 2007 17:40

przesmaruj sobie te prowadnice od lewarka miałem to samo też mi opornie chodziła przesmarowałem i chodzi jak masełko!wejdz do kanału i zobaczysz tam takie cięgna od skrzyni biegów przesmaruj je dokłądnie i zobaczysz że pomorze!!pozdro


moje byłe mk3 GTD SPECIAL
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=81913&postdays=0&postorder=asc&start=480
obecny dupowóż passat b4 kombi na gwincie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261704&postdays=0&postorder=asc&start=90

Awatar użytkownika
Jerzas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: wt gru 05, 2006 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jerzas » śr sty 03, 2007 17:53

Wymienić olej tez nie zaszkodzi. Musi byc syntetyczny 75W/90 w klasie GL-4 ewentualnie GL-4/GL-5. 2 litry bedziesz potrzebował.



kapalek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 985
Rejestracja: pn sie 07, 2006 13:44
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Post autor: kapalek » śr sty 03, 2007 22:01

a jeśłi luz się cieżko rusza? no i cieżko zredukować z 5 na 4 musze wtedy "szukać" 4


nowe świerze fotki wnętrza - radio,vento tunel,zegary, nakładki alu od audi tt, polerka wydechu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1986712#1986712

Awatar użytkownika
Jerzas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: wt gru 05, 2006 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jerzas » czw sty 04, 2007 09:30

Gdzies tu na forum wyczytałem kiedyś, że można regulowac zewnętrzny mechanizm zmiany biegów jakoś. Dokładnie to nie wiem jak to robic, ale to mogłoby pomóc skoro , jak piszesz, musisz "szukac" biegów.
Zobacz to:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ja+skrzyni



mmksk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: pn sty 23, 2006 11:15
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: mmksk » czw sty 04, 2007 11:02

Proponuję najpierw przesmarować wszystkie połączenia drążków pod maską. Moja skrzynia również ciężko chodziła, po przesmarowaniu połączeń różnica jest kolosalna, biegi wchodzą rewelacyjnie. Niech ktoś wrzuca biegi a Ty zobaczysz pod maską które elementy się ruszają i połączenia ich potraktuj smarem. Jeśli ewentualnie to nie pomoże to wówczas można regulować. :grin:



kapalek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 985
Rejestracja: pn sie 07, 2006 13:44
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Post autor: kapalek » czw sty 04, 2007 17:07

tak to chyba te wodziki b yły zapieklone rdzą. narzie popryskałem wd40 i jest lepiej ale chciałbym jeszcze jak radzisz przesmarować tylkow powiedz jakim smarem najlepiej?


nowe świerze fotki wnętrza - radio,vento tunel,zegary, nakładki alu od audi tt, polerka wydechu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1986712#1986712

mmksk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: pn sty 23, 2006 11:15
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: mmksk » pt sty 05, 2007 09:47

Ja te połączenia smaruje zwykłym smarem takim jak do łożysk. WD40 raczej oczyszcza, odrdzewia , posmaruj smarem i napisz jak się skrzynia sprawuje.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pt sty 05, 2007 09:56

U mnie było to samo, kupujesz biały samar w spreju- ja mam taki http://www.allegro.pl/item155139223_val ... smar_.html i jest bardzo dobry do wszekich mechanizmów nie twardnieje pod wpływem zimna i nie spływa pod wpływem ciepła dlatego polecam biały. Ściągnij osłonę lewarka biegów - ściąga sie ją razem z plastikową ramką, potem powycieraj stary smar, nanieś nowy na połączenie lewarka i pierścienia w który wchodzi lewarek i co ważne zobaczysz ze w stronę silnika wchodzi taki trzpień którym porusza lewarek- on włąśnie się przyciera w tuleji która go prowadzi przesuń lewarek w stronę 2 biegu napsikaj na ten trzpień i w tuleję przesuń na bieg 1 lub wsteczny i tez tam nanies smar ruszając lewarkiem az bedzie dobrze nasmarowany w środku- to samo od strony kanału na ten sam trzpień i reszte połączeń mechanicznych- szczególnie małych tulejek które łączą mechanizm ze skrzynią biegów i skrzynia będzie Ci chodziłą jak nówka. Robiłem to już w trzech MKIII i chodzą jak nowe :bigok:

[ Dodano: 05 Sty 2007 08:59 ]
Pamiętaj nie rób tego WD 40 bo po pewnym czasie mocniej się zapiecze WD szybko wyschnie i po jakimś czasie bedzie tam bardzi such bo WD wypchnie resztę smaru.



Awatar użytkownika
mg-maciek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: wt lis 15, 2005 08:21
Lokalizacja: Zdzieszowice
Kontakt:

mk 4 lekki zgrzyt zimna skrzynia 4

Post autor: mg-maciek » pt sty 05, 2007 10:14

a co jeśli wyczuwa się w mk4 lekki zgrzyt czy zmianie biegów do czasu nagrzania skrzynia 6biegowa - czy to normalne ?
czy wymiana oleju na jakiś super - hiper pomoże ?


Obrazek

Wykres delikatnego grzebnięcia softu

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pt sty 05, 2007 10:24

Ale czy ten zgrzyt pojawia się na zimnym silniku i tylko na konkretnych biegach?????



Awatar użytkownika
mg-maciek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: wt lis 15, 2005 08:21
Lokalizacja: Zdzieszowice
Kontakt:

Post autor: mg-maciek » pt sty 05, 2007 22:17

PinkFloyd pisze:Ale czy ten zgrzyt pojawia się na zimnym silniku i tylko na konkretnych biegach?????
tylko na zimnym silniku po nagrzaniu znika
choć ta skrzynia nawet po nagrzaniu trochę chaczy w porównaniu do poprzedniego mk4 tylko tamta była 5 biegowa


Obrazek

Wykres delikatnego grzebnięcia softu

norx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 16:32
Lokalizacja: New Castle. Anglia.

Post autor: norx » sob gru 01, 2007 16:28

Ja mam tak samo. Pojawia się tylko na zimnym silniku i chyba najbardziej wyczuwalny jest na 2 biegu.



Awatar użytkownika
krzysiek82
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: krzysiek82 » sob gru 01, 2007 17:25

U mnie jest odwrotnie na zimnym wszyst ok po parku kilometrach zaczyna się problem z zgrzytaniem wstecznego. 1 wchodzi bardziej opornie ale bez zgrzytów. Wymieniłem linkę problem nieco się zmniejszył ale nadal występuje. Co radzicie? Sprzęgło się nie ślizga więc jest raczej ok.


[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 451 gości