Hamulce GT (piasta 4x100) a GTI (piasta 5x100)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Hamulce GT (piasta 4x100) a GTI (piasta 5x100)

Post autor: cowboy » wt sty 02, 2007 21:56

Jak w temacie czym się róznia hamulce oraz zawieszenie w wersji GT a GTI ?

ja mam u siebie (mk3 TDI 110 km) chyba tak jak w wersji GT, czyli:

przód: tarcze 256/20mm

tył: 220/10mm

jak jest różnica w stosunku do wersji GTI czyli piasta na 5 śrub

czy w wersji GTI TDI są tarcze na przodzie tak jak w VR czyli 288mm ? czy na tyle jest taka sama tarcza ?

no i co trzeba wymienić żeby przejśc na 5x100 ?

dzięki temu mozna mieć lepsze heble i chyba wiekszy wybór felg :)

no i jak jest różnica w efektywnym hamowaniu, póki co mam prawie nówki tarcze brembo i nie narzekam ale może można by pozostac przy 4x100 i założyć inny zacisk i dokupić wieksza tarczę ?



Krokulec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: sob cze 25, 2005 13:20
Lokalizacja: Żyrardów
Kontakt:

Post autor: Krokulec » wt sty 02, 2007 22:46

różnica jest taka że tarcze z wersji GTi:
przód - 280mm x 22mm wentylowane
tył - 266mm x 10mm zwykłe
napewno trzeba by wymienić całą piaste, tarcze, zaciśki inne są wachacze, łączniki stabilizatora i koła min. 15cali bo 14 nie podejdą

Pozdrawiam


Żyj chwilą, nigdy niczego nie żałuj!

[URL=http://www.iv.pl/][IMG]http://www.iv.pl/images/01076717124385177074.jpg[/IMG][/URL]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr sty 03, 2007 10:06

Krokulec pisze:napewno trzeba by wymienić całą piaste, tarcze, zaciśki inne są wachacze, łączniki stabilizatora
no to nie ma sensu wymiana, dzięki !



Awatar użytkownika
kkk13
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 23:17
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: kkk13 » śr sty 03, 2007 15:02

cowboy pisze:
Krokulec pisze:napewno trzeba by wymienić całą piaste, tarcze, zaciśki inne są wachacze, łączniki stabilizatora
no to nie ma sensu wymiana, dzięki !
No, cowboy, jak pisałem na priv, nasze zawieszenia dzieli przepaść, a wymiana ma sens, jak byś mał komplet zawiasów 5x100, ja mam taki wolny od Golfa III GTI, pasuje do Mk II i MK III, cały wózek z maglownicą, wachacze,zwrotnice uzbrojone w hamulce 280/22 plus kompletna belka tylna także z hamulcami, słowem zestaw plug&play.. To jest ze zwykłego GTi do 96roku i przednie tarcze mają 280mm (tak jak w Golfie G60), po drugiej połowie 96 w GTI 20Jahre Niemcy wsadzieli 288 z przodu i nieco zmodyfikowane zawieszenie przednie (jak VR6 2.9 syncro po 95r..)



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr sty 03, 2007 15:21

kkk13 pisze:po drugiej połowie 96 w GTI 20Jahre Niemcy wsadzieli 288 z przodu i nieco zmodyfikowane zawieszenie przednie
no i między innymi dlatego fajne jest GTI TDI 20 Jahre...

wymiana kompletu zawiechy to za dużo kosztów, na razie mam nówki tarcze i klocki...wiec jakoś hamuje, zresztą nie jeżdże agresywnie...choć dobry hebel to podstawa...

ale i tak nie mam złego setupu... można kupić 256/20 wentylowane w wersji np Brembo max lub ATE power disc i do tego odpowiednie klocki np Ferodo DS Performance i tez heble sie dobrze sprawują :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 252 gości