Strona 1 z 1

[2.0 GTI] Irytujący problem z odpalaniem

: wt sty 02, 2007 21:15
autor: GarageBoy
Witam, mam mk III 2.0 GTI (115 KM). Przeczytałem już kilkadziesiąt postów na temat "problem z odpalaniem". Niestety mój przypadek jest nieco dziwny :crazy:

Po pozostawieniu maszyny, na co najmniej 5 godz. bez ruchu (nie odpalana), MkIII ma problem z odpaleniem. Odpalanie to następuje ZAWSZE za drugim razem (nie dodając gazu). W przypadku dodania gazu -podczas odpalania- samochód zostaje przeważnie zalewany. Wskutek czego auto odpala za 6-7 razem.

JAK OBJAWIA SIĘ ZAPALENIE SILNIKA PO DŁUGIM NIEUŻYWANIU ( > 5godz.):
I rozruch- po przekręceniu stacyjki auto odpala normalnie, obroty wzrastają do 1100, a po sekundzie samochód gaśnie (tak jakbym go zgasił z kluczyka);
II rozruch- po przekręceniu stacyjki obroty w aucie, tak jak poprzednio, wzrastają do 1100, tylko że auto już nie gaśnie i chodzi poprawnie.
sytuacja ta pojawia się zarówno na GAZ-ie jak i na benzynie
również odpalanie to nie zależy od temp. otoczenia (lato czy zima)


Natomiast, kiedy nie odpalam samochodu przez krótszy czas ( < 5godz.) Auto odpala bez problemu za pierwszym razem (w przypadku gdy jest oczywiście zimne).

Dzięki za pomoc. Bo ta sprawa doprowadza mnie do szału :kac:

: wt sty 02, 2007 21:35
autor: miki15
Witam, właśnie miałem założyć podobny temacik. Mam MK3 2,0GTI 2E, na benzynce i podobny problem. Rano zawsze odpala mi za drugim razem (bez dodawania gazu łapie po drugim uruchomieniu rozrusznika bez względu na temp. otoczenia) a poza tym "dostaje czkawki" po nagrzaniu. Jak jest zimny to kręci się jak szalony, natomiast gdy złapie trochę temperatury przy gwałtownym dodaniu gazu przydławia się aż słychać jakieś pyknięcie w silniku (to ta czkawka) i dopiero wchodzi w obroty. Przypadłość ta jest uciążliwa przy zmianie biegu podczas mocniejszego przyspieszania gdzie w momencie zmiany czuć zamiast przyspieszenia spadek mocy. Zapłon regulowałem na wszystkie sposoby i nic. Może jakieś pomysły? ](*,)

: wt sty 02, 2007 23:24
autor: GarageBoy
miki15 pisze:"dostaje czkawki" po nagrzaniu
Niestety u mnie tego nie ma. Pewnie ta "czkawka" ma inną przyczynę. Bo zapalanie i tak w naszym przypadku nie zależy od temperatury nagrzania się silnika.

: śr sty 03, 2007 21:58
autor: miki15
Tak masz rację, ale piszę to bo może ktoś się spotkał z takimi przypadłościami (tutaj im więcej się pisze tym większa szansa że trafi się na odpowiednią osobę). A zapomniałem dodać, że spaliny mają gryzący zapach. Byłem ostatnio na przeglądzie i nic nie mówili o złym spalaniu ale chyba to sprawdzę jeszcze raz.
pozdro

: śr sty 03, 2007 23:08
autor: Paweł Marek
orneciak pisze:sytuacja ta pojawia się zarówno na GAZ-ie jak i na benzynie
również odpalanie to nie zależy od temp. otoczenia (lato czy zima)
takie bywają upierdliwe awarie, jak się już zepsuje całkiem to pół biedy, w końcu się uda wymienić co potrzeba.
To że na gazie i na benzynie sugeruje jakiś problem z iskrą, odpada szukanie przyczyny w przepływce, w pompie i regulatorze ciśnienia . Na twoim miejscu podmienilbym na próbę czujnik halla i cewkę. Koło mnie na szrocie udałoby się to za piwko,nie wiem jak sytuacja wyglkąda w Elblągu. I jednak chociaż nie lubię prponować wyrzucania kasy bez potrzeby to zmieniłbym kable, kopułkę palec i swiece, jeślioczywiście są juz stare.

: czw sty 04, 2007 18:19
autor: GarageBoy
Przewody wyglądają na nowe. Mam ten samochód od roku, więc przewody mają już co najmniej rok.
Ostatnio odnalazłem sposób (a konkretnie mój tata go znalazł)na jego odpalanie. Gdy auto stoi dość długo. Przed odpaleniem dodaje gazu (na niecałą sekundę i nie do dechy). Po tym zabiegu auto odpala bez pudła. Spróbuj 'miki15'. Lepsze to niż odpalać za 2 razem ;)
Myślę, że mój MKIII cierp raczej na brak benzyny niż na brak iskry. Ale dzięki za dobrą rade 'Paweł Marek' . Może po kilku radach dojde do setna problemu

[ Dodano: Czw Sty 04, 2007 17:26 ]
Pewnie w najbliższym czasie przyjdzie czas na zmiane kabli, kopułki palca. Ale Narazie wstrzymam sie z kupnem ;)

: czw sty 04, 2007 21:43
autor: Dragon
Nie mam pojęcia jak ma się to do gti, ale w 1,8 rp mam to samo. Wymiana kabli, kopułki i palca nie pomogło.

: pt sie 03, 2007 13:50
autor: amodo
Ja miałem bardzo podobny problem w mk3 1.4 ABD
Samochód czasami zapalał i gasł po ok. 1-2 sekundach (jak wyłączony z kluczyka).
Okazało się, że winny był fabryczny immobilizer. Wystarczyło przeczyścić styki w immo i problem się już nigdy nie powtórzył.

: pt sie 03, 2007 16:26
autor: zoso8894
to ja mam jeszcze dziwniejsza rzecz
zimny tez odpala czesto dopiero za 2 razem ale
gdy odpalam z pilota bo mam alarm z odpalaniem zdalnym
to zawsze zapali za 1 razem !

i sam zastanawialem sie czy aby coś ze stacyjką nie tak

: sob sie 04, 2007 17:26
autor: GarageBoy
Stacyjka nie ma nic do tego przynajmniej u mnie wymieniłem kostkę stacyjki i samą stacyjkę.... nadal to samo :(

Ale teraz zauważyłem że jak gaszę na benzynie to odpala zawsze za 1 razem :) Może filtr.

: sob sie 04, 2007 18:11
autor: krisvw
dołącze sie moze coś wniose do postu :)
mialem podobny problem poniewaz po dłuzszym postoju powyzej 5 h tak jak kolega pisze nie moglem normalnie odpalic auto kreciło jakby bez paliwa:?

po całej nocy auto nie chcialo czasem zapalic bardzo długo

u mnie pomogla wymiana swiec ktore były wyeksplatowane na maxa od czasu wymiany jak reka odjał :grin:

przed wymiana jak auto juz zechcialo odpalic mialo problem z obrotami powniewaz przy zmianie np z 1 na 2 bylo zachłysniecie i dopiero szlo do przodu teraz juz tego nie ma :D

: ndz sie 05, 2007 14:34
autor: GarageBoy
Dzięki krisvw, jak Twoja pomoc okaże się strzałem w dziesiątkę to masz u mnie punkcik :bigok:

Niestety to troszke potrwa bo już moje finanse na wakacyjne remonty się wyczerpały :?

Ale nie zapomnę ;)

[ Dodano: Pią Wrz 07, 2007 22:30 ]
Wymieniłem kable i świece. Jeszcze tak zużytych świec w życiu nie widziałem. Dzięki krisvw, bo ta wymiana naprawdę była potrzebna.

Autko chodzi i odpala lepiej. Jednak problem nie ustąpił. Spróbuje jeszcze kiedyś wymienić filtr paliwa