Strona 1 z 2

samochód gasnie pomocy

: śr sty 03, 2007 13:35
autor: olocx500
Witam wszystki serdecznie w Nowum Roku i jest już pierwszy problem noworoczny,nie mam pomysłu co to moze byc opisze to w ten sposób:
jade sobie moim Golfem wszystko ładnie cacy silnik gorący bo zazwyczaj się to dzieje na trasie po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów jade sobie jade i jest np. potrzeba zredukownia biegu wciskam sprzegło a silnik zgasnie odpalam bez problemów jade dalej i przy każdym nastepnym wcisnięciu sprzegła silnik gaśnie i bez problemów mozna go odpalić,po odstawieniu auta na jakieś 10 do 15 minut problem znika i znów da się przejechac bezproblemowo kilkadziesiat kilometró.

Ludzie pomocy szlak mnie trafi czary czy co.

: śr sty 03, 2007 13:45
autor: Adamtd
olocx500, może napiszesz jaki to silnik?

: śr sty 03, 2007 13:46
autor: Paweł_G
Jeżeli można go od razu odpalić to ja bym stawiał ma czujnik temperatury cieczy chłodzącej - taki montowany w wężu. Kup tylko orginał - koszt to ok 80 - 90 zł.

: śr sty 03, 2007 13:51
autor: olocx500
Silnik to AAM 1,8

: śr sty 03, 2007 13:52
autor: Adamtd
Tylko podczas zmiany biegów gaśnie czy na jałowym, przy ciepłym silniku też?

: śr sty 03, 2007 13:59
autor: olocx500
Gaśnie na ciepłym silniku i na jałowym biegu też ale częściej przy zmianie biegów na zimnym silniku nigdy to się nie zdażyło

[ Dodano: Sro Sty 03, 2007 13:06 ]
Wydaje mi się też ze ma to związek z tym ze samochód stoi na dworze i to zima normalnie stoi w garażu sytuacja jest taka

jechałem na słowacje w góry samochód wyciagam z garaży i samochód idzie jak lala przez 180 km wracam do domu samochód stał pieć dni i nocy pod gołym niebem i po przejechaniu 50 km zaczyna dostawać manewrów wyżej opisanych odstawiam auto na 10 minut ijade dalej do domu robie przeszło 100 km bez problemów w tum 20 km w korku jechałem z Zywca do Bielska przez godzine

i co wy na to Panowie dziwy.

: śr sty 03, 2007 14:12
autor: Jerzas
Sprawdz czujnik halla.
miej ze sobą dodatkową swiece zaplonowa.
Następnym razem jak ci zgasnie silnik to otwórz maskę zciągnij przewód wysokiego napięcia ze swiecy włóz te swoją dodatkową swiece w koncówkę kabla, gwintem dotknij do masy (do silnika) a druga osoba niech zakręci rozrusznikiem, a ty patrz czy jest iskra.
Jesli nie ma to to *#cenzura#* hall do wymiany.

: śr sty 03, 2007 14:21
autor: olocx500
Kolego iskra napewno bedzie bo jak tam samochód mi zgaśnie to odrazu go mozna odpalić bez problemów

: śr sty 03, 2007 14:25
autor: Jerzas
Aaa sorry nie doczytałem. Fakt.

: śr sty 03, 2007 15:36
autor: Adamtd
olocx500 pisze:Gaśnie na ciepłym silniku i na jałowym biegu też
Wypada faktycznie zainteresować się czujnikiem temp.

: śr sty 03, 2007 17:28
autor: olocx500
a mozna w jakiś sposób sprawdzić ten czujnik zeby nie wydawać pieniedzy bez potrzeby

: śr sty 03, 2007 17:43
autor: Adamtd
olocx500 pisze:a mozna w jakiś sposób sprawdzić ten czujnik zeby nie wydawać pieniedzy bez potrzeby
Teoretycznie tak, i była procedura pomiaru na forum - wpisz do szukajki "czujnik temperatury". Jak nie znajdziesz to daj znać

: śr sty 03, 2007 17:52
autor: miś fazi
przy 0 stopnia celsjusza 5500 plus/minus 700 oma , 20 stopni 2500 om, 30 stopni 1800om , 50stopni 800 om , 80 stopni 350 om, 100 stopni 200om

: śr sty 03, 2007 18:04
autor: olocx500
ale na których pinach łapać ten opór bo w czujniku sa 4 piny

[ Dodano: Sro Sty 03, 2007 17:24 ]
znalazłem w szukajce bardzo fajną tabelke z dokładnym rysunkiem na których pinach mierzyć Obrazek

[ Dodano: Sro Sty 03, 2007 17:44 ]
zadam jeszcze jedno pytanie

to jak mam rozumiec powiązanie czujnika temperatury z tym ze samochód mi gaśnie ??